Home / SEO / 10 Adımda Başarılı Bir SEO Yapın
Seo şefi ile organik yükselin
SEO çalışmalarında başarı
seo çalışmalarında başarıya ulaşmak mı istiyorsunuz, işte tamda size göre bir önerim var.

10 Adımda Başarılı Bir SEO Yapın

SEO, yaparak arama motorlarında iyi konumlarda çıkabilirsiniz. Bu durum sitenizin daha fazla trafik almasını sağlayacaktır, doğal olarak gelirleriniz de artacaktır. Şirketler büyümek için bazı stratejik planlamalar yapmaktadırlar. Planlamalar arasında en önemlileri SEO ve Dijital Pazarlama çalışmalarıdır. Doğal arama sonuçlarında iyi konumlarda değil iseniz sizin için harika 10 önerimiz var. 10 adımda kolay ve anlaşılır yöntemler ile sıralarınızı iyileştirebilirsiniz.

SERP arama sonuçlarında konumuzu iyileştirmek istiyorsunuz ama nereden başlayacağınız hakkında bir bilginiz yok mu? İşte tam da sizin için 10 pratik yöntem sunacağız. Çalışmalara başlamadan önce planlama yapmalısınız. Amacınızı belirlemek ilk kuraldır. Neden SEO yapmak istiyorsunuz ve bu durum neleri değiştirecek inceleyelim;

  • Marka bilinirliğini arttırmak
  • Daha fazla trafik ve müşteriye ulaşmak
  • Doğru hedef kitleye ulaşım
  • Sosyal medya bilinirlik ve takip yüzdesi artışı
  • Rekabet düzeyini yakalama

Yeni başlayanların 10 basit adımda SEO yaparak çevrim içi varlığını iyileştirmesine olanak tanıyacak pratik yöntemler;

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Siteniz ile alakalı kullanıcıları tespit etmek ve doğru hedefe ulaşmak doğrudan site trafiğinizi olumlu yönde etkileyecektir. SEO çalışmaları sürecinde bazı stratejiler yapmanız gerekmektedir ve hedef çizelgeniz hazır olmalıdır. Hedef çizelgenizde yer alacak kriterler;

  • Site trafiğinizi ne kadar arttıracağınız
  • İçerik trafiği artım yüzdesi
  • Potansiyel müşterilere ulaşmak
  • Satışları arttırma yüzdesi
  • Yeni ürünlerin ve mevcut ürünlerin geliştirilmesi ile artan satış
  • Kampanyaların düzenlenmesi ve duyurulması
  • Lokasyon bazlı ve ürün bazlı SEO çalışmaları

Hedeflerinizi belirledikten sonra içeriklerinizi optimize etmeniz gerekmektedir. Hedef kitlenize ne kadar uygun içerikler geliştirdiğinizi çok sık düşünmelisiniz. Geliştirmiş olduğunuz içeriklerin SEO adımlarının tamamlanmasının önemini bilmeniz gerekiyor.

Bu süreçten sonraki adımda, içeriklerin her bir hedef doğrultusunda uygunluğunu ve SEO konusunda nasıl bir anlam içeriğini kontrol etmek olacaktır.

Örnek olarak, önünüzdeki hedefin ziyaretçi sayısını ikiye katlamak olduğunu düşünelim. Bu bağlamda site trafiğinin artış sağlaması için, trafik kanallarını farklılaştırmak çok önemli olacaktır. Bu hedefi yakalamak adına, arama motorları için hedefli olarak iyi bir şekilde oluşturulmuş içerikler hazırlamak gerekmektedir.

Anahtar kelime araştırma süreci

Hedef belirleme ve bu doğrultuda hareket etme sürecinin tamamlanması ile birlikte, SEO ile daha geniş kitlelere ulaşarak işletmelere sağlayacağı yararları keşfetme bölümüne geçiş yapmak, iyi bir adım olacaktır.

Anahtar kelime araştırma süreci, SEO’nun geniş kitlelere erişim sağlaması konusunda fırsatlar yakalanmasına yardımcı olacaktır.

Doğru kitle ve doğru içeriğe yönelme, sunulacak içeriğin daha iyi anlaşılmasına vesile olacaktır. Böylece anahtar kelime araştırma süreci, yükselen trafik eğrisi yakalama konusunda en verimli içeriklerin ve fikirlerin oluşmasını tetikleyecektir.

Anahtar kelime araştırmasına, hedeflenecek kelimelerin listesini oluşturmak ile başlayabilirsiniz. Bu noktada daha fazla şans elde etmek adına, konu ile ilgili popüler anahtar kelimelerin, mutlak suretle söz konusu olan bu anahtar kelime listesine eklenmesi gerekmektedir. Lakin bu yaklaşım, dolaylı olarak arama sonuçlarının ilk sıralarına ulaşılmasını zorlu bir hale getirecektir. Ancak geri dönüş de aynı derecede yüksek olacaktır.

Anahtar kelimesi listesi oluşturmaya başlamadan önce, listeye eklenecek anahtar kelimelerin daha iyi belirlenmesini kolaylaştıracak bir araç tercihi yapmak gerekmektedir. Böylelikle sektör ile ilgili tüm anahtar kelimelerin listelenmesi, çok daha pratik ve verimli gerçekleşebilir.

Tam eşleşen anahtar kelimelere ek olarak, uzun kuyruklu anahtar kelime olarak ifade edilen kelime öbekleri de bulunmaktadır. Söz konusu bu uzun kuyruklu anahtar kelimeler, arama sonuçlarında daha üst sıralar elde edilmesini kolaylaştıracaktır. Bu anahtar kelimeleri belirlemek için, manuel arama işlemleri de yapılabilir. Bu süreçte, SEO’nun nasıl bir strateji olduğunu ve SERP kapsamında nasıl sonuçlar elde edildiğini keşfedebilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması ile birlikte, işinizi daha yüksek konumlara taşımak adına hangi içerikleri üretmeniz gerektiğini konusunda, iyi bir deneyim olacaktır ve SEO stratejisi hazırlamanıza, fazlasıyla katkı sağlayacaktır. Bu süreç, aynı zamanda içerik planlanması sürecinin de başlangıcı olma potansiyelini barındırmış olacaktır.

Mevcut içeriklerinizi analiz edin

Bu adımları takip eden süreçte, hali hazırda bulunan içeriklerinizi gözden geçirmeniz ve işinizi en iyi şekilde tanıtan blog yazılarınızın üstünden geçmeniz büyük bir önem teşkil eder. Bu süreçte mevcut içeriklerinize genel bir görüntü katılabilir, içeriklerdeki SEO hataları düzeltilebilir ve yeni eklemeler yapılabilir. İşinizi iyi bir şekilde yansıtmayan içerikler kaldırılabilir veya daha da genişletilerek, beklentileri karşılayan içerikler haline dönüştürülebilir.

Bu süreç ile birlikte, web sitenizde bulunan tüm içeriklerin kontrol edildiğinden emin olmanız sağlanır. Ayrıca SEO odaklı içerik denetim sistemi oluşturmak için, mevcut içeriklerinizin performansı konusunda da çıkarımlar yapılabilir. Nitekim tüm bu adımlar, içerik denetimi sistemini meydana getirmek için çok iyi bir süreç anlamına gelir.

İçerik denetim sistemi oluştururken, web sitenizde yayınlanan içeriklerin şu maddelerine odaklanmak gerekir:

  • Sayfa URL yapısı
  • Sayfa başlığı
  • Meta açıklaması
  • Kelime sayısı
  • İçerik türü
  • İçerik durumu (sektör ile alakasız, güncelliğini yitirmiş, birbirini tekrar eden ve buna benzer içerik durumları) 

Bunlara ek olarak, yayınlanmış olan içeriklerinizde meta açıklamaları eklenmemiş ise, SEO stratejinizi düzenlerken sırası ile eklemeler yapabilirsiniz. Sonraki süreçte, meta açıklaması eksik olmayan içerik bırakmamak adına, sırası ile eklenen açıklamalar liste şeklinde tutulabilir.

Hataları Kontrol Edin

Mevcut ve yeni ekleyeceğiniz içeriklerde, SEO etkisi oluşturacak birçok önemli madde bulunmaktadır. Bu nedenle içeriklerdeki bazı noktaları, detaylı bir şekilde analiz etmek gerekir. Tüm bu adımlar şu şekildedir:

İçerik Sayısını Arttırın

İçerik sayısını artırmak, genel anlamda iyi bir yaklaşım olacaktır. Lakin mutlak suretle yinelenen yani birbirini tekrar eden içeriklerden uzak durmak gerekir. Yinelenen içerikler, aram sonuçlarına olumsuz etki gösterir. Bu nedenle benzer konular tek bir içerik kapsamında birleştirilmeli ve yeni içerikler, birbirini tekrar eden konulardan olmayacak şekilde hazırlanmalıdır.

Kırık Görsel Bağlantılarından Kurtulun

Kimi durumlarda içerik kapsamındaki görseller, farklı bağlantılardan çekilerek gösterilmektedir. Bu durumda kaynak bağlantıda bir sorun olduğu zaman, içeriklerdeki görseller görünmeyecek ve kırık görsel bağlantısı haline gelecektir. Bu yüzden içeriklerde başka sitelerin bağlantıları kullanılıyorsa, bu içerikler sık sık kontrol edilmeli veya eğer mümkünse içerikler, sitenin kendi sistemine yüklenmelidir. Böylece görseller, web sayfasında daha da hızlı yüklenecektir.

404 hata sayfalarını düzeltin

Artık var olmayan içeriklerin bağlantıları, arama motorları için 404 anlamına gelmektedir ve bu bağlantılar, arama sonuçlarına olumsuz etki sağlayabilir. Herhangi bir zamanda içerik kaldırdıysanız veya taşıma işlemi yaptıysanız, bağlantıların 404 hatası vermediğinden emin olun.

Eğer 404 bağlantıları sitenizde mevcut ise, bu sayfalar için yönlendirme işlemi veya 404 sayfalarının daha verimli kullanılması için ek çalışmalar gerçekleştirebilirsiniz.

Kırık bağlantıları kontrol edin

Kırık bağlantılar, kırık görsel bağlantılarına olduğu gibi kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen faktörler arasında yer alır ve sitenin izlenimini kötü yöne çevirir. Sitenizdeki kırık bağlantıları kontrol etmek ve düzeltmek için Google Search Console, Screaming Frog SEO Spider ve Moz Pro gibi SEO araçları tercih edilebilir.

İçerikleri optimize edin 

İçeriklerin teknik yapısını kontrol ettikten sonra, bir sonraki adım içeriklerin SEO’ya uygun şekilde optimize edilmesi sürecine geçiş yapılmalıdır. Bu süreçte birçok farklı adım vardır ve bu adımların başlıcaları şu şekildedir:

URL yapısı

URL yapısı, sadece arama motorları için önemli bir faktör değil, aynı zamanda site ziyaretçileri için de önemli bir faktördür. Bu sebeple URL yapıları, anlaşılabilir olmalıdır. www.ornek.com/index.php?id_sezione=360&sid=4j3898enno0223bns983201djis03 gibi örneklerin kullanılmaması gerekir. Örnek URL yapısı ise “www.example.com/10-adimda-basarili-bir-seo” şeklinde olmalıdır.

Başlık tercihi

Her sayfanın ve içeriğin başlığı, öncelikli olarak kısa, sade ve anlaşılır olmalıdır. İçerik ile en iyi şekilde örtüşen başlıklar, SEO için en iyi başlıklar olarak gösterilebilir. Sıralam faktörleri arasında önemli bir yere de sahiptir.

Biçimlendirme

Sayfaları ve içerikleri, belirli bir kalıp altında hazırlamak hem arama motorları hem de kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemlidir. Okunabilirliği artıracak biçimlerin oluşturulması, uzun vadede önemli bir kazanım anlamına gelecektir. Okunabilirliği ön plana almak adına çeşitli biçimlendirmeler uygulanabilir. Böylece arama motorlarının içeriği taraması da kolaylaştırılmış olacaktır.

Meta etiketleri

Meta etiketleri ve meta açıklamaları hem kullanıcılar hem de arama motorları için çok önemli bir yere sahiptir. Meta açıklamaları, mutlak suretle her içerikte ve her sayfada eklenmiş olmalıdır ve içeriği en iyi şekilde tanımlayan özet alanı olarak değerlendirmelidir. SERP üzerinde bu açıklamalar yer alacağı için hem arama sonuçları hem de kullanıcının o içeriği ziyaret etme oranı, pozitif bir gelişme kaydedecek şekilde artırılabilir. Karakter kısıtlaması sınırları içerisinde kalınması gerektiğini de ek olarak ifade etmek gerekiyor.

Dahili bağlantı kullanımı

İçeriklerde kullanılacak olan dahili bağlantılar, ilgili içeriklere yönlendirme amacı ili tercih edilmektedir ve SEO için çok etkili bir faktör olarak değerlendirilir. İçeriklere eklenecek olan dahli bağlantılar ile hem arama motorlarını o bağlantıların taranmasına yönlendirilmiş hem de ilgili konuların bağlantıları verilerek, kullanıcıların sitede kalma oranı ve yeni içeriklere ilgi oluşturması sağlanmış olur.

Buna ek olarak anahtar kelimeler üzerinde yapılan dahili bağlantılar, hedeflenen anahtar kelime üzerinden yükselme sürecine katkı sağlamış olur.

Resimler için SEO

Her ne kadar SEO yani arama motoru optimizasyonu denildiği zaman daha çok metin bazlı çalışmalar ön plana çıksa da görsel içeriklerin arama motorları tarafından taranması ve indeks alması için de görsel SEO çalışmaları yapmak gerekmektedir.

Yapılması gereken ilk önemli uygulama, siteye yüklenecek olan görsellerin isimlerinin, yazı ile ilgili olmasıdır. Yani “resim32.jpg” gibi bir görsel yüklemek yerine, eğer konu arama motoru optimizasyonu ise “arama-motoru-optimizasyonu-1.jpg” gibi görsel isimleri tercih edilmelidir. Buna ek olarak görsellere alt metin, alternatif başlık ve açıklama eklenmesi de görsellerin taranma sürecinde büyük bir etki oluşturan diğer faktörlerdendir.

Görselin ismi kadar, boyutu da görsel SEO için önemli bir kriterdir. Görsel boyutunu mümkün olduğu kadar küçük tutmak ve görsel sıkıştırma işlemi uygulamak gerekmektedir. Hızlı açılan sayfalar için küçük boyutlu görseller, SEO konusunda önemli bir faktördür.

Benzer fotoğrafların devamlı olarak kullanılması, içeriğin özgünlüğünü riske atabileceği için, mümkün olduğu kadar özgün görsellerin tercih edilmesi veya özgün görsel oluşturulması gerekmektedir.

Görsel arama yapan kullanıcıların, sitenizdeki bir görsele rastlaması ve sitenin trafiğini artırması için, görsel SEO büyük bir öneme sahiptir. Web sitesinin trafik artırma sürecinde, bu konuya da dikkat etmek gerekir.

Sıralamalarınızı iyileştirmek için snippet özelliğini kullanın

Google arama motorunun SERP kapsamında sunduğu snippet özellikleri, belli durumlarda rakiplerinizin önüne geçmek için büyük bir avantaj sağlayacak fırsat olabilir. Rich Snippets Kurulum Rehberi ile rahatça sitenize entegre edebilirsiniz.

Google Rich snippet ile birlikte Google, web sitelerine SERP üzerinde yansıtmaları için birçok ek bilgi kullanma imkanı sunar. Bu özelliklerin nasıl kullanılacağının bilinmesi ile beraber, çok çeşitli bilgilerle rakiplerin önüne geçilebilme imkanı bulunabilir. Bu noktada unutulmaması gereken, hazırlanan içeriğin belirli bir konuya açıklık getirmesi veya belirli bir soruya cevap verebiliyor olmasıdır. İçerik biçimi, kelime sayısı, içeriğin sunulma şekli gibi detaylar, snippet ile sunularak daha fazla görülme şansı elde edilebilir.

Halkla ilişkiler, etkileşim ve geri bağlantılar

SEO, elbette ki sadece site içi yani on-page SEO’dan ibaret değildir. Site içi SEO ile birlikte harici kaynakların kullanılması yani off-page SEO da üzerinde çalışılması gereken alanlardandır. Web sitesinin büyüme sürecinde, hizmetlerin veya ürünlerin harici kaynaklarda da bulunabiliyor olmasını sağlayan kapsamlara gereksinim olur. Geri bağlantılar, reklamlar ve halkla ilişkiler gibi site dışı yani off-page çalışmalar, gelişmiş bir SEO stratejisinde olmazsa olmazlardandır.

Halkla ilişkiler, girişimcinin bulunduğu sektörde, doğru ve etkili kişilerle iletişim kurması açısından yardımcı olabilir. Hedef kitlenin daha iyi ve yakından tanınması için, halkla ilişkiler kapsamında profesyonel kişilerden yardım almak, marka bilinirliğini ve girişime olan ilgiyi artırmayı kolaylaştıracaktır. Sektörünüzde otoriter bir yapı elde etme sürecinde bu yaklaşım, SEO çalışmalarına da katkı sağlayacaktır.

Ayrıca bu süreçte, potansiyel müşterilerle de iletişim kurma imkanı sağlanabilir. Çeşitli etkinliklere, konferanslara ve seminerlere katılmak, sektördeki çevreye dahil olmak anlamına gelebilir ve dolaylı olarak bir etkileşim sağlanmış olur. Belirli kişilerle çevrimiçi ve çevrimdışı olmak suretiyle iletişimde kalmak, küçük işletmelerin büyüme sürecine olumlu katkılar sağlayabilir. Bu nedenle çeşitli etkinliklerde, insan odaklı yaklaşımlar sergilemek, gem girişimciyi hem de söz konusu olan girişimi desteklemiş olacaktır.

Otoriter bir yapı kazanmak ve SEO çalışmalarını bütünleştirmek için geri bağlantılar yani Backlink elde etmek de, gelişim sürecine en çok katkı sağlayan bileşenlerdendir. İşiniz ile ilgili farklı Web sitelerinde yer alacak geri bağlantılar ve diğer harici bağlantılar, daha fazla kişinin sizi bulabileceği anlamına gelebiliyor. İçerikleriniz, hizmetleriniz ve ürünleriniz yeteri kadar iyi durumda ise, dolaylı olarak da farklı platformlarda yer almaya başlayacaktır. Ayrıca Backlink yani geri bağlantılar, Google’ın en çok önem verdiği üç madde arasında yer alır. Bu durum da ilgi çekecek içeriklerin oluşturulması ve bu içeriklerin doğru kaynaklara taşınması konusunda, iyi bir çalışma yapılması gerektiği anlamına gelmektedir.

Mobil Optimizasyon ve UX Deneyimi

Günümüzde web sitenizin mobil cihazlar ile uyumlu hale gelmesi, kritir bir önem taşımaktadır. Google, son yıllarda mobil cihazlarla uyumlu web sitelerini, sıralama kriterleri arasında yer vermeye başlamıştır. Bununla beraber ger geçen gün daha fazla kişi mobil cihazlar üzerinden içerik tüketimi yapıyorken, web sitenizin mobil optimizasyon işlemlerinin yapılması, daha da önemli bir hale gelmektedir.

Her ne kadar ilk etapta mobil cihazlar için optimizasyon fazladan masraf olarak değerlendirebilecek olsa da rekabetçi bir süreç devam ettirmek ve çok daha büyük bir kullanıcı kitlesine hitap etmek için hayati bir önem taşır.

Bu kapsamında görsel boyutlarına dikkat etmek, site hız optimizasyonları gerçekleştirmek ve birkaç farklı uyumluluğa daha önem vermekle mobil performans noktasında dikkate değer bir ilerlemek kat etmek mümkündür. Bu detaylar ile birlikte sitenin mobil performansının artış göstermesi, aynı şekilde SERP üzerinde de etki gösterecektir.

SEO ölçümü

Herkes için SEO ile başlamak adına sorulması gereken “SEO başarısını nasıl ölçerim?” sorusuna verilecek cevap, çalışmaların katkı sağlayıp sağlamadığını ölçümlemek için yeterli olacaktır. Bu noktada ivme kazanan SEO çalışmalarının getirisini analiz edecek olan başlıklar, şu şekildedir:

  • Site inşaası
  • Trafik
  • Bağlantıların durumu
  • Erişim boyutu

Bu başlıkların hepsini ölçmenin çeşitli yolları bulunur ancak odaklanılması gereken en yaygın metrikler şunlardır:

Organik Trafik

Organik trafik, web sitenize arama motorlarının SERP kapsamından gelen kullanıcıları ifade eder. Organik trafikte yaşanan artış, SEO çalışmalarının olumlu etki göstermeye başladığı anlamına gelebilir. Zira SERP üzerinden gelen ziyaretçiler, sitenizin bağlantılarıyla daha üst seviyelerde karşılaşıyor demektir. Organik trafik artışı, çalışmaların yolunda olduğuna ilişkin en belirgin metriklerdendir.

Bu süreçte, organik trafiğin analiz edilmesi ile beraber mevcut SEO çalışmalarının stratejilerinde değişiklikler sağlanabilir ve kullanıcıların beklentileri doğrultusunda, daha güçlü çalışmalara başlanabilir.

Kullanıcı etkileşimi

Kullanıcı etkilemişi, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların sitenizde ne kadar vakit geçirdiği, farklı bağlantılara geçiş yapıp yapmadığı, paylaşımlarda bulunup bulunmadığı ve yorumlama yapıp yapmadığı gibi maddelere dayandırılan bir metriktir.

Tüm bu detaylar, içeriğinizin kullanıcı deneyiminin veya alaka düzeyinin okuyucuların beklentilerini karşılayıp karşılamadığını söyleyebilir. Böylece hangi sayfada veya içerikte, ne gibi geliştirmeler yapılması gerektiğine ilişkin çıkarımlar yapılabilir.

SERP sıralaması

İçeriklerinizin arama sonuçlarındaki sıralaması, SEO geliştirirken ilerlemenizi aşamalı olarak gösterecektir. Ayrıca sektör ile ilgili anahtar kelimelerdeki sıra durumu, çalışmalarınızın ne derece başarılı olduğu ve rakipleriniz karşısında nasıl bir konumda yer aldığınız ile ilgili performans tablosu niteliği taşır.

Kullanıcı dönüşümleri

Kullanıcı dönüşümleri, web sitenize gelen kullanıcıların ürün veya hizmet satın alıp almadığını değerlendirmekle sınırlı kalmaz ve ziyaretten sonra bülten aboneliği gibi özelliklere karşı nasıl bir tutum sergilediğini de kapsar. Gelen ziyaretçilerden nasıl bir beklentiniz olduğuna göre kullanıcı dönüşümleri analizi, sektör bazlı olarak değişkenlik gösterebilir.

Alan adı otoritesi ve geri bağlantı sayısı

Sitenize farklı kaynaklardan gelen gerçek geri bağlantı yani backlink sayısı, içeriğinizin ne derece ilgi çektiğinin sorgulanabilmesi için önemli bir kıstastır. Alaka düzeyi benzer ve alan adı otoritesi yüksek yerlerden gelen geri bağlantı sayısının artış göstermesi, sitenizin alan adı otoritesini de artırmaya başlayacaktır.

Alan adı otoritesi, sitenizin değerinin artış göstermesi anlamına gelecektir ve otoritenin artması, içeriklerinizin daha üst sıralarda çıkmasına imkan sağlayacaktır.

Bunların dışında SEO performansını ölçmek için kullanılabilecek birçok ücretsiz araç bulunmaktadır. Bu araçların öne çıkanları şunlardır: 

  • Trafik, etkileşim ve dönüşüm ölçümü için Google Analytics
  • Anahtar kelime ve sayfa sıralaması takibi için Google Search Console
  • Web sitesinin hızının ölçümü için Google PageSpeed ​​Insights
  • Anahtar kelime sıralaması için Google Anahtar Kelime Planlayıcı(Adwords)
  • Yinelenen/kopya içerik kontrolü için Copyscape
  • Genel sayfa metrikleri ölçümü için MozBar

Özet

SEO çalışmaları, girişiminizin başarıya ulaşması için hayati bir önem taşımaktadır. Bu süreçte SEO ile ilgili teknik anlamda çok detaylı bilgilere sahip değilseniz bile belirli basit adımları takip ederek, girişiminizin daha fazla kitleye ulaşmasını sağlamak adına çalışmalar yapabilirsiniz ve bu süreçte işiniz ile ilgili birçok kazanım elde edebilirsiniz.

Aklınıza takılan tüm soru ve sorunları konu altından iletebilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 6 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

Haftanın Yayını: SEO ve Dijital Pazarlama Önerileri

Haftanın Yayını: SEO ve Dijital Pazarlama Önerileri

Her hafta gerçekleştirmiş olduğum canlı yayınlar ile sizlerden gelen sorulara cevap veriyorum. Bu hafta 19.09.2017 …

Yorumlar

  1. Emeğinize sağlık çok faydalı bir yazıolmuş

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir