Home / Google / En Etkili Google Algoritma Güncellemeleri
Seo şefi ile organik yükselin
En Etkili Google Algoritma Güncellemeleri

En Etkili Google Algoritma Güncellemeleri

Google arama motoru son zamanlarda durmak bilmeyen güncellemeler yapmaya devam ediyor. Tabi ki bu güncellemeler ziyaretçiler için en doğru sonuçları sunmak adına yapılıyor. Google güncellemeleri ile bir çok site SERP sıralama sonuçları ciddi oranlarda değişiklik gösterdi, tüm webmaster ve SEO’cu lar bu değişikliğin nedeni merak ediyordur eminim, yaptığım araştırmalar sonucunda Google’ın büyük çaplı algoritma güncellemesi yaptığı kesinleşti diyebilirim. Peki, en etkili algoritmalar hangileridir inceleyelim;

Panda Algoritma Güncellemeleri

Panda Algoritma Güncellemeleri

Panda güncellemesi ilk olarak 2011 yılının şubat ayında başlatılmıştır. Tam tarih vermek gerekir ise 24.02.2011 ilk uygulandığı tarihtir. Güncellemeleri neleri kapsamaktadır inceleyelim;

  • Çoğaltılmış içerikler
  • Zayıf içerikler
  • Anahtar kelime doldurma
  • Site sahibi tarafından spam’lar

Panda’nın Google’ın sıralama faktörleri arasında yer aldığını bilmeniz gerekmektedir. İlk yayınlandığı tarihte bir filtre mantığı ile çalışıyordu lakin 2016 yılında Google Sıralama Algoritmaları içerisine dahil ettiğini açıkladı. Panda yayınlandığı zaman bir çok web sitesi kuralları ihlal ettiği için manuel işlemlere maruz kaldı. Peki, sitenizin panda algoritmasına maruz kalmaması için neler yapabilirsiniz bakalım;

  • Öncelikle sitenizde tüm zayıf içerikleri tespit etmeniz gerekiyor. Eğer bir online analiz programınız yok ise yapmanız gerekenler. SEO eklentileri kullanıyor iseniz, Yoast ve All in One SEO gibi zayıf içerikleri görebilirsiniz. Buradan tespit işlemini gerçekleştirdikten sonra tüm zayıf içerikleri geliştirmeli yani güncellemelisiniz.
  • İçerikleriniz de anahtar kelime yoğunluğu geçilmiş ise, tekrar gözden geçirerek anahtar kelime sayılarını düşürmelisiniz. Yine bu noktada SEO eklentilerinden yardım alabilirsiniz. Kullanılan anahtar kelime sayısını size söyleyecektir. Hiç bir şey yapamaz iseniz, CTRL + F tuşuna makale açıkken tıklayın ve sonra anahtar kelimenizi yazın, eğer anahtar kelimeniz makale içerisinde %2 yi geçiyor ise azaltmaya başlayın.
  • Sitenizin içerikleri çoğaltan siteler vardır bunları da tespit etmek için ücretsiz olan Copyscape sitesini kullanabilirsiniz.
  • Eğer çok trafik ve yorum alan bir site iseniz veya e-ticaret sitesi iseniz, yapılması gereken ilk çözüm resimlerin özgün olması olacaktır. Her ürün için içerik açıklaması yazmak kimi zaman imkansızdır. Bu durum da olan siteler kullanıcı yorumlarına önem göstererek sorunu çözebilirler.

Penguen “Penguin” Algoritma Güncellemesi

Penguen “Penguin” Algoritma Güncellemesi

Penguen yani “Penguin” güncellemesi Google’ın yaptığı en detaylı güncellemeler arasında her zaman yer almaktadır. İlk olarak 24.04.2012 tarihinde güncelleme yapıldı. Güncelleme içerisinde neler var bakalım;

  • Spam bağlantılar
  • Anchor “geri bağlantı metni” yoğun kullanımı ve manupule edilmesi
  • Aşırı SEO ile optimize edilen bağlantılar

Penguen “Penguin” algoritması 2016 yılında yine Google Algoritmaları ve sıralama kriterleri içerisine dahil edilmiştir. Algoritmanın asıl görevi bağlantıları maniple eden siteleri cezalandırmaktır.  Algoritmaya yakalanıp yakalanmadığını anlamak için;

  • Sitenize gelen tüm bağlantıları analiz edin
  • Google Search Console, Sitenize bağlantılar alanından sitenize en çok bağlantı veren siteleri inceleyin
  • Sitenize yeni gelen bağlantıları imceleyin, tarafınızdan geliştirilmemiş bağlantıların tümünden emin olmalısınız. Alaka düzeyini ve dofollow verilip verilmediğini kontrol edebilirsiniz. Sitenize gelen bağlantıların nofollow olmasına dikkat etmeniz gerekiyor.
  • Google Sitenize bağlantılar yönergelerini inceleyin : https://support.google.com/webmasters/answer/55281?hl=tr

Hummingbird Algoritma Güncellemesi

Hummingbird Algoritma Güncellemesi

Hummingbird Google güncellemesi 22.08.2013 tarihinde yayınlanmış algoritma güncellemesidir. Güncelleme içerisinde yoğun anahtar kelime kullanımı, içerikleri anahtar kelimeler ile doldurmak ve zayıf içerikler yer almaktadır. Google arama motoru daha iyi sonuçlar yani alakalı sonuçları çıkarmak için güncellemeyi yapmıştır. Güncelleme içerisinde eş anlamlı kelimeler de yerleştirilmiştir. Yani Google artık bir içeriğin anahtar kelimelerinin eş anlamlarını da değerlendirmeye başlamıştır. İçerik içerisinde yoğun anahtar kelime kullanmayan ve alaka düzeyi yüksek olan içerikler hedeflenmiştir diyebilirim.

Güncellemeden etkilenmemek için, yoğun anahtar kelimeler kullanmaktan kaçının. Kelimelerin yan yani eş anlamlı kelimelerini kullanarak alaka düzeyi yüksek içerikler üretin. Bu sayede makalelerinizin daha iyi konumlarda çıktığını gözlemleyeceksiniz. Önemli olan konunun ziyaretçinin isteğini karşılamasıdır. SEO açısından da çok etkisini göreceksiniz.

Pigeon Algoritma Güncellemesi

Pigeon Algoritma Güncellemesi

Pigeon Google Algoritma Güncellemesi 24.07.2014 tarihinde ilk olarak ABD de devreye alınmıştır. Testlerin olumlu geçmesi ile birlikte 22.12.2014 tarihinde tüm dünya genelinde devreye alınmıştır.  Yerel arama sonuçlarını iyileştirmek amaçlı yapılan güncelllemedir. Güncelleme başarılı sonuçlandığı için artık Google Çekirdek Algoritmaları arasında yerini kalıcı olarak almıştır.

Bu noktada dış SEO devreye giriyor diyebilirim. Sitenizin alaka düzeyi yüksek olan kaliteli dizinler de ve kaynaklar da bulunması gerekmektedir. Off-Page SEO tarafında son derece dikkatli olmalısınız yapay hareketlerden kaçınmanız gerekiyor. Anahtar kelimeleriniz ile ilgili siteleri hedeflemeniz gerektiğini söylemek isterim. Yerel SEO hakkında araştırmalar yapmalı ve işletmenizi Google haritalara eklemeye özen göstermelisiniz.

Mobile Algoritma Güncellemesi

Mobile Algoritma Güncellemesi

Mobile “mobil” algoritma güncellemesi 21.04.2015 tarihinde Google tarafından gerçekleştirilmiştir. Sitenizin mobil uyumluluğu ve mobil uyumluluk düzeyi hedeflenmiştir. Mobil arama sonuçlarında mobil uyumlu sitelerin daha ön planda çıkması için yapılan güncelleme diyebiliriz. Siteniz mobil için uyumlu değil ise SERP arama sonuçlarında geri planda çıkabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken Mobil uyumluluk testi işlemini gerçekleştirmek ve yazılım bilgisine sahip değilseniz, tema değişikliği veya bir yazılımcı desteği ile sitenizi mobil uyumlu hale getirmek için çalışmaları başlatmalısınız. Diğer dikkat etmeniz gereken konu ise mobil hızdır, yavaş yüklenen bir site ziyaretçi ve konum kaybetmeye neden olmaktadır. Eğer çok haber üreten bir site iseniz, bu noktada AMP kurmanızı tavsiye ederim.

RankBrain Algoritma Güncellemesi

RankBrain Algoritma Güncellemesi

RankBrain işte en çok sevdiğim Google Algoritma Güncellemesi. Google için bir devrim niteliğinde olan algoritma gelmiş geçmiş en iyi ve kapsamlı algoritma güncellemesidir. Güncelleme 26.10.2015 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Google’a olan merakımdan dolayı güncellemeyi en yakından takip eden isimler arasında olmaktan mutluluk duyuyorum. 2015 yılında ilk haberi yapmak ve Google RankBrain’i tanıtmak çok heyecan verici olmuştu. RankBrain güncellemesi neleri kapsıyor inceleyelim;

  • İlk olarak alaka düzeyi
  • Zayıf içerik
  • UX ” Kullanıcı deneyimi” kötü olan siteler

Google RankBrain güncellemesi Hummingbird güncellemesinin devamıdır diyebilirim. Algoritma güncellemesi ile en alakalı eşlemeyi yapmak hedeflenmiştir. Eş anlamlı ve alakalı sonuçları arama sonuçlarında çıkarmak için geliştirilen bir yapay zekadır. Google RankBrain üzerinde çok duran ve sürekli geliştiren bir arama motorudur. Sıralama faktörleri arasında ilk 3 içerisinde yer almaktadır. Ziyaretçinin yapmış olduğu arama ile ilgili en alakalı sonucu sunmak adına yapılan güncelleme olarak özetleyebilirim.

İçeriğinizin kalite düzeyini yükseltmeli ve gerisini rankbraine bırakmalısınız. İçerik içerisinde kullanılan terimlerin, alaka düzeylerine bakmayı unutmamalısınız.

Possum Algoritma Güncellemesi

Possum Algoritma Güncellemesi

Google Possum Algoritma güncellemesi 01.09.2016 yılında gerçekleştirilmiştir. Yerel arama sonuçları için yapılmış güncellemedir. Aramayı yapan ziyaretçinin konumuna göre arama sonuçlarının daha alakalı listelenmesi adına yapılmıştır ve Google Çekirdek algoritma güncellemeleri arasında yerini almıştır. Yaptığınız arama sonucunda işletmelere yakınlığınız gibi konum hedefli arama sonuçları listelenmesi amacına yönelik geliştirilmiştir.

Daha iyi konum almak adına anahtar kelime kombinasyonlarınızı genişletmeniz gerekmektedir. Eğer istediğiniz konumu elde edemedi iseniz long anahtar kelime gruplarına geçmelisiniz. İşletmeniz için konum belirlemeyi unutmayın.

Fred Algoritma Güncellemeleri

Fred Algoritma Güncellemeleri

Fred Algoritması artık Google için genel bir algoritma terimidir. Bundan sonra yapacağı bir çok algoritma güncellemesi genel olarak Fred adı altında toplayacağını bildirmiştir. Fred güncellemesi 08.03.2017 yılında yapılmıştır. Google genel çekirdek güncellemeleri arasında en önemli güncellemedir. Güncellemenin amacı Google Kalite yönergelerini ihlal eden sitelerin tespiti, affilate siteler “satış ortaklığı siteleri”, reklam odaklı çalışmalar yapan sitelerin etkilerinin düşürülmesidir.

Güncellemeden en çok reklam geliri elde etmek isteyen siteler etkilenmiştir. Reklam, tanıtım gibi satışlar yapmak adına zayıf içerikler yayınlayan ve bunu sık tekrar eden siteler üzerinde etkili olmuş bir algoritma güncellemesidir. Ayrıca Google’ın yaptığı en son resmi güncellemedir.

Güncellemeden etkilenmemek için yine içerik kalitesini arttırmalı ve sadece reklama yönelik çalışmalardan kaçınmalısınız. Burada UX kullanıcı deneyimi de ön plandadır. Kaliteli içerik, mutlu ziyaretçiler demektir.

Yukarıda yer alan güncellemeler Google güncellemeleri arasında süreklilik taşımaktadır. Her ne kadar Fred olarak adlandırılacak olsa da bahsetmiş olduğum algoritmalar üzerine güncellemeler yapılmaktadır. Kurallara uyan bir site olmaya özen göstermeli ve ziyaretçilerini düşünmelisiniz. Nasıl daha çok memnun edebilirim ve sitemi nasıl geliştiririm sorularını kendinize sormaktan lütfen kaçınmayın.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 11 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

Semantik SEO Başarının Sırrıdır

Semantik SEO Başarının Sırrıdır

Aslında burada yapacağımız SEO, LSI “Letant Semantik İndexing” Semantik SEO dalına girmektedir. Eş anlamlı kelimeleri …

3 yorum

  1. Seçkin Talanöz

    Müslüm hocam yine muhteşem tespitler olmuş paylaşım için teşekkürler.

  2. Alirıza Rencber

    Hocam siz yazın biz okuyalım, içerik nasıl yazılır resmen ders vermişsiniz. Google güncellemelerini bilmeyenler her dakika dalgalanma oldu diyorlar en azından bu yazınız yol gösterecektir. Güncelleme tarihlerini bırakmanız çok iyi olmuş bazıları yeni sanabilirler di. Her şeye dikkat eden bir yapınız var. Google da bunu mutlaka görüyordur. Seo adına bence fasikül olarak kullanılmalı site.

  3. Hepsini okudum bir kactanesinden haberim yokmuş öğrenmiş oldum teşekkürler müslüm hocam

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir