En İyi Sıralamalar İçin SEO Stratejileri

En İyi Sıralamalar İçin SEO Stratejileri

Geçen yıllardan bugüne internet, online bir pazar yeri halini aldı. Her geçen gün açılan yeni siteler, ortaya çıkarılan yeni içeriklerin arasından sıyrılmak çok daha zor bir hal aldı. Bu durum arama motorlarında öne çıkmanın önemini daha da arttırdı. Çünkü artık biliniyor ki insanlar arama motorlarında öne çıkmayan siteleri görmüyor bile. Ayrıca hemen hemen herkes önce arama motorlarına aradığı konuyu yazıyor ve daha sonra oradaki sonuçlara göre farklı sitelere yöneliyor. Arama motorlarında bulunamayan siteler ise maalesef ziyaretçi çekmekte zorlanıyorlar ve zamanla yok olup gidiyorlar. Bu yüzden iyi bir SEO stratejisi belirlemek şart.

Bu yazımızda sizler için SEO stratejisi belirlemenin inceliklerini anlatacağız. Bu ufak tefek ipuçları ile var olan stratejilerinizi geliştirebilir veya SEO konusuna giriş yapabilirsiniz.

 

Amaçlar

İyi bir strateji kurabilmek için öncelikle amaçlarınızı belirlemelisiniz. Amaca giden yolu çizmeli ve her adımı ayrıntılı şekilde planlamalısınız. Amaç belirlerken şu soruları dikkate alabilirsiniz;

Hangi konumdayım?

Hangi konumda olmak istiyorum?

Hedef kitlem kim?

Rakiplerim kim?

Bu sorulardan yola çıkarak bir yol çizebilir ve detaylandırabilirsiniz. Elbette bu sorular genel halleriyle size yeterli gelmeyecektir. Bu yüzden her soru için dallanma yapmalısınız.

 

Teknik Kontrol

Olmak istediğiniz yeri belirledikten sonra sitenizi kontrol etmelisiniz. Eğer sitenizde teknik bir aksaklık varsa, yaptığınız işlere engel olabilir veya büyük bir soruna sebep olabilir. Bu yüzden en başta teknik aksaklıkları yok etmeli ve yolunuza öyle devam etmelisiniz.

Teknik kontrol esnasında açılış sayfanızı da kontrol edebilir, gerekli bir düzenleme varsa yaparak kullanıcılarınızın sitenizde daha fazla vakit geçirmesini sağlayabilirsiniz.

 

Dönüşüm Oranları

Sitenizin hali hazırdaki durumunu görebilmek için dönüşümleri denetlemek iyi bir yoldur. Sitenizde ne kadar vakit geçiriliyor, kullanıcılar en çok hangi içerikleri beğenmiş, etkileşim oranlarınız nedir… gibi ölçümlerle içeriklerinizin kalitesini belirleyebilirsiniz. Ayrıca bu metot kullanıcı isteklerini anlamanıza da yardımcı olabilir. SEO’dan önceki ve SEO’dan sonraki dönüşüm oranlarınızı kıyaslayarak elde ettiğiniz başarıyı ölçebilirsiniz.

 

Kelime ve Pazar Araştırması

Öncelikle ürününüz hakkında sağlam bir araştırma yapmanız şart. Ürününüz internette hangi kelimeler ile aranıyor? Kullanıcılar ürününüz hakkında ne diyor? Ürününüz internette ne kadar görünür? Rakipleriniz kim? Bu sorularla birlikte yoğunlaşmanız gereken anahtar kelime dizilerini de ortaya çıkarabilirsiniz. Ayrıca odaklanmanız gereken bir kelime değil, kelime grubu olmalıdır. Bu araştırmalarla birlikte olmak istediğiniz yeri ve olduğunuz yeri iyi belirleyin. Çünkü iyi bir strateji için öncelikle yapmak istediğiniz şeyi belirlemeniz gerekmektedir.

Bunun için Google’ın sunduğu kelime planlama aracını (https://adwords.google.com.tr/KeywordPlanner ) kullanabilirsiniz.

İçerikler

İçerik pazarlamanın önemine her konuda, her makalede değinilse de hâlâ tam olarak önemi anlaşılabilmiş değil. Kullanıcıları sitenize çektikten sonra onlara kalitesiz içerikler gösterirseniz, hiç kimse sitenizde uzun süre kalmayacaktır. Ayrıca içeriğin sadece yazı olmadığını da unutmamanız gerekir. Video, resim, gif gibi materyaller de içeriktir ve bunların da kaliteli ve ilgi çekici olması gerekmektedir. Özellikle blog yazmak istediğinizde kendinize ilk soracağınız soru; “Bunun kullanıcıya ne faydası var?” olmalıdır. Çünkü kullanıcılar fayda sağlamayan içerikleri hızla terk ederler.  Etrafımızdaki bilgi bolluğunda sıyrılmanın yollarından biri de kaliteli içeriktir. Elbette teknik çalışmaları doğru yaptıktan sonra…

Teknik çalışmalar ile kullanıcıları sitenize getirdikten sonra kısa sürede sitenizin terk edilmemesi için içerik kalitenizi önemsemelisiniz. Sitenizde çok vakit geçiren kullanıcılar sayesinde hem tık sayınız artacaktır hem de sitenizin olumlu puanı yükselecektir. Google’da ilk sırada çıkmak ne kadar önemli ise sitenize gelen kullanıcıyı sitenizde tutabilmek de o kadar önemlidir. Çünkü kısa tıklar genellikle sonuç vermemektedir. Kısaca içeriklerinizi arama motorları için değil, kullanıcılar için oluşturmalısınız.

Sitenize düzenli şekilde içerik girerek sıralamanızı yükseltebilir, kaliteli içeriklerle kullanıcıları sitenizde tutmayı başarabilirsiniz.

 

Negatif SEO Saldırıları

Siteniz her an saldırı altında kalabilir. Bu yüzden bu saldırıları henüz olmadan önlemenin yollarını bulmalısınız. Çeşitli güvenlik eklentilerinden yararlanabilir veya korumaları manuel olarak yapabilirsiniz. Önemli olan sitenize henüz saldırı gerçeklememişken bunları önlemektir.

Ne yazık ki günümüzde saldırı metotları çoğalmış ve rakiplere saldırı yapmak yaygınlaşmıştır. Rakipleriniz sitenize yüzlerce hatta binlerce bağlantı gönderebilir ve sitenizin olumsuz SEO puanı almasına sebep olabilir.

A/B Testi

Sitenizde değişikliğe gideceğiniz zamanlarda mutlaka A/B testleri uygulamalısınız. Kullanıcıların siteyi hangi şekilde daha rahat kullandığını, hangi değişimin faydalı olduğunu böylece bulabilirsiniz. Bazı değişikliklerin iyi olduğunu düşünseniz de kullanıcılar her zaman bu değişiklikleri kullanamaz. Facebook, Twitter gibi büyük şirketler yapacakları değişiklikler için her zaman A/B testi uygularlar ve beğenilmeyen özellikleri uygulamaya geçirmezler.

Sosyal Medya

Sosyal medya stratejisi belirlemek başlı başına büyük bir iştir. Sosyal medyayı hem SEO’nun bir parçası hem de ayrı bir marketing elemanı olarak değerlendirmeli, sosyal medya stratejinizi bu mantıkla oluşturmalısınız.

Sürekli Kontrol ve Gelişim

SEO’nun tek seferlik değil sürekli yapılması gereken bir çalışma olduğunu unutmamalısınız. Genellikle site sahipleri SEO çalışmalarını bir sefere mahsus olarak yapıp bırakıyor. Başlarda sıralamalarda iyi bir konum elde etse de daha sonra bu sıralamayı kaybediyor.  Elde ettiğiniz konumu korumak için SEO çalışmalarınızı düzenli şekilde tekrar etmeli ve her zaman kontrol etmelisiniz. Ayrıca kullanıcıların sitenizdeki davranışlarını da izlemeli ve isteklerini anlamalısınız. Kullanıcılar hangi tür içeriklerle daha çok zaman harcıyor, hangi konuları merak ediyor, sitenizde ne kadar kalıyor gibi sorular sayesinde sitenizi her zaman iyileştirebilirsiniz.

 

Bütün bunlardan sonra aşağıdaki teknik konuları hatırlamanız da faydalı olacaktır;

Link İnşası

Kullanıcı dostu link inşa etmeye özen göstermelisiniz. Anahtar kelimeleri içeren ve çok uzun olmayan linkler hem SEO açısından faydalıdır hem de kullanıcılarınızın sitenizde daha rahat gezinebilmesine imkan verir.

 

Site Haritası

Site haritası ile arama motorlarına sitenizdeki konuları bildirebilir ve linklerinizin daha hızlı index’lenmesini sağlayabilirsiniz.

 

 

Google Trends

İçerik yayınlamadan önce konunuza karar vermek için popüler olan konulara göz atabilir, hangi konular konuşuluyorsa onlara göre içerikler yazabilirsiniz. Bunun için Google’ın sunduğu Trends aracından faydalanabilirsiniz.

 

Site Performansı

Sitenizin performansı arama motorları açısından oldukça önemlidir. Ayrıca sitenizin yavaş olması kullanıcıların sitenizde çok vakit geçirmesine engel olur. Bu yüzden sitenizi hızlandırmalısınız. Bunun için görsel boyutlarını optimize edebilir, gereksiz eklentileri silebilir, Google Font, CDN gibi hizmetlerden yararlanabilirsiniz. Bütün veriyi kendi sitenizde barındırmak yerine farklı barındırma seçeneklerini değerlendirmeli ve sitenizi mümkün olduğunca hızlandırmalısınız.

 

Backlinkler

Backlink almadan önce siteniz için hangi kaynakların daha faydalı olacağına karar vermelisiniz. Doğru kaynakları bulduktan sonra da kaynaklarınızı her zaman sorgulamalı ve takip etmelisiniz. Backlink’ler siteniz için zararlı olabilir veya çeşitli saldırılar düzenleyebilir. Ayrıca Backlink’lerinizin Caffeine uyumlu olmasına da özen göstermeli, çeşitli ve kalıcı backlink’ler almalısınız.