Home / SEO / SEO Çalışmalarında Başarılı Olmanın Yolları
SEO Çalışmalarında Başarılı Olmanın Yolları

SEO Çalışmalarında Başarılı Olmanın Yolları

SEO çalışmalarında başarıya ulaşmanın yolları nelerdir? Nisan ayının ilk gününde yaptığım canlı yayın ile SEO hakkında merak edilen sorulara cevap verdim ve başarılı SEO yapmanın yöntemlerini anlattım.

SEO Çalışmalarında Başarılı Sonuçlar İçin Yapılması Gerekenler

Bir web sitesi sahibi iseniz, arama motorlarını çok iyi anlamanız gerekmekte ve tüm arama motorlarını yakından takip etmeniz gerekiyor. Aslında yararlanacak çok iyi kaynaklar var. SEO hakkında bir çok platformda tartışmalar ve ön tahminlerde bulunuyor şu an benimde bulunduğum gibi. Burada dikkat edilmesi gerekenler resmi açıklamaları dikkate almaktır. Diğer konular hakkında yapılan yorumlar varsayım ve tecrübelerin birleşimi ile yapılmaktadır. Google arama motoru resmi olarak güncellemeleri webmaster central blog ta yapmaktadır. En doğru ve güvenilir kaynaktır, diğer platformlarda okuduklarınız ise kendi yorumlarını katarak yapılan haberler ve tavsiyelerdir. Başarıya ulaşmanın bir çok yolu bulunmaktadır. Peki, başarı nasıl yakalanır;

Yol Haritası

harita

Klavuzu karga olanın burnu b… çıkmazmış derler. Bu yüzden resmi kaynaklara göre hareket etmek en doğru karar olacaktır. Bilgisine güvendiğiniz SEO Uzmanı olan kişileri takip etmeniz her zaman doğru kararlar almanızı sağlayacaktır. Arama motorları hakkında sürekli araştırma yapan ve deliller sunan uzmanları takip etmenizi önermekteyim. Günümün büyük bir bölümünü arama motorlarını anlamaya ve yorumlamaya harcamaktayım. Çeşitli bloglar da bir haber gördüğümde öncelikle resmi blogta yayınlanıp yayınlanmadığına bakarım, eğer resmi blogta böyle bir açıklama yok ise, diğer dış kaynaklarda aynı haber için üretilmiş tüm yorumları harmanlar ve testler gerçekleştiririm. Anlatmak istediğim olay bir haber okuduğunuz zaman hemen uygulamayın. Öncelikle farklı platformlarda da araştırma yaparak, ilerlemeniz daha doğru olacaktır. Sürekli duyduğunuz bu yol haritası peki, nedir? Yol haritası sitenin iç ve dış SEO çalışmalarının tümünü kapsamaktadır. Sitenizi açmadan önce a dan z ye tüm yapılaşma ve yapılacaklar listesidir. Adım adım takip edilen sistem ile başarı kaçınılmaz duruma gelir. Yani gelişi güzel SEO yapmamanız gerekiyor. Her duyduğunuzu, her bulduğunuz eklentiyi uygulamaya geçmemeniz gerekmektedir. Bu günkü canlı yayında nasıl SEO yapacağınızı işleyeceğim. Yayını arşiv olarak saklamanızı tavsiye ederim, sizler için iyi bir SEO kılavuzu olacaktır.

İstikrar

istikrar

Nasıl başlarsanız öyle gitmeli. İstikrar SEO’nun temelleri için en önemli faktörler arasında yer almaktadır. Sitenizi açtınız ve araştırma yapmaya başladınız. Günlük içerik üreten bir site olduğunuzu düşünelim ve ürettiğiniz içerikler için ziyaretçi kazandığınızı düşünelim. Artık sitenizi takip eden ziyaretçileriniz ve üyeleriniz var demektir. Asıl çalışma bu noktada başlar, her gün sizden gelecek olan yeni haberleri dört gözle bekleyen bir kitle karşınızda olacak. Sürekli haber üretiyor ve aniden kesiyor iseniz, siteniz zamanla kaybolmaya mahkumdur veya içeriklerinizi hiç bir periyodik çizelgeniz olmadan gelişi güzel saatlerde paylaşmanız yine takipçi kaybetmenize neden olmaktadır. Aslında çok kolay bir çözümü var, haberlerinizi ve içeriklerinizi sabahın erken saatlerinde yayınlamaya özen göstermeniz gerekiyor. Her gün içerik yazan bir site iseniz, gün başlamadan yeni haberlerin cron veya zamanlanmış gönderi olarak sabahın erken saatlerinde otomatik olarak paylaşılmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede içeriklerinize tüm gün trafik çekebilir ve takipçilerinizi kaybetmekten kurtulmuş olursunuz. Eğer haftanın 2 veya 3 günü içerik giriyor iseniz, mutlaka günlerde sabit olun. Örneğin pazartesi, çarşamba ve cuma günleri içeriklerinizi her zaman aynı saatte yayınlayabilirsiniz. İç ve dış çalışmalar, site geliştirme, yazılım konularında da aynı çizelgede hareket etmeniz gerekmektedir. Siteniz için yaptığınız her şeyi not alın.

Rakipleri İyi Analiz etmek ve Kullanıcı Deneyimi

rakipleri anlamak

Rakiplerinizi sadece backlinkleri ile değerlendirmemeniz gerekiyor. Rakibinizin link sayısı sizin sitenizden fazla diye sizin önünüzde olacağı anlamına gelmemektedir. Burada en önemli unsur kullanıcı deneyimidir. Ziyaretçilere değer vermek işin temelidir. Öncelikle rakibiniz, anahtar kelimeler için ne kadar içerik üretmiş ve sayfa sayısı nedir bunu analiz etmeniz gerekiyor. Ne kadar sürede içerik girmektedir. Tanıtım alımları yaparken hangi anahtar kelimelere ne kadar sıklıkta, nofollow ve dofollow alım yaptığına dikkat etmeniz gerekiyor. Sosyal medya sayfalarını, paylaşımlarını analiz etmeniz de önemli unsurlar arasında yer almaktadır. Rakip siteler paravan ağ kullanıyorlar mı? Kaç paravan ağa sahipler ve bu ağlar içinde ne kadar içerik ve tanıtım alımı yapıyorlar iyi bir analiz ile raporlamanız gerekmektedir. Takip sürecini asla bırakmamanız gerekiyor. İlk 3 ile 5 arasında olan siteleri takip etmeniz yeterlidir. Yapıyı ve istikrarı bozmadan her zaman 1 adım yukarıda işler yaparak rahatlıkla rakiplerinizi geçebilirsiniz. Tabi ki, püf noktaları bulunmaktadır ve canlı yayında bu püf noktalara değiniyor olacağım.

En İyi İçeriği Yazmak

içerik üretmek

İçerik sitenin kökleridir, ne kadar sağlam kök salarsanız o kadar yıkılmaz ve güçlü bir siteye sahip olursunuz. İçerik hakkında bilinen bir çok hurafe haber ve makale bulabilirsiniz. Önemli olan yapılan arama sonucuna ilişkin en başarılı içeriği üretmektir. Yani içerisinde anahtar kelime yığınları bulunan bir içerik sitenize ve ziyaretçilere hiç bir şey katmayacaktır. Diyelim ki yapılan arama sonucunda içeriğe erişen ziyaretçi fazlası ile memnuniyetsiz bir şekilde sitenizden ayrılacak ve bir daha sitenize girmeyecektir. Dolu dolu içerik yazmak evet zordur. Lakin arama ile alakalı bir içerik üretmek her zaman dolu dolu içerik yazmak değildir. Örneğin SEO Nedir diye bir arama gerçekleştiren kullanıcının karşısına çıkan kaynakta, kısaca seo’nun ne olduğunu anlatan bir makale bulması yeterli olacaktır. Nasıl yapılır içerisinde olabilir evet ama arama nasıl yapılır ile alakalı değildir. Nasıl yapılır ile ilgili farklı bir içerik üretebilirsiniz, yani bir makale içerisinde önde çıkmak için tüm yan kelimelerini ve tüm yan kelimeler için başlıkları kullanmak iyi bir sıralama almak için yapılan en büyük hatadır. Bu durum hem ziyaretçinin hemde arama motorlarının hoşuna gitmemektedir. Son derece basit aslında, yapılan arama ile ilgili bir içerik üretmek ve kabaca laf kalabalığı yapmadan, teknik ve doğru yazım kuralları ile anlatmaktır. Farklı bir örnek vermek gerekir ise, bir elbise modeli arayan ziyaretçiye kalkıp da 1000 kelimelik bir makale sunamazsınız. Aradığı elbise modelidir, görmek istediği ise, resimleri ve fiyatı olabilir. Sadeleştirilmiş içerik her zaman daha başarılı sonuçlar almanızı sağlayacaktır. Testlerim sonucunda elde ettiğim bir veriyi paylaşmam daha rahat anlamınızı sağlayacaktır. Bir arama düşünelim, seo danışmanlığı kelimesi hakkında bir arama olsun. Seo danışmanlığının ne olduğunu anlatan kısa bir makale yazın, birde uzun bir makale oluşturun ve tüm yan anahtar kelimeler ile birlikte 1000,2000 kelime civarında h1,h2 ve h3 başlıkları ile konu üretin. Sade olan içeriğiniz diğer içerikten daha önde çıkacaktır. Nedeni ise, tam net ve trafik elde etmek için oluşturulmamış bir içerik olduğu içindir. Daha iyi bir içerik yazacak olursak, teknik bir arama sonucunda, ziyaretçinin karşısına çıkan veri sadece bir yazı ise buda kötü bir içerik demektir. Teknik bir makale ise, görseller ve videolar, kodlar ile anlatmanız gerekmektedir. Yani terimler için makale türleri vardır. Her terim sade makale demek değildir. Teknik terimler, modeller, ürünler için görselli ve videolu içerikler üretmek gerekmektedir. Sadelik ve doğru bilgi ile her zaman başarı kaçınılmaz olur.

Çok içerik üretmekten de kaçınmanız gerekiyor. Peki, neden? Anahtar kelimeniz ile ilgili bir sayfa oluşturduktan sonra, üreteceğiniz her aynı başlık ve h1,h2,h3 ile kullanılan aynı anahtar kelime pastanın yüzdelik dilimini düşürmektedir. Burada dikkat etmeniz gereken gözden kaçan noktayı yakalamak. İçeriklerinizi oluştururken aynı anahtar kelimeyi başlıklarda tekrarlamaktan kaçının, içerik içlerinde h2,h3,h4 ler de kullanmaktan kaçınmanızı tavsiye ederim. Sadece farklı makaleleriniz içinde bu yöntemi deneyebilirsiniz veya bu içeriğimizi de okumanızı tavsiye ederim deyip, anahtar kelimede sayfaya yönlendirme yapabilirsiniz. Tekrarlanan içerik ve sayfalar ile kalitenizi düşürmeyin.

Doğal Backlinklere Sahip Olmak

linkler

Doğal ve kalıcı backlinklere yani geri bağlantılara sahip olmak için tek yapmanız gereken en iyi içeriği üretmektir. Sitenizi takip eden ve giriş yapan ziyaretçiler sizin yerinize SEO yapıyor olacaklardır. Peki, nasıl olacak. Başarılı içerikler her zaman referans gösterilen içerikler demektir. İçerik kaliteniz sayesinde, başka platformlarda sorulmuş sorulara sizin içerikleriniz cevap veriyor olabilir. Harika bir duygu değil mi? bir soru sorulmuş ve sizin içeriğiniz haberiniz olmadan referans gösterilmiş. İşte Google arama motorunun da tam istediği budur. Doğal gelişen bağlantılar, domain otoriteleri önemli bir unsurdur evet, kimi zaman en vasat sitede dahi bir bağlantınızın olması ve bu bağlantınızın doğal olması. Ücretli olarak aldığınız en iyisi dediğiniz platformdaki bağlantıdan daha güçlü bir bağlantıdır. Siz sadece iyi içerik üretin, merak etmeyin içerikleriniz başka sitelerde, sosyal medyalarda ve çeşitli cevap yorumlarında ziyaretçileriniz ve takipçileriniz tarafından paylaşılıyor olacaktır.

Sosyal Medya Çalışmaları

sosyal medya çalışmaları yapmak

Sosyal medya çalışmalarını marka bilinirliği olarak düşünmeniz gerekiyor. Yükselme amaçlı kesinlikle düşünmeyiniz. Sosyal medya günümüzde en çok kullanılan platformlar arasında yer almaktadır ve bir çok sosyal medya sitesinden sitenize gelen link nofollow dur. Yani domain değerini yükselmenize yardımcı olmaz. Aslında daha güzel bir olaya vesile olurlar. Sitenize ulaşılması en önemli unsurdur. SEO’yu neden yaptığınızı düşünün daha fazla trafik çekmek için değil mi? İşte sosyal medyada burada işinize yaramaktadır. İyi üretilmiş içerik ve iyi bir ürünü sosyal medya hesaplarında paylaşarak sitenize trafik çeker ve markanızı tanıtmış olursunuz. Dofollow kadar gelişen nofollow bağlantıların olmasını da ayrıca sağlamış olursunuz. Sosyal medya sayfalarınızdan sitenize ulaşan bir ziyaretçi sitenizi sık kullanılanlara ekleyebilir veya aklında tutarak takip edilmesi gereken bir platform olduğunuzu düşünebilir. Bir sonraki aramada ilk sizin sitenizi seçecek veya direk site adresinizi yazarak sitenize erişiyor olacaktır.

Sık Sık Hata Yapmak

hata yapın

Biraz farklı bir açıdır. Yol haritanız olsa da bazen hata yapmak en doğruyu bulmanıza yardımcı olacaktır. Albert Einstein sözlerini hatırlayalım “Hiç hata yapmamış bir insan yeni bir şey denememiş demektir.” harika değil mi, biraz motivasyonunuz eminim yerine geliyordur. “Hata yapmaktan korkmayın. Eğer nasıl okuyacağınızı bilirseniz hatalar sizi daha iyi bir konuma getirebilir. Başarılı olmak istiyorsanız yaptığınız hataları üçe katlayın.” yani hata her zaman başarıya götüren yollar arasındadır. Ben tüm çalışmalarımı yaparken sayısız hata yaparım, bazen içinden çıkılmayacak durumlara geldiğimde olur tabi ki, ama bu hatalar sayesinde bugün dersler ve etkinlikler düzenliyorum. Pes etmeden yapabileceğiniz kadar hata yapın ve bunu sık sık tekrarlamaya özen gösterin.

Tanıtım Yaparken ve SEO Çalışırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bahsetmiş olduğum açıklamalar eminim sizlere biraz daha farklı bakış açısına sahip olmanız gerektiğini anlatmıştır. Tanıtım yaparken ve alırken dikkat etmeniz gereken unsurları için bir canlı yayın hazırladım. Nofollow bağlantılar dofollow bağlantılardan daha değerlidir, yayını izleyerek nedenlerini öğrenebilir ve SEO’yu nasıl yapacağınızı öğrenebilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 1 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

Woocommerce URL yapısı

Woocommerce URL Yapısı Nasıl Özelleştirilir?

Woocommerce URL yapısı nasıl değiştirilir? WordPress woocommerce eklentisi URL adreslerinin özelleştirilmesi ve düzenlenmesi. İçerik Woocommerce Nedir?Woocommerce …

2 yorum

  1. Dolu dolu bir içerik ve her zamanki gibi pür dikkat dinlenilmesi gereken bir yayın. Hocam sayenizde seo yu sevdim ve şuan en iyi konumlara sahip bir sitem var. Bu ülkede seo nun hakkını veren tek isimsiniz.

  2. Hocam gerçekten çok teşekkürler, sizi geç tanıdım ama tüm videolarınızı izledim son 2 tane kaldı gündüz video izliyor gece makaleleri okuyorum. Elinize emeğinize sağlık, gün gelir tanışmak nasip olur belki. Rabbim işinizi gücünüzü rast getirsin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir