Home / SEO / Blog Sitelerinin Sık Yaptığı SEO Hataları
Seo şefi ile organik yükselin
Blog Sitelerinin Sık Yaptığı SEO Hataları

Blog Sitelerinin Sık Yaptığı SEO Hataları

Blog sitesi sahiplerinin sıklıkla yaptığı SEO hataları ve hatalar yüzünden SERP arama sonuçlarında iyi konum elde edememe nedenlerine değineceğim.

Devir artık teknoloji devri, nerede ise herkesin bir web sitesi var diyebiliriz artık. Blog sitenizde yazdığınız içerikler de hangi sıralamalarda yer aldığınız çok önemlidir. İyi bir SERP konumu elde edilmiş ise, doğal olarak site trafiğiniz yüksek olacaktır. Bir çok blog sitesi sahibi zayıf içerikler yüzünden zamanla yazmaktan vazgeçiyor ve sitelerini kapatıyorlar. En büyük sorun yazdıkları yazılarda sıralama alamamalarıdır. Peki, blog sitesi sahipleri bu konuda neleri yanlış yapıyor olabilirler;

Anahtar Kelime Optimizasyonunun Yapılmaması

Anahtar kelime araştırması aslında bulunduğunuz sektörün ihtiyaçlarına uygun kelimelerin tespiti ile belirlenebilir. Blogunuzun asıl hedef kitlesi kimdir, hedef kitle eğilimi nedir ve karşılaşmak istedikleri içerikler nelerdir bunları çok iyi analiz etmeniz gerekiyor. Anahtar kelime doldurularak üretilen içerikler maalesef içerik kalitesini ve ziyaretçinin sitede kalma oranını düşürmektedir. Çünkü ziyaretçi arama motoruna bir soru sormuştur ve bu sorunun cevabı ile en alakalı olan içeriği arıyordur. Yazdığınız içerikte SEO optimizasyonu yapacağım diye, kullanıcıları unutur iseniz, farkında olmadan anahtar kelimelere boğulmuş bir içerik ortaya çıkarırsınız bu durum ne sizi nede ziyaretçinizi memnun edecektir.

Bir çok blog sahibi kısa kuyruk anahtar kelimeler ile en yüksek trafiği çekmeye odaklanırlar ve içerik üretirler. Belirli bir zamandan sonra üretecek içerik doğal olarak kalmaz, neden çünkü tüm kısa kuyruk anahtar kelimeleri kullanmışlardır. Yapılan en büyük hatada budur, içerik ve başlıklarda uzun kuyruk anahtar kelimelere çalışmak gerekmektedir. Blogunuz özellikle yeni ise, kısa kuyruk anahtar kelimelerde iyi sıra almanız zaten söz konusu dahi değildir. Bu nedenle öncelikle uzun kuyruk anahtar kelimeler ile iyi konumlar elde edilir ve sonra kısa kuyruk anahtar kelimelere çalışılır.

Anahtar Kelime Optimizasyonunun Yapılmaması

Halen arama yapan ziyaretçiler sıklıkla nedir, neden, ipucu, nasıl sorularını kullanırlar. Burada eğer aramanın karşılığında bir içerik yazılmış ise, sık kullanılan kelimeleri long başlıklar ve anahtar kelimeler içerisine yerleştirebilirsiniz. Daha kısaca açıklamak gerekir ise, aratılacak soru tarzında içerikler üretebilirsiniz. Ziyaretçilerin arama terimlerinin başlık ve içeriklerde olması burada çok önemlidir. Örneğin “seo nedir” aramasının karşılığında bir içerik üreteceğiniz zaman “seo nedir” anahtar kelimesinin başlıkta yer alması size bir avantaj katacaktır. Burada dikkat etmeniz gereken konu “seo nedir” defalarca yazılan bir içerik olduğu için sonuna benzersiz bir başlık üretmeniz gerekmektedir. Yine bir örnekle açıklama gerekir ise başlığımız “seo nedir, neden gereklidir, nasıl uygulanır” olabilir.

Yazılan içerikler için description alanı genellikle yanlış durulur. Bir çok arama sonucunda görüyorum. Meta açıklama alanını sadece anahtar kelime dolduran blogcular mevcut. Bu alanın bir pazarlama alanı olduğunu unutuyorlar. Yazdığınız kaliteli içerikleri kimi zaman meta açıklamaları yüzünden batıyor olabilirsiniz. Arama sonuçlarında bir çok ziyaretçi özet alanı okur ve özet alanda anahtar kelime dolduran siteleri tercih etmezler. Description alanında merak uyandıracak kusursuz ve içerik kalitesini yansıtacak, içeriğin ne ile alakalı olduğunu anlatacak bir özet alanının olması gerekmektedir.

Semantic SEO’nun yeterli düzeyde anlaşılmaması sonucu etkisiz başlık ve içeriklerin üretilmesi. Semantik SEO aslında blogun temellerini oluşturmaktadır. Benzer anahtar kelimeler ile de aynı başarı yakalanabilir. Eğer bir kelimenin diğer eş anlamlarını da kullanarak içerik üretiyorsanız ve kullanıcı deneyimini koruyarak yazıyorsanız en başarılı makaleyi yazdığınızı bilmelisiniz. Yazılan her makale bir anahtar kelime ve anahtar kelimenin öbeklerini içermektedir. İçerik içerisinde sadece tek anlamına yönelinerek makale oluşturulur ise, başarı payı düşmektedir. Ne kadar çok kozunuz olduğunun umarım farkındasınızdır. Semantik SEO yapar iseniz snippet oluşturmayı da anlamış olursunuz.

snippet olusturma

Arama yapan kullanıcıların sorularına cevap veren en alakalı içerikleri düzenli olarak üretmeniz sonucunda, içeriğiniz bir snippet olarak Google tarafından gösterilebilir. Makaleniz içerisinden başlığı, özet alanı ve makalenin URL’si gösterilir. Yazılarınızda özet alanı bulundurmaya dikkat edebilirsiniz.

Bazı blog sahipleri de içerik içerisinde yoast veya all in seo ya bakarak anahtar kelime doldurmaktadırlar. Çok iyi bir içerik yazmış olabilirsiniz ama yoğun anahtar kelime kullanımı yapıldı ise, içeriğinizin spam olarak algılanmasına neden olabilirsiniz. Ayrıca anahtar kelime doldurduğunuz zaman içerik okunma oranınızın da düşeceğini bilmeniz gerekmektedir. Ben SEO eklentilerini bu konuda pek sevmiyorum. Çünkü blog sahiplerine zoraki olarak anahtar kelime doldurtuyorlar. SEO’ya yeni başlayanlar da doğal olarak kelime doldurarak içerik yazıyor. Yayın hayatına başlamadan aslında spam olarak içerik ürettiklerinin farkında olmuyorlar. Bunun için bir çok platformu takip etmek gerekiyor. Ben genellikle ilk ağız olan ve en doğru kaynak olan Google Central Blogu takip ediyorum.

Alakasız İç Bağlantı Yönlendirmeleri

Alakasız İç Bağlantı Yönlendirmeleri

Bu genellikle SEO Uzmanları tarafından da karıştırılan bir yöntemdir. Blog sitelerinin %90’ının çok rahatlıkla yanlış kullandıklarını söyleyebilirim. Bir çok blog sahibi de iç bağlantıları pek önemsemiyor maalesef. İç bağlantılar sitenizin kaderini belirler diyebilirim, doğru yönlendirilmesi durumunda neleri etkiler inceleyim;

  • İç bağlantılar sitenizde dolaşım süresini arttırmaktadır
  • Googlebotlarının sitenizi tarama limiti artar, artık daha fazla taranabilen bir site olursunuz.
  • Siteniz için en önemli sayfaları arama motorlarına göstermiş olursunuz
  • Ziyaretçilere daha fazla içerik sunarak blogunuzu daha fazla kullanılır hale getirirsiniz

İçerik sayınız arttıkça makaleleriniz içinden çıkan link adetleri de artacaktır. Lakin, şu hataya düşmemelisiniz. Blogunuz yeni ve ilk içerikler oluşturulmaya başlandığında konu içerisinde çıkacağınız her fazla link şüphe uyandıracaktır. Neden, yeterli içeriğiniz yok ve siz sadece yükselme, taranma amaçlı anahtar kelime işaretlemiş olacağınızdan dolayı bu durumu arama motorları zengin çapa metinler dolduran site olarak algılayacaktır. En iyi içeriklerini ve sayfalarınızı tespit edin, diğer içerikleriniz de konu ile alalı içerik yazdığınız da yani, yükseleceğiniz sayfalara link yönlendirmesi yapın. Burada dikkat etmeniz gereken konu gerçekten alakalı bir yönlendirme olmasıdır. Gelişmiş bir bloga sahip iseniz, içerik içerisinden 5 adete kadar diğer içeriklerinize yönlendirme yapabilirsiniz. Gücü sadece bir sayfada toplamayın, yani birden fazla güçlü sayfanızın olması gerekmektedir. İçerikleriniz dede bunu eşit olarak paylaştırmaya özen göstermeniz gerekiyor.

Diğer dikkat edeceğiniz konu ise, aynı anahtar kelime için birden fazlaya yönlendirme yapmayın. Örnek ile açıklamak gerekir ise SEO anahtar kelimesini ben ziyaretçilerim diğer içeriklerime de ulaşabilsinler diye SEO kategorime veriyorum. Başka bir içerikte “SEO” kelimesini kalkar başka sayfaya verir isem, arama motoruna bu anahtar kelime için odaklandığım sayfayı doğru anlatamamış olurum ve yönlendirme yaptığım her iki linkte etkisini düşürmüş olur. SEO Nedir diye bir içeriğim var ise yönlendirme yaparken “seo nedir” olarak yönlendirme yapmam gerekmektedir. Daha pratik bir yöntem vereyim Google Algoritmaları hakkında bir makale yazıyorum ve daha önce bu konu hakkında yazdığım bir makalem var, yönlendirme yapacağım zaman En Etkili Google Algoritma Güncellemeleri diye yönlendirme yapıyorum. Ziyaretçime linki tıklamadan ne ile alakalı bir içeriğe gideceğinin önceden bilgisini vermiş oluyorum ve makalenin o satırında algoritma hakkında bir cümle geçtiğinde ziyaretçim doğal olarak algoritmanın ne olduğunu merak edebilir ve içerimde yönlendiren bir makale yok ise, siteden çıkıp algoritmalar hakkında araştırma yapabilir. Ziyaretçiyi kaçırmamak için alakalı içeriğime yönlendirme yapmış oluyorum ve aklına takılan sorunun cevabı ile ilgili de bir kaynak sunmuş oluyorum. Bu durum kalite puanımı ve sitede kalma süremi doğal olarak olumlu yönde etkiliyor.

Benzer ve uzun içerikler üretme

Benzer ve uzun içerikler üretme

Blog sahiplerinin bu konuda biraz kafası karışık gibi. İçerikleri nedense çok uzun yazmak zorunda olduklarını düşünüyorlar. Uzun içerikler kimi zaman ziyaretçinin sitenizden uzaklaşmasını sağlar. Hadi biraz farklı düşünelim. Aramayı yapan kullanıcı “tenserflow” hakkında bir arama yaptı. Doğan olarak ziyaretçi “tenserflow” nedir diye merak ediyordur. Sizin içeriğinizde tenserflowun ne olduğunu anlatıyordur bu çok güzel, sonra siz nasıl yapılacağını veya nasıl uygulanacağını da anlatmış olabilirsiniz buraya kadar da harika diyebilirim. Sonrasında makale uzun olsun diye eklemeler yapar yani kısaca laf cambazlığı yaparak makale doldurur iseniz, doğal olarak ziyaretçi sayfalarca içerikle karşılacağından dolayı okumamayı daha kısa bir içeriği okumayı tercih edecektir. Kısa içerik nerede ve nasıl kullanılır bilmeniz gerekiyor. Ziyaretçi aramayı yaparken “google nedir” diye yaptı, burada sadece ne olduğunu merak etmiş bir kullanıcıya 2000,3000 kelimelik bir içerik çıkardığınızda doğal olarak kaçacaktır. Ama bir o kadarda meraklı olan bir ziyaretçiyi de memnun etmiş olacaksınız. Ne yapmak lazım eşit dengeyi korumak gerekiyor. Sadece arama terimlerine uygun kaliteli yazıyı sunmak gerekiyor aslında. Teknik terimler için uzun içerikler oluşturabilirsiniz, bu tarz içerikleri de parçalara bölerek rehber oluşturmak en sağlıklısıdır.

Diğer sorun ise benzer içerikler üretmektir. Anahtar kelimeleriniz için tabi ki farklı içerikler yazmalısınız lakin, birbirine benzer nerede ise aynı şeyi anlatan içeriklerden kaçınmalısınız. Bir kullanıcı sitenize girdiği ilk anda sitenizi ortalama 10sn civarında algılayabiliyor. Burada ziyaretçinizi nasıl karşılayacağınız çok önemlidir. Aslında ziyaretçi 10sn içerisinde içeriğinizi okuyup okumayacağına karar veriyor. Bu durumda ne yapabilirsiniz, içeriğinizin üst bölümüne özet alan eklemeniz gerekiyor ve özet alan ile ziyaretçinin dikkatini çekmeyi başarmalısınız. Etkileyici başlık ve etkileyici özet alanı her zaman aynı kalite de uygulanmalıdır. Uzun Kuyruk Anahtar Kelimeler ile SEO’da Başarıyı Yakalayın makalesini okumanızı tavsiye ederim.

Kullanıcı içeriğinizi okumaya başladığı zaman sadece yazılardan oluşan bir içerik ise sıkılmaya başlayabilir. Bu yüzden genel bir ortalama ile hesaplama gerekir ise her 300, 400 kelime arasında bir görsel veya video kullanmak gerekiyor. Yazınızı bir çırpıda okuyup çıkacak kullanıcı çoktur. Eğer yazılar arasına video,gif, jpg eklerseniz kullanıcı hem mola vermiş olacaktır hemde bıraktığınız öğeleri incelemesi zaman alacaktır. Bu durumda sayfada kalma oranınızı yükseltecektir. Ama şunu da dikkat etmeniz gerekiyor, alakalı resim ve videoların bırakılması. Yanlış seçimler yapar iseniz veya kalitesiz görseller / videolar bırakırsanız ziyaretçi içerikten çıkmayı tercih edecektir. Yazınızı yazıp tamamladıktan sonra, tüm imla kuralları için baştan aşağı süzün, kullandığınız yazılım desteklemiyor ise, word belgesine yapıştırın ve imla hatalarını düzelttikten sonra ekleyin. Başlıklarınıza dikkat etmeyi de unutmayın. Ders ve tavsiye niteliğinde olan, teknik bilgilerin yer aldığı makalelerin uzun olmasında bir sakınca yoktur, çünkü kullanıcı o konu hakkında okuyabileceği en kapsamlı içeriği aramaktadır. Daha farklı bakış açıları için Neden daha az içerik yayınlamanız gerekiyor ? ve arama kutucuğuna içerik  yazarak diğer konularıma göz atabilirsiniz.

Resim ve Video Optimizasyonlarının Yapılmaması

Resim ve Video Optimizasyonlarının Yapılmaması

Blog sahipleri genellikle resimler konusunda zorlanırlar. Özgün resimler hazırlamak kimi zaman zor geldiği için hazır Google üzerinden bulunan görseller tercih edilmektedir. Bu noktada çokta çözüm bulmanızı beklemiyorum aslında, çoğu zaman bende yapmak zorunda kalıyorum SEO gibi zor bir sektörde, görsel üretmek son derece zor. Peki, blogunuz da resim optimizasyonuna ne kadar önem veriyorsunuz. Optimize etmediğiniz resimler ve videolar, sayfanızın geç açılmasını sağlamaktadır. Kullanıcı deneyimi ve arama motorları botlarını düşünmeniz gerekiyor. Ne kadar hızlı bir siteniz var ise o kadar olumlu sonuç alırsınız.

Konu kapaklarında yani manşetler kullanılan resim formalarının JPG, logo ve vektörel çalışmaların da PNG formatın da olması önemlidir. Görsel aramalarda bulunmak için resimlerin alt açıklamalarını doldurmanız gerekmektedir. Konu içerisine eklediğiniz resimlerde dahildir. Yine aynı formatı videolarınız içinde yapmalısınız. Videoları sitenizden yayınlayacak iseniz, tüm videoları sadece bir klasörde toplamanız gerekmektedir. Videolarınız için ayrı bir sitemap oluşturmanız gerekmektedir. Video açıklamalarında özet bilgiler vermeyi de unutmayınız.

Resimlerinizi küçültmek için bir çok ücretsiz kaynak bulunmaktadır. Optimizilla ile resimleri topluca veya tekli olarak küçültebilirsiniz. Güzel tarafı resim kalitesini bozmamasıdır. Daha fazla bilgi için Resim Optimizasyonu Nedir? Nasıl Yapılır? adlı makalemi inceleyebilirsiniz.

Zayıf içerikler

Zayıf içerikler

En önemli soruna geldik diyebilirim, içerik kalitesi her blogcunun korkulu rüyası gibidir. Belirli bir dönem içerik üretmek kolay oluyor ve sonrasında bir doyma noktası yaşanıyor. İşte bu dönem bir üst aşamaya geçiş aşamasıdır. Daha profesyonel düzeye geçeceğiniz için sıkıcı gelebilir ve bir içerik ajansına yönelebilirsiniz. Lakin, tamda yanlış burada yapılır. Profesyonel içerikler hazırlamak için o alanda profesyonel olmak gerekmektedir. Bir içerik ajansı sitenizin eğilim alanını bilemez. İçerikler derleme içerikler olarak tarafınıza gönderilir ve genellikle %90 oranında zayıf içeriklerdir zaten. Sitenize her zaman yeni içerik yazmanız güncel kalmanızı sağlar, lakin geride kalan içerikleri de unutmamanız gerekiyor. Sitenizdeki tüm konular için analiz yapmalısınız. Eğer bir içeriğin hit oranında düşüş var ise, kesinlikle güncelleme yapmalısınız. Güncelleme yaparken çok sık görüyorum, tarihi günün tarihine çekiyorlar. Bu konuya da bir açıklık getirmek istiyorum, içeriklerinizi güncellediğiniz zaman yayın tarihi ne ise o tarihte kalmalı yani bugünün tarihine çekmemelisiniz. İçerik altına güncelleme tarihi yazabilirsiniz. Güncellediğinizi Googlebot’ları görecektir.

İçerik yazacağınız zaman araştırma yapmalısınız. Yani bir içerik sizin için tamam olabilir. Sonrasında yapmanız gerekenler nelerdir. İçeriğinizi bir ziyaretçi gibi okuyun, eğer sizi tatmin ediyor ise tamamdır. Sonra içeriğinizdeki eksikleri araştırın, yani rakipleriniz aynı içerik neler yazmışlar ve hangi maddelere değinmemişler. Google dizinlerinde var olan içeriklerin aynılarını yazmak size iyi bir konum kazandırmaz. İyi bir konum için var olan içeriklerden daha üst seviyede bir içerik çıkarmanız gerekiyor.

Site genelindeki tüm zayıf içeriklerin tespit edilmesi. Google Search Console giriş yapılır > Mülk alanından siteniz seçilir > Arama Trafiği > Search Analytics > seçildikten sonra; Sayfalar tıklanır, üst alandaki filtrelerden konum ve TO seçilir. Hangi içeriğinizin ne kadar tıklama aldığını ve tahmini konumunu görebilirsiniz. Tıklamalar sekmesini tıklayarak, hiç trafik çekmemiş içeriklerinizi görebilirsiniz. İşte güncelleme yapmanız gereken içerikler karşınızdadır. İçerik silmek çözüm değildir. Bunun yerine içeriği geliştirmeyi daha mantıklı buluyorum. Ama benzer içerikler var ise, içerik birleştirme yapılabilir.

Aklınıza takılan soruları yorum alanından iletebilirsiniz. Büyük bir keyifle cevaplayacağım dan emin olabilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 23 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 4,70. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

Haftanın Yayını: SEO ve Dijital Pazarlama Önerileri

Haftanın Yayını: SEO ve Dijital Pazarlama Önerileri

Her hafta gerçekleştirmiş olduğum canlı yayınlar ile sizlerden gelen sorulara cevap veriyorum. Bu hafta 19.09.2017 …

9 yorum

  1. Elinize sağlık!

  2. Hocam tavsiyeler için teşekkürler. Şu kalitede içerik yazabilsek zaten sitelerimiz de toparlanacak. Sizin gibi zaman ayırmak lazım. Bu arada görseller çok güzel seçilmiş.

  3. Bu yıl okuduğum en iyi seo makalesi diyebilirim. Tüm seo bloglarını takip ediyorum. Şu kalitede bir blog henüz görmedim, emekleriniz için teşekkür ederim.

  4. Önemli bilgilerle örülü aslan gibi bir makale.

    Yazınızda geçen en önemli ve blog sahiplerinin dikkat etmesi gereken şey şu: SEO anahtar kelimesini ben ziyaretçilerim diğer içeriklerime de ulaşabilsinler diye SEO kategorime veriyorum. Başka bir içerikte “SEO” kelimesini kalkar başka sayfaya verir isem, arama motoruna bu anahtar kelime için odaklandığım sayfayı doğru anlatamamış olurum ve yönlendirme yaptığım her iki linkte etkisini düşürmüş olur.

    Paylaştığınız bilgilere örnek teşkil edecek nitelikte bir blog sayfası

  5. Seo tarihinin en iyi yazısı ve bilgileri demek gerekir. Hakediyor bu övgüyü, baştan sona kalite ve bilgi. Emeklerinize sağlık üstad.

  6. Bazılarını bizde yaptık sanırım. Hemen düzeltme yoluna gidiyoruz.

  7. Fazlasın adamım bu sektöre sen yaz millet faydalansın. Sizi tanıdığım günden itibaren seo adına kimi takip ediyorsam bıraktım.

  8. Içerik bencede blog siteleri için tam bir rehber, hocam son canlı yayınınız gerçekten çok iyidi. 1 saat olması ve bu bilgilerin ücretsiz olması gerçekten süper.

  9. Dursun Bağcı

    Sektörün lideri olmayı hakediyorsunuz sonuna kadar üstadım.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir