En Çok Tercih Edilen SEO Araçları Hangileridir?

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları Hangileridir?

SEO araçları, SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu çalışmalarının olmazsa olmaz yardımcıları arasında yer almaktadır. Bir web sitesinin gelişim ve yükseliş sürecinde ihtiyaç duyulacak tek veya çoklu adımları bünyesinde barındırmasından dolayı, SEO çalışmaları sürecinde SEO araçları büyük önem taşımaktadır.

Hemen her kategori de olduğu gibi SEO araçları söz konusu olduğunda da sayısız örnek ile karşılaşmak mümkündür. Elbette ki bu en iyi SEO araçları kullanımı ile en verimli bir çalışma süreci yakalanabilir.

SEO aracı nedir?

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

En çok tercih edilen SEO araçları ile ilgili detaylara değinmeden önce kısaca bahsetmek gerekirse SEO aracı; site içi ve site dışı olmak üzere web sitesinin teknik değerlerini analiz eden sistemler olarak tanımlanabilir. Backlink analizi, anahtar kelime analizi ve içerik analizi gibi pek çok adımı değerlendiren araçların bütününe, temel olarak SEO aracı demek mümkündür.

SEO araçları neden kullanılır?

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

SEO araçları, Arama Motoru Optimizasyonu çalışmalarının olmazsa olmazları arasında yer almaktadır. Zira SEO çalışmalarını yönlendirebilecek veya durumu kontrol edebilecek yeteneğe sahip olan bu sistemler, başarılı bir çalışma sürecinin en iyi yardımcılarıdır.

Küçük bir örnek vermek gerekirse spesifik bir SEO aracı, SEO çalışması yapılacak internet sitesinin şimdiye kadar aldığı tüm ve her çeşit backlink analizini gerçekleştirebilir. Her ne kadar Google Webmaster Tools’ta da benzer özellikler yer alsa da ne yazık ki alınan bağlantıların değeri gibi pek çok etmeni, sadece SEO araçları webmaster’lara sunmaktadır. Buna ek olarak rakip analizi söz konusu olduğunda da aynı şekilde bu araçlar, olmazsa olmazlar arasında yer almaktadır.

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Öte yandan çalışma yapılacak web sitelerinin bulunduğu kategoriye göre anahtar kelime planlaması gibi özellikler de bu araçlar kapsamında yer almaktadır. Her ne kadar aynı şekilde Google Keyword Planner hizmeti de benzer bir yardımı sağlasa da backlink kontrolünde olduğu gibi SEO araçları ile çok daha detaylı ve pratik planlamalar yapmak mümkündür.

Tüm bu detayları ışığında SEO araçları, alanının en iyileri ile olmazsa olmaz webmaster gerekliliklerindendir. Dolayısıyla en iyi SEO aracı tercihi ile çok daha düzenli ve köklü çalışmaları sürdürmek mümkün hale gelecektir.

En çok tercih edilen SEO araçları!

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Öncelikle belirtmek gerekiyor ki daha önce de değinildiği gibi SEO araçları, site içi ve site dışı olmak üzere iki farklı alanda hizmet sağlamaktadır. Bilhassa da WordPress sistemlerinde, içerik analizi de sağlayan birçok SEO aracı bulunmaktadır. Bu bağlamda her iki kategoriye de hitap eden ve en çok tercih edilen SEO araçlarını, ayrı ayrı ele almakta fayda var.

MOZ

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Belki de SEO araçları denildiği vakit ilk akla gelen birkaç isimden biri olmayı başaran MOZ, “Web sitelerini daha iyi hale getiriyoruz” sloganı ile uzun yıllardır aktivitelerine devam eden bir sistemdir.

En çok tercih edilen SEO araçları arasında yer almış olan MOZ; sayfa derecelendirme, domain-alan adı değerlendirme, keyword-anahtar kelime planlama, PPC reklam analizleri, rakip analizi, Google arama sonuçları takibi ve analizi özelliklerine ek olarak Google Analytics entegrasyonu gibi çok çok SEO ihtiyacını da karşılamaktadır.

Özellikle sayfa ve domain-alan adı derecelendirme sistemi yani PA-DA için sık sık webmaster’lar tarafından ziyaret edilen MOZ, tarayıcı eklentisi ve API desteği de sunmaktadır. Nitekim sahip olduğu bu çok yönlülük ile MOZ, en çok tercih edilen SEO araçları arasında en üst sıralarda yer almaktadır.

AWR Cloud(Advanced Web Ranking Cloud)

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Çoklu analiz örnekleri arasında yer alan AWR Cloud; sayfa derecelendirme-PA, alan adı-domain derecelendirme-DA, keyword-anahtar kelime yönetimi, rakip analizi, arama motoru sonuçlarını görüntüleme, web sitesi taraması, Google Analytics ve Google Search Console entegrasyonu gibi özellikleri sunmaktadır.

AWR Cloud için ayrıca bir bilgi vermek gerekirse bu sistem, ne yazık ki backlink takip sistemi sunmamaktadır.

SEMrush

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Kendini “Hepsi Bir arada Pazarlama Araç Seti” olarak tanımlamayı tercih eden SEMrush, MOZ karşısındaki önemli rakipler arasında yer almaktadır. Diğer SEO araçları rakipleri arasındaki en büyük eksiği olarak ise keyword-anahtar kelime yönetimi sistemine sahip olmaması gösterilebilir.

Bunların dışında SEMrush özellikleri arasında; PA ve DA derecelendirme sistemi, zorluk derecelendirme, rakip analizi, backlink analizi, Google sıra takibi, Google Analytics ve Google Search Console entegrasyonu, API desteği, tarayıcı eklentisi ve anahtar kelime öneri sistemi gibi tüm detaylar yer almaktadır.

Ahrefs

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

MOZ örneğinde olduğu gibi SEO araçları denildiği zaman webmaster’lar tarafından akıllara gelen bir diğer isim olan ahrefs, bilhassa da backlink analizi, rakip analizi ve anahtar kelimelerin indeks takibi özellikleri ile en çok tercih edilme sebebi olmuştur. Eksiklikleri arasında Google Analytics ve Google Search Console entegrasyonunun olmaması gösterilebilir.

Sayfa derecelendirme-PA ve domain-alan adı derecelendirme-DA sistemlerindeki başarısı, MOZ ile ciddi bir rekabet içerisinde yer almasına vesile olmaktadır. Öte yandan backlink analizi ve takibi ile de önemli bir yere gelmeyi başarmıştır.

DeepCrawl

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Kendisini “Dünyanın en iyi web site tarama aracı” olarak tanımlayan DeepCrawl, tanımlamasının gereği olarak rakip analizi, SEO analizi ve backlink takibi işlemlerini başarılı bir şekilde gerçekleştirmektedir.

Bunlara ek olarak DeepCrawl, DA ve PA derecelendirme sistemi de uygulamamaktadır. Öte yandan anahtar kelime analizi ve sıra takibi gibi sistemler, DeepCrawl tarafından webmaster’lara sunulmayan diğer önemli adımlardandır. Bu bağlamda DeepCrawl, daha çok web site tarama işlemleri için tercih edilen SEO araçları arasında yer almaktadır.

KWFinder

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

En iyi yaptığı şey olarak düşük rekabetli ama büyük trafik değeri taşıyan anahtar kelimeleri analiz ettiğini belirten KWFinder, bununla beraber; sayfa ve domain-alan adı derecelendirme, zorluk skoru, rakip analizi ve site taraması gibi özellikleri de kullanıcılarının hizmetine sunmaktadır.

İsminden de anlaşılacağı üzere KWFinder, en iyi yaptığı işi yani anahtar kelime analizi yeteneği ile webmaster’lar tarafından tercih edilen SEO araçları arasında yer almaktadır.

Searchmetrics

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Teknik analizlere ek olarak Searchmetrics SEO aracı, içerik analizi konusunda da önemli bir çalışmayı bünyesinde barındırmaktadır.

Her ne kadar PA ve DA derecelendirme sistemi sunmasa da Searchmetrics; rakip analizi, anahtar kelime analizi, arama sonuçlarının takibi, backlink analizi ve takibi, SEO analizi ve anlık bildirim desteği için kullanılan SEO araçları arasında kendine önemli bir yer bulmaktadır.

LinkResearchTools

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

PA ve DA derecelendirme sistemi sunan SEO araçları arasında kendine yer eden LinkResearchTools, rakip analizi ve backlink analizi konusunda da kendine özgü Google sinyallerinden elde ettiği verilerden yararlandığını ifade etmektedir.

Bununla beraber LinkResearchTools, en çok Google manuel ceza kurtarma servisi olan Link Detox hizmeti ile kullanıcıları tarafından dikkate alınmaktadır.

Diğer rakiplerinden ayrılarak kendine ayrı bir yer etmeyi başaran bu Link Detox servisi ile LinkResearchTools, en çok tercih edilen SEO araçları arasında isminden söz ettiren diğer bir önemli servistir.

Majestic

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Rakip analizi, Google arama sonuçları ve Google sıra takibi, internet sitesi SEO değerlendirme aracı ve backlink analizi konusundaki yetenekleri ile ön plana çıkan Majestic, rakiplerine kıyasla bazı eksikliklere de sahiptir.

Bu eksiklikleri arasında; DA derecelendirme, PA derecelendirme, zorluk skoru oluşturma, anahtar kelime yönetimi ve keyword planlama gibi özellik yer almaktadır. Her ne kadar bazı eksiklikleri olsa da Majestic, rakip analizi ve backlink analizi konusundaki yetenekleri ile en çok tercih edilen SEO araçları arasında yer almayı sürdürmektedir.

SpyFu

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Daha önce değinilen detaylarda SEO araçlarının, toplu bir paket olabileceği gibi belirli bir sistem üzerine odaklanmış sistemlerden ibaret olabileceği de dile getirilmişti. Nitekim SpyFu, söz konusu bu durum için en iyi örnekler arasında yer almaktadır.

Rakiplerle kıyaslayarak en iyi keyword-anahtar kelime analizi gerçekleştiren SpyFu, öte yandan çevrimiçi reklam stratejileri konusunda da rakip analizi odaklı çalışmalar gerçekleştirmektedir. Bu analizler ile SpyFu, webmaster’lara anahtar kelime-keyword ve reklam tercihleri konusundaki en iyi yardımı sağlayan araçlar arasında yer almaktadır.

En çok tercih edilen ücretsiz SEO araçları!

MOZ, AWR Cloud, SEMrush, Ahrefs, DeepCrawl, KWFinder, Searchmetrics, LinkResearchTools, Majestic ve SpyFu gibi araçlar, SEO araçları arasındaki en profesyonel ve ücretli araçlarlardan olmaktadır.

Bu profesyonel ve deneyim gerektiren SEO araçlarından farklı olarak daha az destek ve özellik sunan yazılımlar da bulunmaktadır. Profesyonellik gerektirmeyen ancak ücretsiz olarak belirli konu başlıkları için tercih edilen söz konusu bu ücretsiz SEO araçları ile kimi zaman oluşabilecek ufak tefek ihtiyaçlar, belli bir düzeyde karşılanmış olacaktır.

Keywordtool.io

Keywordtool.io, birçok dilde ve birçok platform için alternatif anahtar kelime bulmak için kullanılan basit bir SEO aracıdır.

Sadece Google’ın desteklediği tüm diller ve web aramaları için alternatif kelime önerisinde bulunmayan sistem, Youtube gibi platformlarda yayınlanacak videolara girilecek anahtara kelime bölümü için de tavsiyeler aktarmaktadır.

Redirect Path

Redirect Path aracı, Google Chrome ile birlikte kullanılan ve yönlendirme sorunları ortaya çıkartan basit bir araçtır. Kullanım sırasında gösterdiği uyarılar ile oluşan yönlendirme hataları kolay bir şekilde saptanarak, gerekli düzeltmeler yapılabilir.

GTMetrix

Her ne kadar doğrudan SEO aracı olarak değerlendirilmese de GTMetrix, günümüzde önemli bir SEO kriteri haline gelen site hız testi analizleri için kullanılabilecek önemli araçlardandır. Dolayısıyla da SEO araçları kategorisinde yer almaya başlamıştır.

GTMetrix ile web sitesi analiz edilebilir ve site hızına etki eden faktörler ile ilgili detaylı bilgiler ve öneriler elde edilebilir.

Screaming Frog’s SEO Spider Tool

Masaüstü uygulaması olarak servis edilen Screaming Frog’s SEO Spider Tool aracı; kırık bağlantı analizi, başlık ve meta analizi, XML site haritası oluşturulması, tekrarlanan veya kopya içerik kontrolü ve yönlendirme kontrolü gibi özellikleri sunmaktadır.

Temel olarak SEO ile ilgili belli başlı faktörleri webmaster’lara sunan SEO Spider Tool ile bahsi geçen küçük işlemleri gerçekleştirmek oldukça kolaydır.

Google SEO araçları!

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Elbette ki bir arama motoru olarak Google, birçok farklı SEO etmeni için çeşitli araçları webmaster’lara sunmaktadır. Bu Google SEO araçları arasındaki servisleri de mutlaka kullanmakta fayda vardır.

Google Trends

Bilindiği gibi hem ülkemizde hem de dünyanın büyük bir bölümünde en çok tercih edilen arama motoru, Google durumundadır. Bundan dolayı Google, kitleye erişim için büyük bir öneme sahiptir.

Bu bağlamda Google, Trends ismini verdiği bir aracını webmaster’ların kullanımına sunmaktadır. Temel olarak Google Trends; belirli bir zaman diliminde, kullanıcıların en çok arattığı anahtar kelimelerden yola çıkarak gündeme dair bilgi vermektedir.

Söz konusu bu bilgiler, başta haber siteleri olmak üzere birçok site için büyük önem taşımaktadır. Zira gündemi yakalayan içerikler, en çok ziyaretçiye ulaşan içeriklerden olacaktır. Bu bağlamda Google Trends aracını kullanarak, SEO çalışmalarının doğrudan hedefi olan kitleye erişim noktasında iyi bir planlama yapılabilir.

Google Keyword Planner

Daha önce bahsi geçen profesyonel SEO araçları özellikleri arasında, en çok “Keyword Planner” yani anahtar kelime planlayıcı özelliği dikkat çekmekteydi. Ne güzeldir ki Google, kendi bünyesinde de bu özelliği Google Keyword Planner ismi ile birlikte sunmaktadır.

Google’ın bu SEO aracı ile hem anahtar kelimelerin aranma hacimlerine hem de alternatif anahtar kelimelere kolaylıkla ulaşılabilir. Bilhassa uzun soluklu ve çok yönlü SEO çalışmaları sürecinde, alternatif anahtar kelimeler ve kullanıcıların dağılımı büyük bir öneme sahiptir.

Google Search Console

Elbette ki Google Search Console, bünyesinde birçok SEO aracını da barındırmaktadır. Bu araçlar arasında; siteye gelen bağlantılar yani backlink’ler ve sitenin mevcut bağlantıları gibi detayları gösteren adımlar da bulunmaktadır.

Backlink analizi için “Links to Your Site” yani “Siteye gelen bağlantılar” özelliği kullanılabilir ve tüm mevcut backlinkler analiz edilebilir. Öte yandan sitenin tüm bağlantıları da yine Google Search Console kapsamında irdelenebilir.

Ek olarak belirtmek gerekirse elbette ki Google’ın bu backlink analiz sistemi, sadece kendi internet siteleriniz için geçerli durumdadır. Ne yazık ki detaylı bir rakip analizi için profesyonel SEO araçlarının tercih edilmesi gerekmektedir.

Google Site Speed Test

Daha önce de belirtildiği gibi web sitesinin hızı ve mobil uyumluluğu, önem kazanan SEO kriterleri haline gelmiş durumdadır. Bu bağlamda Google, kendi SEO araçları kapsamında bu hizmetleri de sağlanmaktadır. Google’ın site hız test ve mobil uyumluluk araçları ile tüm detaylar elde edilebilir.

WordPress SEO araçları!

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Günümüzde aktif olan internet sitelerinin büyük çoğunluğunun WordPress içerik yönetim sistemi ile oluşturulduğu düşünüldüğünde, en çok tercih edilen WordPress SEO araçları da ayrı bir önem kazanmış oluyor.

Ayrıca içerik analizi desteği de sunan belli başlı WordPress eklentileri ile gerekli SEO çalışmalarını yerine getirmek mümkün hale gelmektedir.

Yoast SEO

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

WordPress tarafında SEO denildiği zaman ilk akla gelen isimlerden olan Yoast SEO; site haritası, link yapısı, robot.txt, meta açıklaması ve içerik analizi gibi pek çok konuda gerekli olan ihtiyaçları karşılamaktadır.

Temel özellikleri için ücretsiz olarak sunulan Yoast SEO, içerik SEO analizi konusunda da önemli çalışmalar gerçekleştirmektedir.

All in One SEO Pack

En Çok Tercih Edilen SEO Araçları

Bir diğer önemli WordPress SEO aracı ise All in One SEO Pack eklentisidir. Yine Yoast aracında olduğu gibi meta açıklamalarından site haritalarına kadar birçok SEO etmeninde All in One SEO Pack, gerekli ihtiyaçları karşılamaktadır. Lakin bir eksik olarak bu WordPress SEO aracı, içerik SEO analizi gerçekleştirmemektedir.