Home / Adwords / Arama Ağı Reklam Optimizasyonu
arama ağı reklam ayarları

Arama Ağı Reklam Optimizasyonu

Google Arama Ağı Reklamları, Google Adwords’ün kampanya türlerinden birisidir. Google Adwords’ün en fazla bilinen ve en çok tercih edilen türüdür. Google arama ağı ile kullanıcıların Google’da ya da Google iş ortağı web sitelerinde anahtar kelimelerle yaptığı aramalarda alakalı reklamların çıkarılmasını sağlayan bir reklam türüdür. Arama ağı reklamlarında, anahtar kelimelerle yapılan arama sonuçlarında sayfanın üst kısmında ya da alt kısmında görülen reklamlar bulunmaktadır. Bir Google sayfasında üst kısımda maksimum 4 alt kısmında ise maksimum 3 arama ağı reklamı bulunmaktadır. Buna ek olarak yapılan aramaya göre Google haritalar reklamı ya da Google alışveriş reklamı da çıkabilmektedir. Arama ağının çok ciddi bir potansiyeli bulunmaktadır. Organik aramalara göre daha kısa sürede üst sıralarda çıkabilmek için arama ağı reklamlarını tercih edebilirsiniz.

Google Arama Ağı Reklamı Nasıl Verilir?

Google arama ağında reklam verebilmek için Google Adwords hesabınızın olması gerekmektedir. Ardından hesabınıza giriş yaparak yeni bir kampanya oluşturmanız gerekiyor. Oluşturduğunuz kampanyada Google arama ağı reklamları seçeneğini seçerek kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Arama ağı reklamı oluştururken reklam kampanyası, reklam grubu ve reklam oluşturmanız gerekmektedir. Her üçünü de Google Adwords paneli üzerinden kolaylıkla yapabilmektesiniz. Reklam kampanyası içerisinde kendine özgü bir teklif stratejisi olan reklam grupları bütünüdür. Reklam grubu ise içerisinde reklam metinleri ve görsellerinin bulunmaktadır ve belirli anahtar kelimeler için ayrı reklam grupları oluşturulabilmektedir. Reklamlar ise metin ve görsellerden oluşmaktadır. Arama ağında reklam oluştururken anahtar kelimeleri özenle seçmeli ve öncesinde anahtar kelime araştırmasını yapmalısınız. Anahtar kelime araştırmasını yaparken anahtar kelime planlayıcı aracını kullanarak hedeflediğiniz anahtar kelimelerin ne kadar arama hacmine sahip olduğunu ve tık başına ortalama maliyet miktarını bulabilirsiniz. Bu bilgiler oluşturacağınız reklam kampanyalarında ne kadar bütçe ayırmanız gerektiği bilgisini sizlere sunacaktır.

Google Arama Ağında Reklamlarım Nasıl Görünür?

arama ağı reklam görünümü

Google arama ağını kullanarak reklam verdiğinizde Google aramalarında ve Google iş ortağı web sitelerinde yapılan aramalarda üst sıralarda çıkarak görünebilirsiniz. Google arama ağı reklamları 2 başlık 1 URL ve 1 açıklamadan oluşmaktadır. Bu şekilde kullanıcılara reklamınızla ilgili kilit bilgiler sunabilirsiniz. Başlık ve açıklama kısımlarında kullanacağınız yaratıcı metinler sayesinde potansiyel müşteri kitlesine ulaşacak ve onları ürün ve hizmetlerinizle ilgilenmesini sağlayabileceksiniz. Özellikle başlık ve açıklama metinlerinde hedeflediğiniz anahtar kelimelerin yer alması hem kalite puanınızı yükseltecektir hem de reklamın alakalı olması nedeniyle kullanıcılar tarafından daha fazla tıklanmasını sağlayacaktır. Reklamınızın kalite puanının yüksek olması sayesinde ise daha düşük maliyetlerle reklam verme olanağınız da artacaktır. Arama ağında eğer sayfanın üst kısmında çıkmak istiyorsanız Adwords panelinde yer alana tahmini sayfanın üstü teklifi seçeneğini aktif etmelisiniz bu sayede aynı anahtar kelimelerde sizden daha üstte yer alan web sitelerinin vermiş olduğu ortalama teklifleri görebilir ve bu tekliflerin karşısında teklifinizi arttırarak daha üst konumlarda yer alabilirsiniz.

Google Arama Ağı Avantajları Nelerdir?

arama ağı reklamının avantajı

Günümüzde Google artık hayat kurtaran bir arama motor olarak biliniyor. Artık her merak ettiğimiz bilgiyi Google’a sorarak adeta Googlelamak terimini ortaya çıkarmış bulunmaktayız. Bu çağda artık ürün ve hizmetlerin de Google üzerinden sıklıkla arandığını görmekteyiz. Örneğin alacağınız bir gözlük için mutlaka Google üzerinden bir ön araştırma yapacaksınızdır. Ve bu süreçte Google’a “en iyi güneş gözlüğü” kelimesiyle arama yapabilirsiniz. Bu arama sonucunda da karşınıza çıkabilecek en sonuçların ilkini tercih edeceksinizdir. Google Adwords reklamları da karşınıza çıkacak ilk sonuçtur. Eğer bir gözlük satıcısıysanız Google Adwords reklamlarını kullanarak milyonlarca kişiye kolaylıkla uygun fiyatlarla ulaşabilir ürünlerinizi ve hizmetlerinizi satabilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 1 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir