Home / SEO / 2017 SEO Tahminleri ve Önerileri
2017 SEO Tahminleri ve Önerileri

2017 SEO Tahminleri ve Önerileri

2017 SEO gündemi çok hareketli geçeceğe benziyor, peki neden mi? 2016 yılı Google Güncellemelerinin rekor kırdığı bir yıl oldu diyebilirim.

2017 Yılında SEO Gündemi

SEO tekniklerinin giderek yapaysallaştığı 2016 yılında yapılan tekniklerin %70’lik bölümü 2017 yılında maalesef hiç bir işe yaramayacak. 2017 yılı için bazı seo tahminlerimi ve nelerin ön plana çıkacağını gözlemlerin sonucunda paylaşacağım;

    • Backlinkler giderek önemini yitirecek: Penguin güncellemesi sonrasında backlinkler artık eskisi kadar etkili değil, hatta bazı backlinkler için acil çözüm alınarak bağlantı reddet yapılması gerekiyor. 2017 yılında backlink çeşitliliği değişecek, doğal backlinkler ve Organik SEO dönemi başlıyor diyebiliriz. Diğer sitelerin hakkınızda haber yapması, gerçek kullanıcıların profillerinde ve sayfalarında içeriklerinizi paylaşması daha çok önem kazacak. Google tabi bu bağlantıların doğal olup olmadığını rahatlıkla test edecek ve gerekli sıralama değerlerini çok kısa süre içerisinde yansıtacak. Şunu karıştırmamak gerekiyor Penguin anlık real-time denilse dahi işlem bu kadar hızlı olmayacaktır. Sitelerin güncellenme sürelerine bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. Bağlantı reddet yapmak aslında ben bu bağlantıyı geçerli kılmıyorum demektir. Lakin önemli olan B sitesinde olan bağlantının kaldırılmasıdır. Bağlantıyı imkan var ise kaldırmak daha sağlıklı sonuçlar almanızı sağlayacaktır.
    • Sosyal Medyanın Önemi Artacak: 2016 yılında SMO önem kazanmaya başlamıştı, 2017 yılında en çok kullanılan SEO çalışmaları arasında yer alacak. Güçlü ve Popüler sayfalar giderek artacak. Her firma beğeni sayıları yüksek sayfalar için çalışma yapacak. Takipçi sayısını arttırmak için Facebook, Twitter, Youtube reklamları daha fazla kullanılır hale gelecek. Sosyal medya sayfalarının Lideri olan Google+ kesinlikle zirveye oynayacak. Google Maps SEO, Lokasyon bazlı SEO giderek önem kazanacak.
    • AMP Entagrasyonu: AMP 2016 yılında bir çığ gibi büyüdü. Her geçen gün AMP uyumlu sayısı artmaktadır. 2017 yılında arama sonuçlarında AMP uyumlu siteler daha ön planda olacak. 2017 yılının çeyreğinde AMP kurulumu %80 civarlarında tüm siteler tarafından yapılmış durumda olacak ve AMP artık tüm sektörler için kullanılır duruma gelecek.
    • Mobil Uyumluluk: Mobil uyumluluk etiketini 2016 yılında Google arama sonuçlarından kaldırdı biliyorsunuz. Nedeni ise artık dünya genelin sitelerin %85’lik bölümünün mobil uyumlu olmasıydı. Arama sonuçlarında artık göstermenin bir manası kalmamıştı. Mobil uyumsuz siteler 2017 yılında arama sonuçlarında neredeyse yok olacak düzeye gelecekler. Respoonsive destekli ve AMP destekli tasarımlar daha ön planda olacak. PC sıralamaları artık değersiz kalacak diyebiliriz. İşletim sistemlerinin hızla değişmesi yüzünden, Google çok yakında PC aramalarını da mobil arama gibi gösterebilir ve artık PC masa üstü sıralaması diye bir değer kalmayabilir. Bu yüzden siteniz mobil uyumlu değil ise 2017 yılı için hızlıca çözümler üretmelisiniz.
    • Eski SEO Teknikleri: Adı üzerine eski SEO teknikleri neredeyse Google tarafından artık tamamen nötürleştirilecek. Site içerisine bırakılan yoğun anahtar kelimeler Core “Kalite Güncellemesi” tarafından ani gerilemeler yaşanmasına neden olacak. Paravan Siteler giderek önem kaybedecek diyebiliriz. Doğal olmayan her şey Google tarafından etkisiz eleman sayılacak gibi görünüyor. Hacklink dönemi tam anlamı ile kapanacak. Black Hat SEO teknikleri %90 oranında azalacak ve etkisiz sayılacak.
    • İçerik Uzmanlığı: İçerik uzmanlığı ve içerik uzmanları 2017 yılında altın çağını yaşayacak diyebilirim. Makale yazarları giderek artacak lakin saygın içerik uzmanları daha çok ön planda olacaklar. Başka bir siteden bakarak kendi içeriklerini yazan site sahipleri ve editörler, kalite güncellemelerinin anlık tepkiler vermesinden dolayı, artık kendi içeriklerini yazmaya başlayacaklar. Kopyacılık ve alıntı dönemi %80 oranında bitecek diyebilirim. Tabi ki kolaycı siteler her zaman olacaktır. DMCA giderek önem kazanacak ve %75 oranında DMCA kayıtlı siteler göreceğimizi tahmin ediyorum. İçerik kalite savaşları dönemi başlayacak, en iyi içerik dönemi aslında çoktan başladı. Her zaman bir tık üstüne çıkmak için içerikler akıl almaz derecede geliştirilecek. Görselli, videolu içerik dönemi ve tam profesyonel içerikler sıralamalarda hak ettiği yerleri alacak.
    • Optimizasyon Firmaları: SEO aslında bitmiyor tam tersine giderek artacak, site sahipleri Sıralamalar için SEO Uzmanlarına daha çok ihtiyaç duyacak. Temel dediğimiz işlem için aslında her zaman bir uzman desteği gerekiyor. Temeli bozuk olan bir yapının üzerine kat çıkmak kadar yanlış bir durum yoktur. Günümüzde ki bir çok sitenin de durumu budur. İç optimizasyon, dış optimizasyondan daha fazla dikkat çekecek. Zaten ilk yapılması gereken durumda budur. İç optimizasyonu yapılmamış bir siteye dış optimizasyon yapmanın çok zararlı olduğu bilinmektedir.
    • SEO Firmaları: 2017 yılında daha çok SEO firması göreceğiz. Lakin genellikle kendini ıspatlamış firmalar tercih edilecek. Bazı firmaların ise yok olduğunu göreceğiz. SEO firmaları SEO Uzmanından çok, içerik yazarı çalıştırmaya başlayacak. Makale yazarları daha çok aranır hale gelecek.
    • Tanıtım Yazıları: Tanıtım yazıları %60 oranında bir düşüş yaşayacak. News kayıtlı sitelerden alınan tanıtım yazıları neredeyse alınmaz hale gelecek. Ek bilgi olarak news kayıtlı bir siteden tanıtım yazısı almak ile güncel bir haber sitesinden tanıtım yazısı almak arasında hiç bir fark bulunmamaktadır. Hatta news kayırlı siteler genellikle manuel ceza aldıkları için tanıtım yazısı almak son derece yanlış bir karardır. Tanıtım yazısı tam anlamı ile bitiyor diyemeyiz. Doğru kullanımı daha çok artacak. Örneğin bir tanıtım yazısı alırken anahtar kelime üzerinden link değilde artık açık bağlantılar sunulacak. Tanıtım yazıları üzerine sponsor görseli ve alt alanda sponsor reklam ibareleri yerleştirilerek tanıtım yazısı dönemi devam edecek. Siteniz ile alakalı sitelerden doğal olarak tanıtıcı reklamlar ve içerik yönlendirmelerine doğal olarak devam etmenizde hiç bir sakınca yok diyebilirim. Sadece tanıtımın sponsor olduğu belirmek gerekiyor, sitenize verilen bağlantının da “nofollow” olmasına dikkat etmelisiniz.
    • Kullanıcı Deneyimi: Bu maddenin sürekli üzerinde duruyorum, öğrencilerime ve yardım forumlarında destek verdiğim kullanıcılara sürekli belirtirim. Google arama motorunun tek değişmeyen gerçeği kullanıcı deneyimidir. 2017 yılında siteler artık ziyaretçilerine daha fazla değer katabilmek için yarışacaklar. Şuna dikkat etmek gerekiyor. Kullanıcı bir arama gerçekleştiriyor ise Google Arama motoru sitenizi tavsiye etmiş ise, içeriği okuyan kullanıcı o konu hakkında sorununu çözmüş olmalıdır. Eğer içeriğiniz ziyaretçiyi tatmin etmemiş ise, farklı bir siteyi tercih ederek sitenizden ayrılacaktır. Kısaca kullanıcı deneyimi, yapılan aramanın sonucunda yeterlilik demektir. Kullanılan görseller, video sunumları, sayfanızın hızlı açılması. Reklamlarla ziyaretçilerin rahatsız edilmemesi, yorumlara büyük bir içtenlikle ve hızlı olarak cevap verilmesi gibi unsurlar içermektedir. İçeriklerinizi beğenen kullanıcılar zaten sizi referans olarak göstereceklerdir.

2017 yılı SEO gündemin de evet çok şeyi değiştirecek diyebilirim. Lakin daha fazla temiz site, hızlı siteler, arama motorlarının rahatlıkla referans sunacağı arama sonuçlarında kaliteyi rahatlıkla görebileceğimiz bir yıl geçireceğiz. SEO tahminlerimi sizlerle paylaştım, unutmayalım SEO gündemi hiç durmadan güncellemeler ve iyileştirmeler yapan bir arama motoruna göre değişkenlik göstermektedir. 2017 yılında ziyaretçilerime nasıl daha fazla değer katabilirim, rakiplerimden farklı olarak neler yapabilirim diye düşünmeniz gereken bir yıl olmalı. Rakiplerinize saplanıp kalmayın, rakiplerinizden daha çok kendi sitenize odaklanmanız gerektiğini unutmayın.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

Woocommerce URL yapısı

Woocommerce URL Yapısı Nasıl Özelleştirilir?

Woocommerce URL yapısı nasıl değiştirilir? WordPress woocommerce eklentisi URL adreslerinin özelleştirilmesi ve düzenlenmesi. İçerik Woocommerce Nedir?Woocommerce …

8 yorum

  1. Blog yorumlarindan alinan geri linklerin 2017’deki konumu ne olacak dersiniz?

    • Müslüm Aslantürk

      Semih selam,
      Gayet yerinde bir soru olmuş eminim sizler gibi merak edenler vardır. Öncelikle görüşlerimin kişisel görüşler olduğunu unutmamak gerekiyor. Tecrübelerime dayanarak blog sitelerinden alınan yorum backlinkler değersiz linkler sınıfına girecek, hatta faydadan çok zarar sağlayacak diyebiliriz. Lakin alınan yorum backlink doğal olarak gelişmiş ise, sorun yaratmayacaktır. Blog sitelerden alınan footer ve sidebar linkler evet tam anlamı ile değerini yitirecek demek yanlış olur. Bu bağlantıları sponsor olarak almak ve nofollow almak önemlidir. Link çeşitliliği de önemli bir unsurdur. Bloglardan gelen bağlantıların sürekli aynı anahtar kelimeyi içermesi, bağlantıların tamamının dofollow olması gibi sorunlar sitenin gerilemesine neden olacaktır. Sponsor bağlantıları site adı olarak almak daha sağlıklıdır veya random olarak alınması etkiyi arttırmaktadır. Link çeşitliliğine geçilirken dikkat edilmesi gereken konu, bağlantı sayılarındaki ani artışlar ve yapay bağlantılar. Adım adım ilerlemeniz gerekiyor ve alınan bağlantıların 6 ay gibi bir süre kalması daha sağlıklıdır. Şunu da unutmamak gerekiyor. Bağlantılar kalktığı zaman alınan etki kadar geri düşüş de yaşanabilir. Son derece dikkatli olmanızda fayda var. Bağlantıları site içeriğinize yakın olan sitelerden almaya özen göstermenizi tavsiye ederim. 2017 yılında bağlantılar diğer yıllara göre %50 oranında etki olarak düşecek, ama tam anlamı ile bitiyor demek yanlış olacaktır.

  2. Hocam tahminler gerçekten olanları görünce çok yerinde. Bir yazınızı okumuştum diğer platformda kendime klavuz edinmiştim. Sayenizde hiç çizgimi bozmadan devam ettim ve bu güncelleme yüzümü çok güldürdü. Emeklerimin karşılığını aldım diyebilirim. Arkadaşlar Müslüm hocam kesinlikle doğru yol göstericidir. Seo uzmanı kavramının yanına adına yazmak lazım hocamın. Aylar öncesinden penguin için uyardı. AMP için yazdı yazdı durdu. Mobil ve core güncelleme için bir çok yazısını okudum. Üstad benim sorum da şu olacak. Sayfalarda kullanılan resimler için bir galeri oluşturdum ve bir sonraki resimde url değiştiriyor. En doğru yapı resim galerim için nasıl olmalıdır.

    • Müslüm Aslantürk

      Berk selam,
      Resim galeri sistemi maalesef çok doğru olarak kullanılmıyor, doğru kullanım sergileyen site sayısı oldukça düşük. Eğer bir resim galeriniz var ise URL değiştirmeden resimlerin değişmesini sağlamanız daha konsept olacaktır. Slider gibi düşünebilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken konu ise, resimlerin alt açıklamaları ve her resim bir için ayrı bir jpg adının verilmiş olmasıdır. Bir yazı içerisinde abartılı düzeyde resim bulundurmakta kullanıcı deneyimi açısından olumsuz etki yaratacaktır. Örneğin ilgisini çeken bir konu için girebilir ve makale içerisinde resimlere bakabilir siz kalkar 100 adet jpg bırakırsanız, daha önceden beğendiği bir resmi bulması çok zor olacaktır ve buda kullanıcı deneyimini düşürecektir. Biraz sade yapıda gidilmesi son derece önemlidir. Google taraflı değilde kullanıcı taraflı düşünmeniz gerekmektedir.

  3. SInan Dikensiz

    Hocam kesinlikle katılıyorum size. Olay içerik uzmanlığına döndü. Ben şahsen tüm makalelerimi tek tek gözden geçiriyorum. Şimdiden de çok faydasını gördüm. Anahtar kelime odaklı çalışmalar yerine sadece içerikte bilgi vermek için çalışmalar yapıyorum.

  4. Yener Sendogan

    Üstad penguin güncellemesini ilk siz duyurmustunuz. Sayenizde hemn önlem alabildim. Sizden ricam bilgilerinizi bizlerle sürekli paylasmaniz olacak. Blog bölümünü biraz daha canlı tutabilirsiniz hocam. Şahsen her gün girip bakıyorum yeni bir yazı paylaştınız mı diye. Gelecek ay bende sizden seo kursu alacağım. Saygılar ustam.

  5. Hocam çok yerinde öneriler. Kitap ne zaman çıkıyor çok merak ediyoruz. Seo kitabınız ne zaman çıkacak bilgi verirseniz sevinirim.

    • Müslüm Aslantürk

      Kitap Ocak ayının Sonlarına doğru çıkacak. Güzel yorumlar ve takibiniz için teşekkürler. Umarım faydalı bir seo kitabı olur.

Müslüm Aslantürk için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir