Top

SEO Backlink Nedir?

SEO Backlink Nedir?

SEO Backlink Nedir?

SEO backlink, arama motoru optimizasyonu çalışmalarının site dışı SEO bölümünde gerçekleştirilen referans edinme sürecine verilen isimdir. Referans edinme süreçlerinin en önemli bölümü olan backlink yani geri bağlantı kazanımı, optimizasyon çalışmaları kapsamında kısaca SEO backlink olarak dile getirilir. Bir nevi dijital reklam stratejisi olarak da nitelendirilebilir.

Backlink nedir?

SEO Backlink Nedir

Öncelikle backlink yani geri bağlantı konusuna açıklık getirmek gerekirse backlink, bir internet sitesinin herhangi bir bağlantısının, bir başka web sitesinde yer almasıdır. Bu bağlantı, herhangi bir kelime yani “Anchor Text” üzerinden eklenebileceği gibi, açık link olarak da eklenebilir.

Dijital dünyada bir web sitesinin referansları olarak değerlendirilebilecek olan backlink, arama motorlarının sıralama kriterleri arasında zirvede yer alır. Dolayısıyla SEO yani arama motoru optimizasyonu çalışmalarında, önemli bir yere sahiptir.

SEO backlink neden kullanılır?

İnternet sitelerinin en büyük hedefleri arasında, sektörü ile ilgili oldukları anahtar kelimelerde yani keyword’lerde, arama motorlarında iyi konumlar elde etmek bulunur. Zira internet dünyasındaki en büyük trafik dağılımı; Google, Bing, Yandex ve Baidu gibi arama motorları üzerinden sağlanır. Bu arama motorlarından, ülkemizde olduğu kadar dünyanın pek çok farklı noktasında en çok kullanılanı da Google’dır. Dolayısıyla arama motorlarında iyi bir sıraya sahip olmayan internet siteleri, deyim yerindeyse dijital varlığı olmayan internet platformlarıdır.

SEO Backlink Nedir

Tüm bu bahsi geçen arama motorlarının SEO kriterleri arasında, en büyük paydayı backlink almaktadır. Dolayısıyla geri bağlantılar, daha çok SEO backlink olarak ifade edilir. Backlink çalışmalarının asıl amacı, referans elde etmektir. Bu referanslar ise arama motorlarına, o sitenin iyi bir platform olduğunu anlatmanın yollarındandır. Bütün haber kanallarına konu olan bir kitap, o kitabın ve yazarının iyi bir iş çıkardığına delalet eder. Aynı durum, dijital dünyada backlink ile sağlanmış olur.

Daha önce de belirtildiği gibi arama motorları için backlink’ler, büyük bir öneme sahiptir. Bu sebepten ötürü iyi sıralar elde etmek için, backlink çalışmaları yapılması gerekmektedir.

SEO backlink edinme tipleri nelerdir?

SEO backlink, kendi içerisinde de birkaç farklı alana yayılır. Bu alanlar, farklı amaçlar için oluşturulmuştur. Temel olarak üçe ayrılan bu yöntemler, açık link üzerinden, “Anchor Text” üzerinden ve sosyal medya üzerinden uygulanır.

Her bir backlink çeşidinin, SEO üzerinde farklı bir getirisi bulunmaktadır. Örneğin anchor text backlink ile referans edinmek, tercih edilen anahtar kelime ile birlikte web sitesinin SERP üzerinde yükselmesi amaçlanır. Bununla beraber domain authority yani alan adı otoritesi tarafında da yükselme kaydedilir.

SEO Backlink Nedir

Açık backlink edinilmesinin temel hedefi ise, “Anchor Text” yani anahtar kelime ile kazanılan backlink’lerle benzer olmakla beraber, amaçları farklıdır. Buradaki farklılık, temel hedefin alan adı otoritesinin yükseltilmesidir. Elbette ki eklenen backlink’in durumuna göre, SERP tarafındaki ilgili bağlantının anahtar kelimesinde yükselme olması da muhtemeldir. Lakin anahtar kelime yükselişi için alınan geri bağlantının esas yolu, “Anchor Text” üzerinden çıkış yapmaktadır.

Örneğin, bir web sitesi “SEO” kelimesi için Google ve diğer arama motorları üzerinde yükselmek istiyorsa, en büyük etkiyi “SEO” anchor text’i üzerinden aldığı referans link’i ile görebilir. Ek olarak bir yazılı içeriğin temel hedefi SEO ile ilgili bilgi aktarmaksa ve bu yazı da söz konusu kelime yoğun olarak kullanılıyorsa, yazıya eklenen açık link de SERP üzerinde yükselme kaydedecektir.

SEO backlink çeşitleri nelerdir?

Arama motoru optimizasyonu yani Search Engine Optimization çalışmalarında edinilen backlink’ler, iki farklı sınıfa ayrılır. Bunlar dofollow ve nofollow link’lerdir.

SEO Backlink Nedir

Dofollow backlink’ler, kısaca Google ve diğer arama motorlarına bu link’teki web sitesine güven duyulduğunu ifade eder. Nofollow link’lerde ise böyle bir durum söz konusu değildir. Google arama sonuçlarında yükselmek için, mutlak suretle dofollow referanslara özen göstermek gerekir. Zira Google, referans kontrollerinde SERP sonuçlarını en etkili biçimde değiştirmek için dofollow link’lerin yoğunluğunu ve kalitesini kontrol eder.

Ancak bu noktada her iki tipteki bağlantının da yoğunluğu iyi ayarlanmalıdır. Sadece dofollow ile devam eden SEO stratejileri, hüsranla sonuçlanabilir. Nofollow link çeşitleri de ihmal edilmemelidir. Bunun için daha çok sözlük, forum ve sosyal medya platformlarından link desteği alınır ve karşılıklı link oranı korunmuş olur.

Bunların dışında, arama motoru optimizasyonu çalışmaları kapsamında, “.com, .net ve .org” uzantılı bağlantıların yanı sıra, “.gov ve .edu” uzantılı referans biçimleri de yer alır. “.gov ve .edu” uzantılı platformlardan elde edilen backlink’ler, arama motorları tarafından diğer bağlantılardan gelen link çeşitlerine göre daha farklı bir yerde konumlandırılır. Zira bu link’ler, sadece hükümet veya üniversite gibi kurumlar tarafından kullanılır. Dolayısıyla bu uzantılardan gelen link sayıları oldukça azdır. Arama motorları da bu link’lere fazladan önem gösterir. Bu konuda şöyle düşünülmelidir: Bir üniversitenini önerdiği kitap, o kitabın konu ile alakalı gerekli bilimsel ve teknolojik içeriğe sahip olduğunu gösterir.

SEO Backlink Nedir

Aynı durum, arama motorları için de geçerlidir. Referans gösterilen web sitesi, sektöründe yeterli bilgiye sahip bir site olarak etiketlenir. Dolayısıyla Google ve diğer arama motorları için referans adresinin, çok iyi bir platform olduğu kanaatini oluşturur. SEO backlink çeşitleri arasında, bu iki uzantıya sahip olan web sitelerinden link elde edilmesi, ayrı bir öneme sahiptir.

Backlink alırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

SEO backlink çalışmalarında, dikkat edilmesi gereken pek çok farklı kriter bulunmaktadır. Bu kriterlerin hedefi de arama motorlarının tavsiyeleri ve SEO uzmanları tarafından tecrübe ile elde edilmiş detaylardır.

Buna göre backlink’ler, kimi durumda SEO’ya katkı sağlarken, kimi durumlarda da zarar sağlamaktadır. Bunun dayandığı nokta ise link’lerin bulunduğu platformların niteliğidir. SEO backlink çalışmalarında, ilk olarak sektör ile ilgili olan diğer web sitelerinin belirlenmesi ve bu tip sitelerden referans elde edilmeye çalışması gerekmektedir.

Bu süreçte, belirli SEO araçları ile birlikte referans alınacak internet sitesinin alan adı otoritesi ve güvenilirlik derecelendirmesi gibi değerler kontrol edilmelidir. Bununla beraber web sitesinin ne kadar içerik eklediği, indeks sayısı, hangi aralıklarla güncellendiği, daha öncesinde herhangi bir şekilde Google veya diğer arama motorlarından ceza alıp almadığı, domain-alan adı yaşı, ziyaretçi kitlesinin durumu ve günlük ziyaretçi sayısı gibi detaylar da iyi bir şekilde irdelenmelidir. Bu kriterleri yerine getirmeyen web sitelerinden backlink alınmamalı, mevcut olan backlink’ler varsa, bu link’ler Google disavow tool aracılığıyla reddedilmelidir.

SEO backlink alma yolları nelerdir?

SEO backlink çalışmalarında, çeşitli yöntemlerle backlink kazanımı sağlanır. Örneğin en popüler yöntemler arasında; tanıtım yazısı, footer link ve banner link yer almaktadır.

SEO Backlink Nedir

En çok tercih edilen ve geçerliliğini uzun yıllardır olduğu gibi halen daha devam ettiren yöntem, tanıtım yazısı ile referans edinme yöntemidir. Kalıcılık, güvenilirlik ve hızlı etki istekleri söz konusu olduğunda, en iyi yöntemler arasında tanıtım yazısı gösterilebilir.

Footer link konusunda ise SEO ajansları ve SEO uzmanları tarafından farklı düşünceler ve yöntemler kullanılmaktadır. 2000’li yılların başınca çok ciddi etki gösteren bu link çalışması, günümüzde çok daha titiz yaklaşılması gereken bir noktaya ulaşmaktadır. Doğru yöntemler ile elde edilmeyen footer link’ler, yarardan çok zarar ile sonuçlanacak ve sıra kaybedilmesine vesile olacaktır.

SEO backlink çalışmalarında nelere dikkat etmek gerekir?

Öncelikle belirtmek gerekirse backlink çalışması yapmak, her ne kadar kesin bir ifade ile olmasa da manipüle bir çalışmadır. Arama motorlarını yönlendirmek için yapılan bu çalışmalar, belirli sınırlar içerisinde kaldığı vakit, Google ve diğer arama motorları tarafından hoşgörü ile karşılanır. Bunun için de uygulanması gereken altın kural, doğallıktır.

Goolge, Yandex ve Baidu arama motorları, her daim doğal bir link inşası olması gerektiğini vurgular. Kullanıcıları ve arama algoritmalarını yanıltmaya çalışan sistemleri, manuel ceza gibi yöntemlerle durdurur.

SEO backlink çalışmaları da nispeten manipüle sayılabileceği için gerek tanıtım yazıları olsun gerekse de footer link gibi çalışmalar olsun, mutlak suretle doğallık ön planda tutulmalıdır. Böylece hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafında, beklenen gelişmeler kaydedilebilir.

Sadece referans edinmek için alınan bağlantılardan kaçınmak ve kullanıcıları da bilgilendirecek içerikler ve link’ler oluşturmak gerekmektedir. Nitekim bu şekilde doğallık korunmuş ve SERP tarafında ilerleme kaydedilmiş olur.

Share
No Comments

Post a Comment