Home / Google / Google Botlarının Anladığı Meta Etiketleri
Google meta etiket

Google Botlarının Anladığı Meta Etiketleri

Web sitelerde kullanılan meta etiketler, arama motoru örümceklerine site hakkında bilgi vermek adına kullanılmaktadır. Google botlarının anladığı meta etiketleri <head> bölümünde kullanılır. Arama motorlarının büyük bölümü aynı meta etiketleri anlasa da sadece belirli arama motorları için geliştirilmiş olan meta etiketleri de vardır.

Google için kullanacağınız meta etiketlerini <head> </head> arasına eklemeniz gerekmektedir. Ekleme sonrasındaki görünüm aşağıdaki kodlamaya benzer şekilde olacaktır.

<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta charset="utf-8">
    <meta name="Description" CONTENT="Yazar: A.N. Yazar, Çizen: R. Ressam, Kategori: Kitaplar, Fiyat:  9,24 TL, Uzunluk: 784 sayfa">
    <meta name="google-site-verification" content="+nxGUDJ4QpAZ5l9Bsjdi102tLVC21AIh5d1Nl23908vVuFHs34="/>
    <title>Örnek Kitaplar - çocuklar için yüksek kaliteli, kullanılmış kitaplar</title>
    <meta name="robots" content="noindex,nofollow">

Meta etiketlerin nasıl ekleneceğini anladıysanız şimdi Google botlarının anladığı meta etiketlerin neler olduğuna ve bu meta etiketlerin ne amaçla kullanıldığına göz atabilirsiniz.

Google Botlarının Anladığı Meta Etiketleri ve Fonksiyonları

<meta name="description" content="Sayfanın açıklaması" />

Sayfanın neyle alakalı olduğunun anlatıldığı kısa açıklamadır. Yapılan bu tanımlama arama motoru sonuçlarında snippet’in bir parçası olarak kullanılmaktadır.

[mks_separator style=”dashed” height=”2″]
<title>Sayfanın Başlığı</title>

Arama sonuçlarında sayfaların nasıl görüneceğini belirleyen meta etikettir. İlgili meta etiket genel olarak açıklamayla birlikte kullanılır.

[mks_separator style=”dashed” height=”2″]
<meta name="robots" content="..., ..." />
<meta name="googlebot" content="..., ..." />

Arama motoru örümceklerinin dizine ekleme ve tarama işlemlerini tanımlamak için ilgili meta etiket kullanılır. Robots meta etiketi tüm arama motoru örümcekleri için geçerli olan bir meta etikettir. Googlebot şeklinde tanımlama yapılırsa ilgili meta etiket sadece Google botlarına özgü hale gelecektir.

İndex ve follow gibi değerler all ile aynı fonksiyona sahip olduğu için ekstra olarak tanımlanmalarına gerek yoktur. Yapabileceğiniz diğer tanımlamalar aşağıdaki gibidir.

Noindex: Sayfanın dizine eklenmesini engeller.

Nofollow:
sayfa içerisinde yer alan bağlantıların botlar tarafından izlenmesini engeller.

Nosnippet: Metin snippet olarak sayfada yer alan şeylerin arama motoru sonuçlarında görünmesini engeller. Video varsa bunun yerine sabit bir resim gösterimi yapılacaktır.

Noarchive: sayfaların önbelleğe alınan bağlantısını göstermeyi engeller.

unavailable_after:[date]: Sayfanın taranmasını ve dizine eklenmesini sonlandırmak adına tarih ve saat belirlemesi yapmanızı sağlamaktadır.

noimageindex: sayfanızın resimler için yönlendirilen bir sayfa olarak görünmesini engeller.

None: Bu açıklama noindex, nofollow ile aynı özelliklere sahiptir.

[mks_separator style=”dashed” height=”2″]
<meta name="google" content="nositelinkssearchbox" />

Google arama sonuçlarında sitenize özel bir arama kutusunun yer almasını engeller.

[mks_separator style=”dashed” height=”2″]
<meta name="google" content="notranslate" />

Bu meta etiket içeriklerinizin çevirisini sunmak istemediğinizi belirtir. Normal şartlarda içeriklerin başka dillere çevrilmesi daha fazla kullanıcıya ulaşılmasını sağlar ancak bazı özel durumlarda çeviri özelliğinin sunulması engellemek istenebilir.

[mks_separator style=”dashed” height=”2″]
<meta name="google-site-verification" content="..." />

Web sitenin sahiplik tanımlamasını yapmak adına kullanılan meta etikettir. Google Search Console üstünden sahiplik tanımlaması yapmak adına kullanılır. Sistem tarafından sizlere verilecek olan “Ad” ve “içerik” değerleri birebir şekilde girilmelidir. Aksi takdirde sistem tanımlamanızı kabul etmeyecektir. XHTML etiketi HTML şeklinde değiştirmek herhangi bir sorun teşkil etmez.

[mks_separator style=”dashed” height=”2″]
<meta http-equiv="Content-Type" content="...; charset=..." />
<meta charset="..." >

Sayfa içerik türünün ve karakter kümesinin tanımlanmasına kullanılan meta etikettir. İçerik özelliğini ifade eden değerlerin tırnak işareti içerisinde kullanılması önemlidir. Tanımlama yapılırken kesinlikle Unicode/UTF-8 kullanılmalıdır.

[mks_separator style=”dashed” height=”2″]
<meta http-equiv="refresh" content="...;url=..." />

Kullanıcıyı belirli bir zaman sonra yeni bir URL’ye yönlendirmek adına kullanılır. Aynı şekilde yeniden yönlendirme biçimi olarak kullanılması da mümkündür. Tüm tarayıcılar tarafından desteklenmediği için W3C bu meta etiketin kullanılmasını önermemektedir. Bunun yerine sunucu bazlı olarak gerçekleştirilen 301 yönlendirmesinin kullanılması daha sağlıklı olacaktır.

[mks_separator style=”dashed” height=”2″]
 <meta name="viewport" content="...">

Mobil sayfaların nasıl oluşturulacağını internet tarayıcısına bildirmek adına kullanılmaktadır. Ayrıca bir sayfanın Google botlarına mobil uyumlu olduğunu göstermek için de kullanılmalıdır.

Google botları hem HTML hem de XHTML meta etiketleri okuyabilmektedir. Verify harici meta etiketlerde büyük/küçük harf kullanılmasının herhangi bir sakıncası yoktur. Google tarafından okunabilen meta etiketleri bunlarla sınırlı değildir. Web siteniz için gerekli olan diğer meta etiketleri de kullanabilirsiniz. İlgili kullanımlarda göz önünde bulundurmanız gereken tek şey Google botlarının bu meta etiketleri tanıyıp tanımadığını bilmektir. Google botları tarafından tanımlanamayan meta etiketlerin bir etkisi olmayacaktır. Kod yazı oranını arttırmamak adına buna dikkat etmenizde fayda var.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

google algoritma güncelleme

Google Algoritma Güncellemesini Doğruladı

Google geniş çekirdek algoritma güncellemesi yaptığını doğruladı. Bu tarz güncellemelerin yıl içerisinde bir kaç kez …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir