Home / Adwords / Google Adwords Nedir? Nasıl Kullanılır?
adwords dersleri

Google Adwords Nedir? Nasıl Kullanılır?

Google Adwords arama motorlarının en popüleri olan Google’ın reklam sistemlerinden birisidir. İnternette yeni müşterilere ulaşabilmeniz için kullanabileceğiniz bir dijital pazarlama aracıdır. Google Adwords reklamlarıyla hizmetiniz ve ürünlerinizle ilgilenen kişilere daha hızlı ve daha etkili bir şekilde ulaşabilirsiniz. Google Adwords yalnızca arama sonuçlarında reklamınızın çıkması değil, YouTube reklamlarında hedef kitlelere ulaşmanızı, mobil uygulamalarda bulunan reklamlarda hizmetinizi tanıtmak ve Google iş ortağı olan web sitelerde yer alan reklam alanlarında müşterilerinize ulaşmak için sunulan bir hizmettir. Temel olarak Google Adwords arama sonuçlarında yer alan reklamlar olarak bilinse de aslında çok geniş alana sahip bir dijital pazarlama platformudur. Adwords reklamlarında seçiminize bağlı olarak tık başına ya da gösterim başına ücret ile ücretlendirilirsiniz. Adwords’ün en kilit noktalarından birisi ise ölçülebilir bir reklam sistemi olması ve dilediğiniz bütçeyi belirleyerek karşılığında ne sonuç aldığınızı bilerek yapabildiğiniz bir reklam türüdür.

Google Adwords Nasıl Çalışır?

adwords çalışması

Google Adwords’ün temel mantığında arama motorlarında yapılan aramalar bulunmaktadır. Tabi buna ek olarak daha önce de bahsetmiş olduğumuz YouTube reklamları ve Google iş ortağı web sitelerinde yer alan görüntülü reklam ağı reklamlarıdır. Ayrıca günümüzün en teknolojik aletleri olan akıllı telefonlarda yer alan uygulamalardaki reklam alanlarında da Adwords kullanarak reklamlarınızı hedef kitelelere ulaştırabilirsiniz. Google Adwords belirlediğiniz hedef kitle, anahtar kelime ve bütçe dahilinde tercih ettiğiniz reklam alanlarında sizi göstermektedir. Bu sayede dilerseniz ürün ve hizmetlerinizin satışını yapabilir dilerseniz de içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Adwords’ün çalışma mantığında kalite puanı, teklif verme stratejisi, anahtar kelime, tıklama başına maliyet ve açılış sayfası deneyimi gibi önemli kavramlar yer almaktadır.

Google Adwords Nasıl Kullanılır?

Google Adwords’ü kullanabilmeniz için önce bu hizmete kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Bir Google hesabı oluşturarak Google Adwords’de oturum açarak reklamlarınızı yayınlamaya başlayabilirsiniz. Google Adwords’de reklam yayınlamak isterseniz panel menüsünde yer alan yeni kampanya oluştur butonuna tıklayarak reklam stratejinizi belirlemeye başlayabilirsiniz. Reklamlarınızı belirlerken öncelikle kampanyanıza bir ad vermeniz gerekiyor. Sonrasında kampanya ile ilgili sizden istenen teklif stratejisi, tık başına maliyet ve bütçe gibi önemli verileri girmelisiniz. Ardından vereceğiniz reklam ile ilgili reklam grubunuzu buna bağlı olan anahtar kelimelerinizi girmelisiniz. Son aşamada ise reklamlarınızı oluşturmanız gerekiyor. Google Adwords yeni versiyonunda en her reklam grubu için en az 3 reklam oluşturulmasını önermektedir. Reklamınız yayına girmesinin ardından dilerseniz Google’da anahtar kelimeyi arayarak reklamınızı teşhis edebilirsiniz ya da reklam teşhis etme aracını kullanarak reklamınızın durumunu, arama sonuçlarında nerede olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz. Eğer reklamınız istediğiniz sıralamalarda çıkmıyorsa öncelikle kalite puanı ve tık başına maliyet tutarınızı gözden geçirmenizi öneririz.

Google Adwords İçin Ne Kadar Bütçe Ayırmalıyım?

adwords bütçeleme

Google Adwords için mutlaka ciddi bütçeler ayırmanız gerekiyor. Küçük bütçelerle de güzel çalışmalar yapabilirsiniz ancak gelişen rekabet piyasasında siz de en önde olmak istiyorsanız hem yüksek bütçeler hem de kaliteli reklam fikirleri üretmelisiniz. Her anahtar kelimeye ait belirli bir ortalama tık başına miktar bulunmaktadır. Bu miktarı öğrenmek için Google Adwords hesabınızda anahtar kelime planlayıcı aracını kullanabilirsiniz. Bu araç ile hedeflediğiniz anahtar kelimenin düşük ve yüksek aralıktaki ortalama miktarları hakkında bilgi sahibi olur ayırmak istediğiniz bütçeleri de belirleyebilirsiniz. Bütçelerinizi belirlerken ROİ yani yatırım getirisini de dikkate almalısınız. Her reklam başına tıklanan ve hizmetinizi satın alan kişilerin ne kadar TL reklam ücretine mal olduğunu Adwords analizlerinden kolaylıkla tespit edebilir ve reklam bütçelerinizi buna göre belirleyebilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 2 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir