Home / SEO / E-Ticaret Siteleri İçin 10 Altın İpucu
Seo şefi ile organik yükselin
E-Ticaret Siteleri için 10 Altın İpicu

E-Ticaret Siteleri İçin 10 Altın İpucu

E-ticaret sitelerinde rekabet günden güne artıyor. Sektöre sürekli yeni firmalar girerken aynı zamanda bazı firmalar da istedikleri sonucu alamadıkları için kapanıyor. SEO e-ticaret siteleri için de günden güne önemli bir yer kaplıyor. Bu yazımızda e-ticaret siteleri için basit ama etkili 10 SEO ipucunu sıraladık.

1.  Ürünleriniz ve Anasayfanız İçin Anahtar Kelimeler Planlayın.

Web sitenizi optimize ederken alakalı anahtar kelimeler bulmak oldukça önemlidir. Arama hacmi yüksek diye alakasız anahtar kelimeleri sitenize eklemek, SEO çalışmalarınıza ve trafiğinize zarar verecektir. Ayrıca anahtar kelime seçiminde arama hacmi ve rekabet de önemlidir. Rekabetin yüksek olduğu anahtar kelimeler küçük ve orta ölçekli firmalar için doğru tercih olmayabilir. Bu yüzden rekabetin düşük olduğu ve sitenize trafik çekebilecek kelimeleri seçmelisiniz. Çok yaygın veya rekabeti yüksek kelimelerde yükselmeniz zordur ve zaman alacaktır.

Örneğin sitenizde takı satıyorsanız, “takı” kelimesini sitenizde kullanmak istemeniz oldukça normaldir. Lâkin sizden önce bu işe başlamış ve bir hayli büyümüş firmaları arama sıralamasında geçmeniz zordur. Bu yüzden bu kelimeye enerji ve para harcamak çok faydalı olmayacaktır. Başlangıç için düşük rekabetli kelimeler ile bir ilerleme kaybettikten sonra bu tür yüksek rekabetli kelimeleri seçmeniz daha doğru olacaktır.

Google’ın ücretsiz hizmeti olan keyword planner size bu hususta yardımcı olacaktır.

2.  Breadcrumb (Sayfa İşaretleri Yolu) Kullanın

Ekmek kırıntısı anlamındaki breadcrumb veya diğer bir adıyla sayfa işaretleri e-ticaret siteleri için oldukça kullanışlıdır.

Sayfa işaretleri hem kullanıcılara yol göstermekte hem de Google’ın sitenizi gezmesinde yardımcı olmaktadır.

Büyük E-ticaret sitelerini incelediğiniz zamanda da breadcrumb kullandıklarını görebilirsiniz. Birçok E-ticaret sitesi kullanmakta ve SEO açısından güzel sonuçlar almaktadır.

3.  Ürün Sayfanızı Yapılandırın

E-ticaret siteleri için ürün sayfası yapılandırması oldukça önemlidir. Bu hem kullanıcılara daha iyi bir alışveriş deneyimi sunar hem de güvenilirlik oluşturur. Ayrıca E-ticaret sitenizi güçlendirecektir.

Ürün sayfalarınıza;

Fiyat (Varsa indirim oranı veya miktarı)

İncelemeler / Puanlama

Ürünün durumu

Müşteri yorumları

Stok durumu

Olası gönderim tarihi

Farklı ürün önerileri

Bölümlerini ekleyebilirsiniz. Çoğu e-ticaret firması kötü yorumlardan çekindiği için özellikle müşteri yorumlarından kaçınmakta veya yorumların bir kısmını gizlemektedir. Bu kesinlikle doğru bir taktik değildir. Kötü yorumlar da potansiyel müşterilerde güvenilirlik ve dürüstlük izlenimi oluşturur. Ayrıca büyük e-ticaret sitelerini incelediğinizde bu bölümleri de görürsünüz.

Ürün sayfalarınızı bu şekilde yapılandırmak hem kullanıcıların sitenizde geçirdiği süreyi uzatacak hem de trafiğinizi arttıracaktır. Artan trafik Google açısından da iyi bir izlenim oluşturur.

4. Google Web Yöneticisi Araçlarını Kullanın.

Çoğu site kurulum aşamasında büyük bir hevesle Google web araçlarını kursa da, sonralarda bu araçları kullanmayı ihmal eder. Verileri okumaz. Oysaki Google araçları her gün düzenli olarak kontrol edilmelidir. Bu veriler size sitenizin durumu hakkında bilgi verir ve iyileştirmeniz gereken yerleri size gösterir.

Bu bilgiler ışığında sitenizi iyileştirerek sıralamalarda üstlere çıkabilirsiniz. Ayrıca Google algoritması sürekli geliştiği için sitenizin kontrollerini yapmadığınız takdirde gerilemeniz de olasıdır.

Çok trafik çeken sayfalar, kullanıcıların ne sitenizde ve sayfalarınızda ne kadar zaman geçirdiği, kullanıcıların nereden geldiği gibi bilgiler doğru yorumlandığında size her gün sitenizi geliştirme imkanı sunmaktadır.

5. Sitenizi Yeniden Optimize Edin

Doğru anahtar kelimeleri seçtiniz, sitenizi yapılandırdınız, etiketleri ve açıklamaları mükemmel hale getirdiniz, kısaca SEO için yapmanız gereken her şeyi yaptınız. Peki, şimdi arkanızı dönüp gidecek misiniz? Kesinlikle hayır.

Çoğu sitenin yaptığı büyük hatalardan biri de siteyi yeniden optimize etmemektir. Arama verileri, kullanıcıların tepkileri, anahtar kelimelerin aranma sayıları gibi bilgiler sürekli değişmektedir. Her gün farklı kelimeler trend olmakta, bazı kelimeler popülerliğini yitirmektedir. Bu yüzden geriye dönüp anahtar kelimelerinizi yeniden kontrol etmelisiniz. Ayrıca sitenize ekleyebileceğiniz yeni anahtar kelimeler de bulabilirsiniz.

Bu çalışmayı haftalık veya aylık yapmanız çok etkili olmayacaktır. Bu yüzden 3 veya 6 ay gibi, sektörünüzün hareketliliğine göre bir periyot belirleyip bu çalışmayı düzenli olarak yapmalısınız.

6. Kategori Sayfalarınıza İçerik Ekleyin

Kategori sayfalarınızı özenle doldurmalısınız. Bu sayfalar anahtar kelimelerinizi gösterebilmeniz için en uygun yerlerden biridir. Uzun kuyruklu anahtar kelime seçimleri ile arama sonuçlarında yükselebilirsiniz. Rekabetin çok yüksek olmadığı, ürünlerinizle alakalı anahtar kelimelerinizi kategori sayfalarınıza mutlaka eklemelisiniz. Ayrıca müşterilerinize bu sayfalar ile faydalı bilgiler verebilir, ürünleriniz hakkında önerilerde bulunabilirisiniz. Bu sayfaları SEO mantığından ziyade faydalı olma amacıyla yazarsanız; okunabilir ve ilgi çekici işler ortaya koyarsınız. Bu sayede sitenize giren kişilerin sitenizde geçirdiği süre de artacaktır.

7. Görsellere Açıklamalar Ekleyin

Genellikle E-ticaret sitelerinde çok fazla sayıda görsel bulunmaktadır. Görsellere tek tek açıklamalar girmek sizin için yorucu ve zaman kaybı olacaktır. Bu yüzden görsellerinizin açıklamasını otomatik dolduracak bir komut dosyası oluşturabilir ve bu sayede zaman kaybetmekten kurtulabilirsiniz.

Görsel açıklamaları da Google için oldukça faydalı olmaktadır. Çünkü bu açıklamalar kullanıcı dostudur ve kullanıcıların site deneyimini düzgün hale getirmeye yardımcıdır.

8. 404 Hatalarını Düzeltin

404 hataları Google sıralamanızı hemen etkilemese de kullanıcıların sitenizde geçirdiği süreyi ve sitenizin güvenilirliğini etkileyecektir. Bu hataları yok etmeli ve kullanıcılara daha iyi bir site deneyimi sunmalısınız. Bu sayede Google’dan olumlu puan alacak ayrıca potansiyel müşterilerinizi sitenizde tutmayı başaracaksınız.

9. Görsellerinizin Boyutlarını Optimize Edin ve Sitenizi Hızlandırın

E-ticaret sitelerinde çok fazla sayıda görsel vardır ve bu görsellerin çok yüksek boyutlu olması sitenizin hızını etkileyecektir. Yavaş bir sitede kimse dolaşmak istemez bu yüzden Google da yavaş siteleri sevmez.

Ürün sayfalarınızda yüksek kaliteli görseller bulundurmak önemlidir. Yine de bir sayfada onlarca büyük boyutlu görsel kullanmak sitenizi yavaşlatacaktır. Size düşen en uygun sayıda ve en uygun kalitede görseli sunmaktır. Sitenizi yavaşlatacak kadar yüksek boyutlar veya ürünlerinizi kötü gösterecek kadar düşük kaliteler size fayda sağlamaz.

Ürünlerinizi çok yüksek kalitede göstermek istiyorsanız; ürüne yakınlaştırma özelliği de siteniz için faydalı olabilir. İlk yüklemede küçük boyutlar kullanırken, yüksek kalite için yakınlaştırma yaptırabilirsiniz.

10. Mobil Optimizasyon

Google artık mobili eskisinden daha fazla önemsiyor. Üstelik her gün mobilde geçirilen süre artıyor. İnsanlar büyük bilgisayarlarla internette gezinmek yerine mobil cihazları tercih ediyor.

Hem kullanıcı deneyimi için hem de Google’dan olumlu puan almak için mobil optimizasyon oldukça önemli bir yer kaplıyor. Sitenize mobil olarak girecek kullanıcıları göz ardı etmeyin.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

En Etkili Google Algoritma Güncellemeleri

En Etkili Google Algoritma Güncellemeleri

Google arama motoru son zamanlarda durmak bilmeyen güncellemeler yapmaya devam ediyor. Tabi ki bu güncellemeler …

Yorumlar

  1. Büyük bir keyifle okudum yazınızı hocam. Doğru söylüyorsunuz genel hatamız satışa odaklanıp siteyi ihmal etmek ve optimizasyon yapmamak.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir