Home / Analytics / Google Analytics Alternatifi 25 Web Analiz Aracı
alternatif araçlar

Google Analytics Alternatifi 25 Web Analiz Aracı

SEO, web sitenizi daha ön plana çıkarmak için geliştirilen birçok tekniği içerisinde barındırmaktadır. Rekabetin her geçen gün artması SEO’nun bir endüstri haline gelmesini sağlamıştır. Yapılan SEO çalışmalarının olumlu veya olumsuz etkisinin olduğunun gözlemlenmesi gerekmektedir. Bu gözlemleme Google Analytics gibi araçlarla yapılabilir.

Web analizi yapmak için geliştirilmiş olan tek araç Google Analytics değildir. Google Analytics rakibi olarak görülen çok sayıda araç vardır. Şimdi Google Analytics alternatifi web analiz araçlarına değinerek seçim aralığınızı arttırmaya çalışacağız.

Web Analizi Nedir?

Bir web sitedeki ziyaretçilerin davranışlarını analiz etmeye web analizi denir. Bir web siteyi analiz etmenin çok sayıda yolu vardır. Sizlere web analizi yapabileceğiniz çok sayıda yöntem hakkında bilgi vereceğiz. İlgili yöntemleri kullanarak web sitenizin ne kadar görünüz olduğunu öğrenebilirsiniz. Ayrıca bu analiz sayesinde ziyaretçilerin nasıl etkileşim kurduğu hakkında da bilgi alacaksınız.

Web Analiz Araçları Neden Kullanılmalı?

Web analiz araçları, web site analizini kolaylaştırmak adına tasarlanmıştır. Web sitelerin teknik yapılarını referans alınıp bunları web site performansıyla ilişkilendirerek sunmak web analiz araçlarının görevidir. Web analiz araçları size SEO çalışmalarında ne kadar başarılı olduğunuzu görmenize yardımcı olur.

Web analiz aracı kullanarak sitenizin belirli bir süre içinde kaç ziyaretçiye sahip olduğunu öğrenebilirsiniz. Ayrıca bu ziyaretçilerin tümünün sitenizi daha önce ziyaret edip etmediğini Öğrenmeniz de mümkündür. Buna ek olarak yeni ziyaretçiler olup olmadığını da görmeniz mümkündür. Web analiz araçları sayesinde hangi ürünlerin popüler olduğu hangilerinin geri planda kaldığı saptanabilir. Bu sayede gerekli iyileştirmeler yapılarak web site görünürlülüğü arttırılabilir. Web analiz araçları size eksiklerinizi görme konusunda yardımcı olacaktır.

Web analiz araçları paylaşımları, yorumları ve satın alma işlemlerini hesaba katarak çalışır. Bu veriler analiz içi yetersizdir. Bu yüzden sayfa görüntüleme, konum ve kaynakları da hesaba katarak analiz yapar. Web analiz araçları sayesinde web sitenize hangi bağlantılardan trafik geldiğini görebilirsiniz. Bu sayede organik trafiğinizin artmasını sağlayan dış bağlantıları saptayabilirsiniz.

Web analiz araçlarını kullanarak hangi SEO yöntemlerinin etkili olduğunu görebilirsiniz. Bu etkili yöntemleri organik trafiği düşük sayfalarınıza da uygulayarak organik trafiğinizi ciddi anlamda arttırmanız mümkündür. Henüz herhangi bir web analiz aracını kullanmıyorsanız SEO’da başarıyı yakalamak için kullanmaya başlamalısınız.

Google Analytics Dışında Web Analiz Aracı Neden Kullanılmalı?

Google Analytics, web analizi konusunda en iyi araçlardan birisidir. Buna rağmen Google Analytics kullanımına ek olarak farklı bir araç da kullanılabilir. Aşağıdaki nedenlerden dolayı Google Analytics dışında bir web analiz aracını kullanabilirsiniz.

  • İki web analiz aracı arasında kıyaslama yaparak elde edilen verilerin doğruluğunu kontrol edebilirsiniz.
  • Tüm verilere ulaşma konusunda Google’a güvenmiyorsanız kullanabilirsiniz.
  • Google Analytics ihtiyacınız olan verileri sizlere sunmuyorsa farklı bir web analiz aracını kullanabilirsiniz.

Web analizi konusunda en gelişmiş araç Google Analytics aracıdır. Muhtemelen bu aracı kullanan kişiler genellikle ekstra bir araca gereksinim duymayacaktır. Ancak sistem kimi kişilere karmaşık gelmektedir. Google Analytics panelini karmaşık buluyorsanız alternatif web analiz araçlarını kullanabilirsiniz.

En Çok Tercih Edilen Web Analiz Araçları

Günümüzde web geliştiricileri için tasarlanmış olan çok sayıda web analiz aracı vardır. Google Analytics kullanımına alternatif bir araç arayışındaysanız aşağıdaki listede yer alan bir aracı tercih edebilirsiniz. İhtiyacınızı doğru bir şekilde belirledikten sonra doğru aracı seçmeniz daha kolay olacaktır.

1. Adobe Analytics

Adobe Analytics

Adobe, yazılım alanında lider olan işletmelerden birisidir. Adobe Analytics, kullanımı en kolay web analiz araçlarından birisidir. Birçok aracı kullanmak için bir uzmandan destek almanız gerekirken bu aracı kullanmak için bir uzmana gerek yoktur.

Adobe Analytics, kullanarak reklam geri dönüşümlerini analiz edebilirsiniz. Ayrıca sosyal medyadaki üçüncü taraf veri entegrasyonunda kullanıcı etkinliğini de izleyebilmeniz mümkündür.

Adobe Analytics tarafından sunulan verileri anlamak diğer web analiz araçlarına göre daha kolaydır. Bu aracı kullanabilmek için belli bir ödeme yapmanız gerekmektedir. Aylık kullanım bedeli 5000 dolar gibi rakamlara ulaştığı için daha çok kurumsal şirketler için uygundur.

2. Angelfish Actual Metrics

Angelfish Actual Metrics

Angelfish Actual Metrics, kullanıcıların web sitenizle nasıl etkileşim kurduğunu görüntülemek için tasarlanmış bir araçtır. Angelfish Actual Metrics üstünden elde edilen veriler kesinlikle üçüncü şahıslarla paylaşılmaz. Bu durum Angelfish Actual Metrics aracının Google Analytics’e göre en çok tercih edilen araç olmasını sağlamıştır.

Web siteniz dahili veya harici web tabanlı uygulamalar kullanıyorsa bu durum Angelfish Actual Metrics için sıkıntı değildir. Her iki platformdaki kullanıcı faaliyetlerini izlemenize yardımcı olmaktadır. İçerikleriniz sosyal medya üstünden paylaşıldığı zaman yüksek hit artışı olur. Google Analytics üstünden bu verileri bir sonraki gün alabilirsiniz. Angelfish Actual Metrics aracını kullanarak bu yükselişleri anlık bir şekilde görüp analiz etmeniz mümkündür.

Google Analytics içerisinde bazı ziyaretçiler gizli ziyaretçi olarak görülmektedir. Bu durum bazı verileri alamamamıza neden olmaktadır. Angelfish Actual Metrics aracını kullanarak gizli olarak nitelendirilen ziyaretçiler hakkında da bilgiler alınabilir.

3. AT Internet Web Analytics

AT Internet Web Analytics

Web site verilerini görüntülemek, analiz etmek ve bunlarla ilgili optimizasyon yapmanızı kolaylaştıran bir web analiz aracı arıyorsanız AT Internet Web Analytics aracı tam size göredir. Analiz özellikleri arasında site gezintisine ilişkin veriler, trafik raporları, ziyaretçilerin sitenize ulaşmak için kullandıkları kaynaklar gibi bilgiler yer almaktadır. Ayrıca ziyaretçilerin kullandığı cihazın türünü ve coğrafi konumlarının ne olduğunu da bu araç üstünden görebilirsiniz.

Sitenizin performansı bu aracı kullanarak izleyebilirsiniz. Ayrıca bireysel çevrimiçi pazarlama kampanyalarının performansının nasıl olduğunu da tam olarak gözlemlemeniz mümkündür. Bu aracı kullanarak pazarlanan içeriklerinizi daha iyi bir şekilde optimize edebilirsiniz.

Google Analytics, e-posta üstünden gelen trafiği analiz edememektedir. Eğer e-posta üstünden gelen trafiği de analiz etmeniz gerekiyorsa bu araç size bu konuda yardımcı olacaktır.

4. AWStats

AWStats

AWStats, çevrimiçi kullanılabilen en iyi web analiz araçlarından biridir. Bu araç kullanıcıları tarayıcı türünden tutun da ip adresine kadar tanımlamaktadır. Sistem sadece gerçek ziyaretçileri tanımlar. Google bot gibi ziyaretçileri saymaz. Bu özelliğinden dolayı gerçeğe en yakın bilgileri verdiği bilinmektedir. Her web analiz aracının bir kusuru vardır. Bu yüzden AWStats aracının da kendi içerisinde kusurlarının olduğu söylenebilir. Örneğin bu araç kullanıcıların web sitenizle nasıl etkileşim kurduğu hakkında herhangi bir bilgi vermemektedir.

5. BBClone

BBClone

Google Analytics aracına ücretsiz alternatif arıyorsanız BBClone tercihiniz olabilir. Kullanıcıların işlem sistemlerini, ip adreslerini ve tarayıcı bilgilerini BBClone aracılığıyla öğrenebilirsiniz. Ayrıca kullanıcıların web sitenizde ne kadar süre aktif olarak kaldığını da bu araç sayesinde öğrenmeniz mümkündür. Arama sonucu üstünden web sitenize gelen ziyaretçilerin hangi aramaları yaptığı BBClone aracıyla öğrenilebilir. Bu sayede hangi anahtar kelimelere odaklanmanız gerektiğine karar verebilirsiniz.

6. Chartbeat

Chartbeat

Chartbeat, organik trafik artışı yaşandığı zaman kullanıcıya mail göndererek uyarmaktadır. Bu uyarı sistemi sayesinde kişi trafiğin yüksek olduğu anlarda online analiz gerçekleştirebilir. Bu uyarı sistemi ayrıca sunucu bant genişliği konusunda size yardımcı olur.

Örneğin bant genişliği belirli bir sınırda olan sunucunuzun olduğunu düşünelim. Sistem size e-posta yoluyla mail gönderdiği zaman bant genişliğini sunucu sağlayıcısıyla görüşüp arttırabilirsiniz. Bu size trafik kaybı yaşamadan hizmet vermeniz konusunda avantaj sağlayacaktır. Kontrol paneli kullanıcı dostudur ve içerisinde çok sayıda bilgiyi barındırır. Web analizi konusunda ihtiyacınız olan birçok bilgiyi size vereceğiniz düşünüyoruz.

7. Clicky

Clicky

Clicky, popüler web analiz araçlarından birisidir. Gerçek zamanlı bilgiler vermesi bu aracı diğer araçlardan üstün kılan bir özelliktir. Paneli biraz karışık olduğu için ilk defa kullanan kişiler zorlanabilir. Zaman içerisinde paneli kavrayınca vazgeçemeyeceğiniz bir araç haline gelecektir. Bu araç arama sonucu üstünden gelen kullanıcıların hangi aramaları yaparak geldiğini de gösterir. Bu sayede içerikler daha iyi bir şekilde optimize edilebilir.

8. CoreMetrics

CoreMetrics

CoreMetrics, IBM tarafından kullanıcı deneyimine sunulan web analiz aracıdır. Aracı diğer araçlardan ayıran en önemli özelliği kullanımı kolay kullanıcı paneline sahip olmasıdır. Sistem içerisinde e-ticaret siteler için özel alanlar yer almaktadır. Eğer e-ticaret web sitesi sahibiyseniz kesinlikle kullanmanız gereken bir araç olduğunu söyleyebiliriz.

9. Crazy Egg

Crazy Egg

Crazy Egg, kesinlikle Google Analytics aracından daha üstünde bir araçtır. Analytics sadece kullanıcıların tıklamalarıyla alakalı bilgiler verir. Bu araç bize ekstra olarak bir ısı haritası sunar. Sunulan ısı haritası sayesinde ziyaretçilerin web sitenizde hangi noktaları tıkladığını görebilirsiniz. Özellikle Google Analytics verilerini yetersiz bulan kişilerin kullanması gereken bir araçtır. Bizim de en popüler web analiz araçlarımızdan birisi olduğunu söylememiz mümkündür.

10. eTracker

eTracker

ETracker, aynı Google Analytics aracında olduğu gibi gerçek zamanlı veri sunmaktadır. Bu özelliği, web site trafiğini daha iyi yorumlamanızı sağlar. ETracker kullanıcıların Mouse hareketini de izlemektedir. Bu araç sahte trafiği ayrı bir başlık altında kaydetmektedir. Bu sayede web sitenize gelen sahte trafik saldırılarını daha iyi bir şekilde görebilirsiniz. Sistem size ısı haritası sunmaktadır. Bu ısı haritası sayesinde kullanıcıların sayfalarınızda en çok nereye odaklandıklarını görebilirsiniz. Bu doğrultuda yapacağınız iyileştirmeler SEO çalışmalarının başarıya ulaşmasını sağlayacaktır.

11. FireStats

FireStats

FireStats, en basit ve kullanımı kolay olan web analiz aracıdır. Sistem kurulumunu yapmak için sunucu erişimi gerekmektedir. Bu yüzden en azından size özel olan VPS sunucunuzun olması gerekmektedir. Bu durum özel komut bilginizin olmasını da gerektirir. Sunucunuzda birden fazla web site yer alıyorsa bu web siteleri analiz etmek için ideal bir araç olduğu söylenebilir.

12. FoxMetrics

FoxMetrics

FoxMetrics, bu aracı web sitenize göre özelleştirebilirsiniz. Bu araç e-ticaret siteleri için idealdir. Aracı kullanarak satın alma işlemlerini dahi belirlemeniz mümkündür. FoxMetrics aracını kullanarak kullanıcıların web sitenizle nasıl etkileşim kurduğunu görebilirsiniz. Bu aracın mobil desteği bulunmaktadır. Cep telefonunuz aracılığıyla sisteme ulaşmanız mümkündür.

13. Gauges

Gauges

Gauges, javascript kullanılarak geliştirilmiştir. Kullanıcı dostu ara yüzü vardır. Panelin büyük bölümü görseldir. Bu yüzden istenilen verileri bulmak birçok araca göre daha kolaydır. Gauges, web sitenize ne kadar trafik geldiğini ve bu trafiğin nereden geldiğini analiz edebilir. Ayrıca web sitenize gelen kişilerin daha sonra web sitenizden hangi adrese giderek çıkış yaptığı hakkında da bilgi alabilirsiniz.

14. GoingUp

GoingUp

GoingUp, kapsamlı site analizi için gerekli olan her şeyi içerisinde barındırmaktadır. Bu aracı kullanan kişiler kesinlikle bir diğer web analiz aracına ihtiyaç duymayacaktır. Ziyaretçilerinizi, satışlarınızı ve aynı zamanda dönüşüm oranlarınızı izlemesini sağlar. Aynı zamanda, bu araç uygulamanız için de arama stratejileri sunmaktadır. Bu stratejiler sayesinde web sitenizin SEO’sunu geliştirebilirsiniz.

15. GoSquared

GoSquared

GoSquared, web analizine dair tüm gereksinimlerinize cevap vermeyi vaat eden bir araçtır. Ping araçlarını kullanarak, bir ziyaretçinin sitenizde ne kadar süredir aktif olduğu belirlenebilir. Kullanıcı dostu ara yüzü vardır. GoSquared istediğiniz şekilde ayarlayabilmeniz için özelleştirilebilir. Bu aracın canlı sohbet eklentisi vardır. Bunu aktif ederek ziyaretçilerinizle online bir şekilde iletişim kurabilirsiniz.

16. Heap Analytics

Heap Analytics

Heap Analytics, kullanıcı dostu bir araçtır. Herhangi bir teknik deneyim gerektirmeden kolaylıkla kurabilirsiniz. İzleme kodunu web sitenize ekledikten sonra panelinizden zorluk çekmeden web analizi yapabilirsiniz. Web sitenizde kullanıcıların en çok sergilediği davranışları bir liste halinde sunar. Bu sayede SEO’su düşük sayfalara aynı optimizasyonlar yapılarak kullanıcı deneyimi arttırılabilir.

17. Histats

Histats

Histats, hangi sayfaların ziyaret edildiği gibi temel web analiz bilgilerini içermektedir. Ayrıca kullanıcıların hangi bağlantıları kullanarak web sitenize geldiği de listelenmektedir. Bu liste sayesinde hangi backlinklerin trafik elde etmenizi sağladığını görebilirsiniz. Aylık olarak 1.500.000.000 ziyaretçi takibi ücretsiz olarak yapılmaktadır. Daha fazlası için Premium üyelik alınması gerekmektedir.

18. HubSpot

HubSpot

HubSpot, özellikle sosyal medya ve diğer pazarlama platformları üstünden gelen trafiği analiz etmek için idealdir. Hubspot kullanarak web analizi yaptığınızda, sitenin her düzeydeki performansını görebilirsiniz. Küçük bir e-ticaret web siteniz varsa ilk olarak ücretsiz sürümünü kullanabilirsiniz. Web site potansiyelini arttırıcında Premium olan süreme geçiş yapmanız daha doğru olacaktır.

19. Inspectlet

Inspectlet

Inspectlet, kullanımı özel deneyim gerektiren bir araçtır. Daha önceden hiç web analiz aracı kullanmadıysanız bu aracın size göre olmadığını söyleyebiliriz. Kullanıcı her ne kadar zor olsa da web site sahipleri tarafından tercih edilir. Doğru bir şekilde yapılandırılması durumunda Google Analytics üstünden aldığınız bilgilerden daha fazlasını alabilmeniz mümkündür.

20. Mint

Mint

Mint, kendi sunucunuzda barındırmanız gereken web analiz araçlarındandır. Bu aracı kendi sunucunuza kurmanız için özel teknik bilgilerinizin olması gerekmektedir. Kişisel verilerin korunması kanunu ön plana çıktığı için sunucunuzda yer alan web analiz bilgilerini iyi bir şekilde korumanız gerekmektedir. Aksi takdirde hukuki süreçten dolayı başınız ağrıyabilir.

21. Mixpanel

Mixpanel

Mixpanel, gerçek zamanlı güncellemeleri olan web analiz araçlarındadır. Masaüstü etkileşimle mobil etkileşimi farklı olarak analiz edebilmektedir. Mobil SEO her geçen gün daha önemli olduğu için bu aracın gün geçtikçe daha popüler olacağı söylenebilir. Mixpanel web analiz aracını kullanarak web sitenizin zayıf ve güçlü olan yönlerini görebilirsiniz.

22. Open Web Analytics

Open Web Analytics

Open Web Analytics, PHP tabanlı programları doğrudan bir sunucuya yükleme konusunda deneyimli teknik uzmanlara yönelik olarak pazarlanmaktadır. Açık kaynaklı bir araç olduğu için istekleriniz doğrultudan özelleştirebilirsiniz. Kurulumu özel bilgi gerektirmektedir. Bu yüzden sistem kurulumu için bir uzmanla çalışmayı gerektirebilir. Open Web Analytics aracının wordpress eklentisi de vardır. Sistem kurulumunda zorlanıyorsanız wordpress eklentisini de kullanabilirsiniz.

23. StatCounter

StatCounter

StatCounter, gün içerisinde 9000 tekil kullanıcının altında trafiğiniz varsa kullanabileceğiniz bir araçtır. 9000 üstünde trafiği olan web sitelerin Premium sürümü kullanması gerekmektedir. StatCounter aracını kullanarak popüler içeriklerinizi, giriş kaynaklarını hatta çıkış kaynaklarını gözlemlemeniz mümkündür. Kullanıcılar web sitenize arama motoru üstünden ulaşırsa StatCounter aracıyla yapılan aramalardaki anahtar kelimeleri görebilirsiniz.

24. Stuffed Tracker

Stuffed Tracker

Stuffed Tracker, internet dünyasının en eski web analiz araçlarından birisidir. Sistem içerisinde ısı haritası bulunmaktadır. Bu sayede kullanıcıların web sitenizde tam olarak hangi kısımlara odaklandığını gözlemleyebilirsiniz. Kullanıcıların giriş sayfalarına ek olarak çıkış yaptıkları sayfayı da görmeniz mümkündür.

25. W3Counter

W3Counter

W3Counter, kullanıcı dostu panele sahiptir. Büyük ölçüde StatCounter ile benzerlik göstermektedir. Ziyaretçilerin coğrafi konumları, ısı haritası ve diğer ziyaretçi verileri bu web analiz aracından gözlemlenebilir. Bu araç ücretsiz olarak kullanılabilir ancak ücretsiz olarak kullanılması web sitenizde reklamların görünmesine neden olur. Üçüncü kuruluş reklamlarının web sitenizde görünmesini istemiyorsanız Premium sürümünü kullanabilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 1 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

Yorumlar

  1. Çok faydalı paylaşım üstadım

Cengiz için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir