Home / Google / AMP Stories Nedir?
AMP Stories Nedir

AMP Stories Nedir?

Amsterdam’daki 2018 AMP konferasında heyecan verici birçok yeniliğin duyurusu yapıldı ancak Snapchat ve Instagram hikayelerinin benzeri bir özelliğin AMP Stories olarak geleceğinin açıklanması aralarında en fazla dikkat çeken yenilik oldu.

Sosyal medyanın en fazla kullanılan özelliklerinden biri olan hikayeler Google’da biraz daha farklı işlenecek gibi gözüküyor. Hazırlanan içerikler herhangi bir uygulamada değil doğrudan arama sonuçları üzerinde (SERP) gösteriliyor. Kullanıcılar video,ses, resim ve metin gibi zengin medya içerikleri kullanarak okuyuculara slayt gösterimleri yapabilecekler.

Hızlandırılmış mobil sayfalar (AMP) hikaye biçimini tanıtan bir dakikalık video:

Ne kadar heyecanlandıran bir özellik olsa da şuan “deneysel” projenin uygulamaya geçmesi konusunda karar henüz verilmedi. Geliştirme aşamasında bir süre daha devam etmesi bekleniyor. Google onayladığı Microsfot, Wired ve CNN gibi büyük sitelerin kullanımına açıldı ve onlar aracılığı ile insanların nasıl tepki verdiği ölçülüyor.

Özellik sadece mobil kullanıcılarına açılacak ve sadece mobil aramalarda gösterilecek, Mobil SEO’da büyük bir değişikliğe neden olması beklenen özellik kabul görürse yıl sonuna doğru aktif edilmesi bekleniyor bunun yanı sıra Google’un oluşturmak istediği sosyal ağ projesi Google Stamp’la halka açılma ihtimali değerlendiriliyor. Yani uygulamayı kullanan insanlar site sahibi olmadan uygulama üzerinde hazırladıkları içerikleri mobil arama sonuçlarında gösterebilecekler. Eğer bu düşünceler gerçek olursa mobil’de daha önce yaşanmamış bir sıralama rekabetinin başlaması kaçınılmaz gibi gözüküyor.

AMP Hikayeleri Nasıl Aktif Edilir (Başvuru) ?

Yeni özelliği kullanmak için sabırsızlanan yayıncılar için başvuru forumu oluşturuldu. Gerekli bilgileri doldurduktan sonra sitenizde AMP hikayelerini aktif edebilirsiniz. Şuan test aşamasında olduğu için kabul edilen siteler ziyaretçisi fazla güvenilir haber siteleri oluyor. Eğer büyük bir siteye sahip değilseniz şuan için kabul edilememe ihtimali yüksek olacaktır.

AMP Hikayelerinin Avantajları

Instagram ve Snapchat uygulamalarının yanı sıra AMP hikayelerinin avantajı daha büyük olacaktır.

  • Anahtar kelime odaklı sonuçlar sunacağı için hedef kitleye ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.
  • Twitter veya Pinterest gibi ağlar hazır hikayeleri kendi sitelerinde göstermek ister buda daha fazla kişiye ulaşmanıza yardım eder.
  • Tam ya da yarı otomasyonlu öykü oluşturma işlemi için komut dosyası oluşturabilirsiniz.

Hızlı ve etkileyici görseller sunmasıyla mobil’de daha fazla insana ulaşmanızı sağlayacaktır.

Google, AMP özelliğinin kullanılmasını ve yaygınlaşmasını istiyor. Gelecekte AMP üzerinde büyük planlar yapılıyor. Özellikle Stamp uygulamasıyla internet paylaşımlarını insanlara açmak istiyor. Youtube’da yaptıkları gelir paylaşımını web içinde yaparak kendisine yeni yayıncılar bulmayı hedefliyor.

Proje eğer başarılı olursa fırsatı kaçırmadan dahil olmak her zaman avantaj getirecektir. Hikaye özelliğinin en büyük artısı hedef kelimelerde üst sırada çıkacak olması hikayelerinizle insanlara bilgi verip reklam yayıncılığı yapabilirsiniz. Ayrıca ürünlerinizi hikayelere yerleştirerek farklı pazarlama teknikleri de oluşturabilirsiniz.

AMP Stories konusu hakkında daha fazla bilgi ve içeriğe yer vereceğiz ancak sabırsızsanız AMP Stories proje detaylarını inceleyebilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 7 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

alternatif arama motorları

En Kapsamlı 15 Arama Motoru

İnternet üstünden yapmış olduğumu aramalar doğrultusunda en doğru bilgilere ulaşmamızı sağlayan kaynaklar arama motorlarıdır. Bu …

2 yorum

  1. AMP stories ile ilgili okuduğum en iyi makale teşekkürler

  2. Gürkan ÖZGÜR

    “Vayy bee!” dedirtecek bir yenilik oluyor. Merakla bekliyoruz. Ellerinize sağlık.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir