Home / Backlink / Backlink Oluşturma Teknikleri
Backlink Oluşturma Teknikleri

Backlink Oluşturma Teknikleri

Bir site için SEO yaparken, bağlantı metinleri ilişkilendirmek kritik öneme sahiptir. Yapılan çalışma ve elde edilen başarının kalıcı olması için site içi ilişkilendirmeler yapılması şarttır.

Bağlantı metinleri, içerikleri birbirine kilitleyen önemli bir unsurdur. Google’ın 2012 yılında yayınladığı ilk Penguin güncellemesi bu konudaki deneme yanılma yöntemlerini resim dışına attı.

Son beş yılda, metin optimizasyonu büyük ölçüde değişimlere maruz kalırken 2018 yılında yapay zekanın da gelişmesiyle kusursuz bir çalışma ister hale geldi. Artık karşınızda sizi anlayabilen ve yorumlayan bir arama motoru var.

Bağlantı metni ve Google Penguen

Nisan 2012’de yayınlanan Penguin 1.0 sonrası arama sonuç ekranları yerle bir oldu. Türkçe, İngilizce, Almanca, Çince, Arapça ve popüler birçok dilde değişiklik yapılmıştı. Genel olarak bakıldığında tüm sonuçlar %3 oranında değişmişti. O günden bugüne 5 büyük Penguin güncellemesi yayınlandı:

  • Penguen 1.1 – Mayıs, 2012
  • Penguen 1.2 – Ekim, 2012
  • Penguen 2.0 – Mayıs 2013
  • Penguen 2.1 – Ekim, 2013
  • Penguen 3.0 – Ekim, 2014
  • Penguen 4.0 – Eylül, 2016

Google, periyodik olarak Penguin güncellemelerini yayınladığında SEO konusunda bilinen birçok ezber bozulmaya başladı. SEO uzmanları ve pazarlamacılar yenilikler arasındaki boşlukları bularak bunları avantaj olarak kullanırken, gri şapka olarak tabir edebileceğimiz bağlantı metinleri popülerlik kazandı.

Bağlantı metinleri ve Google Penguin güncellemeleri arasındaki ilişki söz konusu olduğunda kurallar basit: Google yönergelerini izleyin ve aşırı agrasif davranmayın. Bağlantı metinleri kurallara uygun yapıldığı sürece arama sonuçlarında artı puan getirirken agrasif yani çok sayıda almak sonuçları negatif yönlü etkileyip ceza almanıza neden olabilir.

Uyarı: Bağlantı metinleri 2012’de sıralara 100 puan etki ediyordu dersek 2017’de bu 30 lara kadar düştü. 2018 ve devamı yıllarda Google yeni bir güncelleme yaparak bu etkiyi 10 hatta 0’a çekmeyi deneyecektir. Yani sitenizi kurarken öncelik kullanıcı deneyimi olmalı, bağlantı metinleri üzerine inşa edilen bir site ileride başladığınız noktaya geri dönmenize neden olacaktır.

Bağlantı metin türleri

Bağlantı metinleri hakkında ipuçları vermeden önce hangi kategorilerde kullandığımızı açıklayalım;

  • Marka – üzerinde isminiz yer alan bağlantı (örneğin Müslüm Aslanturk)
  • Çıplak URL – işaret edilen bağlantının açık kullanılması (örn. https://www.muslumaslanturk.com.tr)
  • Site adresi – bağlantı metninin site adresi olarak kullanılması “siteadresiniz.com”
  • Sayfa / Blog Yazı Başlığı – Verilen bağlantıda doğrudan hedef adres de yer alan başlığın kullanılması
  • Tam eşleme anahtar kelimeleri – verilen bağlantının hedef anahtar kelime içermesi (örn. seo)
  • LSI Anahtar Kelimeleri – Hedeflenen bir bir anahtar kelimeye ilişkin kullanılan kelimeler(örn. girişimcilik ipuçları, girişimcilere yönelik işletme ipuçları, başlangıç iş başarı hikayeleri)
  • Metinsiz bağlantı –  Resimlerle verilen bağlantılar
  • Genel (örn. devamı görüntüle, tamamı için tıklayın, buradan)

En iyi bağlantı metin(backlink) kurma yöntemleri

Doğal davranın ve çok yönlü olun!

Google’a göre linkler tamamen doğal olarak oluşmalıdır. Sizin yazınızı veya sitenizi paylaşmak isteyen insanlar paylaşmalıdır. İçeriklerde link verildiyse sadece ziyaretçiye bilgi sağlayan olması gereken yerlerde olmalıdır.

Her yıl Google, webmasterların bu ilkeye uyması için algoritma değişiklikleri yapmaktadır. Bağlantı metinleri yani backlinklerin kötü amaçlı kullanıldığı tespit edilince ceza uygulamaları yapmaktadır. Filtreye takılan siteler genellikle aynı anahtar kelime üzerinden çok sayıda link alan siteler olmaktadır.

Neil Patel konuyu şu şekilde özetlemiştir;

“Doğal bağlantıların kurulmasını seviyorum çünkü Google bunu istiyor. Tüm gün bu algoritmalar üzerinde çalışan mühendislerden daha akıllı olamazsınız. Yani Google radarlarından uzak durun, yüksek kaliteli içerik üretmeye odaklaranarak Google ve diğer arama motorlarından ceza almayın.”

Tabi ki, öncelikli hedef kaliteli içerik ve hizmet sunmaktır. Siz ne kadar kaliteli bir iş ortaya çıkartırsanız insanlar sizi o kadar çok sever ve güvenir bunun sonunda sitenizi paylaşmaya başlayarak doğal bağlantı sirkülasyonu başlatır.

Aşırı optimizasyondan kaçının

Google aşırı çapa metin kullanımından hoşlanmaz. Bunu spam olarak algılar, anahtar kelime tabanlı bir çalışma olursa da sinyal vererek manipülasyon olabileceğini değerlendirir. Eğer incelemeye takılır ve bağlantıların doğal olmadığı anlaşılırsa cezalara maruz kalabilirsiniz.

Bunun yerine, çapraz metinler de orantılı gelen bağlantı sayılarına sahip olmaya çalışın, sürecin doğal olarak ilerlemesine dikkat edin. İş alanınızda size referans olabilecek içeriklerde doğal olarak yer almayı deneyin örneğin, ” En güvenilir yazılım firmaları” aramasında ilk sıralarda yer alan sitelerin sizi referans vermesini önerin.

Bağlantı ve içerik uyumu

Google gün geçtikçe akıllı hale gelmeye devam ediyor son 5 yılda büyük bir yol almışken ilerleyen günlerde makineler insanlardan daha akıllı hale gelmesi bekleniyor. Yapay zekanın bu kadar geliştiği bir dönemde bağlantıların içerikle uyumu da basit bir şekilde tespit edilebiliyor.

İlk olarak 2015 yılında DeepMind testleri başlatan Google kullanılan linklerin içerikle uyumunu anlamaya çalıştı. Daha sonra ise net bir açıklama gelmedi ancak Google’ın bağlantı uyumlarını tespit ettiğini biliyoruz yani projede bir şekilde başarı sağlandı.

Google her zaman kullanıcı deneyimini ön planda tutar ve web geliştiricilerinin bu yönde çalışmasını ister. İçeriklerde link kullanırken insanlara yardımcı olacak bağlantıları doğru yerlerde kullanmanız çok önemlidir. Eğer ziyaretçiyi rahatsız eden, geri dönüşümü düşük, içerikle alakasız linklere sahipseniz bu bağlantılardan olumlu puan almanızda çok zordur.

Sektörünüzde yer alan bloglardan bağlantı önermesi

Bloglar, insanlara bilgi veren, ürün ve hizmetleri yorumlayan, eleştiren siteler olarak öne çıkar. Yazı ve bilgi içeriği konusunda ticari sitelerden daha zenginlerdir. Bu tarz sitelerden gelen linklerde Google’da değerli sayılır ancak bağlantı veren blog sitesinin daha önce çok fazla link çıkışı yapmaması, içeriklerinin sektörünüzle alakalı olması, Google cezalarından birine takılı olmaması, otoritesi ve güncel değerlerinin yüksek olması gerekmektedir.

Spam sitelerden gelen bağlantıları engelleyin ve bağlantı vermeyin

Google’ın Hummingbird güncellemesini yayınlamasından bu yana gelen ve giden bağlantıların kalitesi büyük önem kazandı. Özellikle web’de istenmeyen siteler, insanları yanıltan siteler, spam cezası alan siteler gibi kalite oranı düşük sitelere verilen linkler değerinizin düşmesine neden olurken bu tarz sitelerden gelen linklerde site değerinizi düşürür.

Sitenize gelen linkleri sık sık kontrol ederek düşük kalite siteleri engelleyin ve bu sitelerden uzak durun. Siz dış bağlantı verirken karşı siteyi inceleyerek güvenilir bir yer olup olmadığına karar verin. Aksi halde tüm potansiyelinizi kaybedebilirsiniz.

Bağlantıları doğru oranlarda dağıtın

“Doğru oran” her zaman tartışmaya açıktır. Kime ve neye göre oranlıyoruz?

  • Çapa metin listenizi mutlak eşleşme ve kısmi eşlemeli anahtar kelimelerle doldurmaktan kaçının.
  • Marka adını taşıyan çapa metinlerine güvenin (site adresiyle gelen linkler)
  • Seyrek olarak Sayfa başlığı/Blog yazısı çapa metinleri kullanın

Peki Doğru oranlar nedir?

Buna net bir cevap vermek zordur çünkü sektör rekabeti, kelimelerin zorluğu, sitenin önceki otoritesi gibi çok sayıda faktör etki eder. En iyi yöntem Google’un vereceği tepkilere göre hareket etmektir. Genel olarak baktığımızda oranlama yapacak olursak;

  • % 50 – Markalı çapa metinleri
  • % 15 – siteadresiniz.com
  • % 10-20 – Çıplak URL
  • % 10-15 – Sayfa Başlığı / Blog Yazı Başlığı
  • 1-5% – Genel çapa metinleri
  • 1-5% – Tam ve kısmi eşlemeli anahtar kelimeler

Yinede hatırlatmalıyız ki bu oran sektörlere göre değişkenlik gösterir. Rakip analizi, sitenizin yeterlilik analizleri, diğer SEO uyumları, mevcut otoritesi gibi değerlere bakılarak güncel bir yol haritası çizmek en sağlıklı sonucu almanıza yardımcı olacaktır.

Bağlantıları derin düzeydeki sayfalara odaklayın

Yeni başlayan SEO uzmanlarının en yaygın olarak yaptığı hata sabit noktalara odaklanmaktır. Anasayfa, açılış sayfası, hatta ürün sayfası gibi alanlara çok sayıda çapa metin gelmesi genel otorite ve dönüşüm oranını düşürerek olumlusuz sinyaller vermesine neden olabilir. Yani mevcut sayfaların yükselmesini beklerken düşüşle karşılaşabilirsiniz.

Basitçe değerlendirmemiz gerekirse odak içerik bulutlarına yönlendirin. Aynı türde yayınlanan yazılarınızı barındırdığınız kategori, etiket ve ya iç linklerle konuları bağladığınız yazılara dağılımlar yaparak link dağılımları yapılması daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur.

Kullanıcıların dikkatini çeken yerlere çapa yerleştirin

Bu daha çok psikolojik bir harekettir. Kullanıcılar ilgisini çeken bir link gördüğünde ona devam ederek okuduğu içeriği bırakabilir. Bu nedenle yerleştirdiğiniz çapa metni yeni sekmede açılır olarak eklemeye özen gösterin böylece kullanıcıyı daha fazla sitede tutmuş olursunuz.

Çapa metin yerleştirmesi yaparken makale okuyucusu gibi düşünün sıkılıp okumayı bırakabileceğiniz noktalara veya siteden ayrılacağınız bölümlere dikkat çekici içerikler ekleyerek sitenizin daha fazla keşfedilmesine imkan sağlayın.

Özet

Çapa metin, Anchor text, backlink, link, bağlantı metni ismi ne olursa olsun sonuç ve hedef her zaman aynıdır “Sitemizin güvenilirliğini kanıtlayan referanslar” evet bizim tavsiye edilmemiz güvenilir olduğumuz anlamına gelir ve Google güvenilir siteleri insanlara göstermeyi sever.

Ancak bu algoritmada yapılan manipülasyonlar nedeniyle Google bir takım önlemler almış ve almaya devam etmektedir. Bu nedenle ilk hedefiniz linkleri doğal kazanmak olmalıdır. Akıllıca üretilen, insanların seveceği ve faydalı bulduğu siteler çeşitli mecralarda paylaşılarak zaten popüler hale gelir.

Peki bu kazanımı doğal elde edemedik! O zaman devreye girme zamanınız geldi. İnsanlar sizi henüz keşfedememiş olabilir. İnsanlara ulaşmak için köklü, otoritesi yüksek sitelerden yazılı reklamlar alabilirsiniz. Sizi yaptığınız işi anlatan bir yazı ile markanızın adresini eklemelerini sağlayabilirsiniz.

Ek olarak siz kaliteli haberler yaparsanız bu haberleri kullanan diğer siteler sizi kaynak göstermeye başlayacaktır. Her zaman doğallıktan yöne olun, sabit anahtar kelimelere odaklanıp zaman ve para kaybetmeyin, mümkün olduğunca geniş kapsamlı düşünmeye özen gösterin.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 16 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 3,81. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

backlink çalışma stratejileri

En Özel Backlink Alma Yöntemleri

Backlink öldü, backlinkler artık tarihi oldu şeklinde her gün yeni bir paylaşımla karşılaşılsa da backlinklerin …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir