Home / SEO / Anahtar Kelime Araştırmasında Püf Noktalar
anahtar kelime nasıl araştırılır

Anahtar Kelime Araştırmasında Püf Noktalar

Her başarılı SEO çalışmasının temelinde, anahtar kelime çalışması yer alır. Anahtar kelime araştırması hedef kitlenizin neler aradığı, nasıl aradığı ve bu sihirli kelimeler için neler yapmanız gerektiğini size öğretir. Arama motoru optimizasyonu ve içerik optimizasyonunda ihtiyacınız olan en önemli çalışmalardır. Doğru yapılan anahtar kelime çalışmalarının e ticaret satışlarına olan dönüşü organik trafiğinizi artıracaktır. ROI kullanan anahtar kelimeler ile, sıralamalarınızı yükseltmeniz kaçınılmazdır. Anahtar kelimelerin sizin için çalışması adına, size yardımcı olacak belirli araçlardan yararlanabilmeniz ve belirli Niche Konularındaki kelimeleri nasıl alacağınızı bilmeniz gerekir. Peki içeriğiniz için en iyi anahtar kelimeleri bulmak için yapmanız gerekenler neler? Anahtar kelime araçları nelerdir? SEO için olmazsa olmazlardan olan bu soruların yanıtını dilerseniz birlikte arayalım.

Anahtar kelime nedir?

Web sitenizde içeriğinizin hakkında yazdığınız konuyu tanımlayan sözcüklerdir. Hedef pazarınızın web’de arama yapmak için kullandığı en popüler kelimelere verilen isimdir. Hazırladığınız içerik ve hedef kitleniz arasında köprü vazifesi görürler ve içeriğinizin bulunmasında yardımcı olurlar. SEO çalışmalarınız için pusula görevi üstlenen anahtar kelimeler, genellikle birden çok kelimeden oluşurlar. Eğer içerik pazarlaması için en iyi sonuçları elde etmek istiyorsanız; anahtar kelime çalışmaları ve nasıl kullanılacağı yönünde kendinizi geliştirmelisiniz.

Anahtar kelime neden bu kadar önemli?

SEO çalışmalarının önemli bir parçası olan anahtar kelimeler, sitenizin arama sonuçlarındaki yerini belirleyen faktörlerdendir. Bu kelimeleri doğru şekilde seçmeniz durumunda, Google tarafından içeriklerinizin ne ile ilgili olduğu daha iyi anlaşılıp, arama yapan kişilere ilk olarak gösterilmektedir. Sadece içerik oluşturma konusunda işe yaradığını düşünmek yanlış olur. Aynı zamanda anahtar kelimeler, e posta pazarlamacılığında ve tanıtım faaliyetlerinde, rekabet araştırmacılığı konusunda da sıklıkla kullanılan yöntemdir. Sunduğunuz hizmet için rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri analiz ederek, içerik stratejinize yön verebilirsiniz. Bu araştırma için size yardımcı olacak araçlardan yararlanabilirsiniz.

Anahtar Kelime Belirlerken

Hedef kitleniz için hazırladığınız şeyleri bu anahtar kelimeler ile arar mı?
Ürünlerinizi satın almak için bu kelimeler kullanıcı için yeterli mi?
Ürün yada hizmetinizi alternatif bir kelime ile daha iyi tanıtabilir misiniz?

Bu soruların yanıtını verdikten sonra en etkili anahtar kelimeyi seçme şansınız daha da artacaktır.

Anahtar Kelime Nasıl Seçilir ?

Rakip Analizi

Web siteniz için anahtar kelime belirlemek için sizinle benzer çalışmalar yapan rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri gözden geçirmenizde fayda var. Bu kelimeleri belirledikten sonra dilerseniz verdiğiniz hizmete uygun kuyruk takabilir yeni kelimeler ortaya çıkarabilirsiniz. Google anahtar kelime planlayıcısı ile bu konuda fikir edinebilirsiniz.

Alıcıların kullandığı anahtar kelimelere yönelin

E ticaret siteniz için SEO çalışmaları yapıyorsanız, satın alma niyeti ile arama yapan kullanıcılara odaklanmanız gerekir. Google üzerinden yapılan araştırmalara göre alıcıların, bir ürünü satın almak için belirli kelimelerin yanında etkili anahtar kelimelere odaklandığını ortaya çıkarmıştır. Örneğin ucuz,en iyi, özel, indirim, ilk 10, satın alma gibi kelimeler.

Uzun kuyruk anahtar kelimeler

Web sayfanızın ilgili aramalarda üst sıralarda olmasını istiyorsanız uzun kuyruk anahtar kelimeler kullanmalısınız. Kelimelerinizin arkasına lokal kelimeler yerleştirerek (şehir, ülke vb.) arama hacminizi genişletebilirsiniz. HitTail, uzun kuyruklu anahtar kelime tablosu için size yardımcı olacaktır. Dİğer yandan Google’da en altta yer alan ilgili aramalar kısmında farklı arama seçenekleri de işinize yarayacaktır. Seçim yaparken dikkatli ve özenli davrandığınızda uzun kuyruklu anahtar kelimeler ile daha kaliteli trafiğe sahip olabilirsiniz.

Google Adwords

Anahtar kelime araştırmalarınız için biraz bütçe ayırmak isterseniz, Google AdWords’ü ziyaret edebilirsiniz. Seçmiş olduğunuz anahtar kelimeleri test ederek, hangisinin daha iyi sonuçlar çıkaracağını görebilirsiniz. Bunun için ciddi anlamda vakit harcamanız gerekeceğini unutmayın. Google AdWords ile tıklanma oranlarını ve dönüşüm oranlarını görerek, anahtar kelime konusunda en iyi analiz sonuçlarına ulaşabilirsiniz.

En iyi anahtar kelime araçları

Sizlere aşağıda sitenizin performansını yükseltmeniz için anahtar kelime araçlarını hazırladık. Bu araçlar ile sadece anahtar kelime araştırması yapmakla kalmayacak aynı zamanda sıralama zorluğu, rekabet düzeyi ve anahtar kelime düzeyi gibi bilgilere de ulaşacaksınız.
Ahrefs anahtar kelime araştırması ile, içeriklerinizde ve SEO çalışmalarınızda yükseliş sağlayacağınız geniş ayrıntılara ulaşabilirsiniz.
Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcısı ile, anahtar kelimelerinizin aylık değerlendirmesini yapmanız mümkün olacaktır. Ancak rekabet düzeyi ve tıklanma oranına göre maliyet söz konusudur
SEMrush anahtar kelime verileri ile arama terimlerinin uyum analizini gerçekleştirebilirsiniz. Bu araç ücretli olduğu gibi aynı zamansa ücretsiz kelime araması imkanını da sunmaktadır.
Keyword Tootl External aracı ile en iyi sonuçlara ulaşabilirsiniz. Aradığınız kelime ile ilgili aramalar ortalama değerler listelenecektir.
Answer the Public ile arama sonuçlarınız türüne göre gösterilir

SONUÇ
Bu araçlar ile elde ettiğiniz anahtar kelimeler, her ziyaret ettiğinizde liste halinde sunulacaktır. Elde ettiğiniz anahtar kelimeleri reklamlarınızda kullanmak isterseniz, Google Adwords anahtar kelime planlayıcısı ile en iyi sonucu elde edebilirsiniz. Anahtar kelimeleri içerik oluşturmada kullanacaksanız her türlü anahtar kelimeyi barındıracak şekilde seçimler yapmalısınız. Google için en doğru kelimeleri seçerek hedef kitlenize ulaşmak, SEO optimizasyonunda sizi bir adım öne taşıyacaktır. Sizde web siteniz için anahtar kelime analizi yapmak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 5 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 4,20. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

category url kaldırma

WordPress Category Yazısı Nasıl Kaldırılır?

WordPress category yazısını nasıl kaldırabilirsiniz? Kategori yapılarını değiştirmek için yapmanız gerekenler? Category yazısı isim değişikliği …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir