Home / SEO / UX (Kullanıcı Deneyimi) Analizinde Temel Faktörler
kullanıcı deneyimi ux

UX (Kullanıcı Deneyimi) Analizinde Temel Faktörler

Son zamanlarda arama motorlarının altını çizdiği konulardan biri olan UX, yani kullanıcı deneyimi, web siteleri için büyük önem arz ediyor.

Google’da üst sıralarda yer almak isteyen web sitelerinin, kullanıcı deneyimi hakkında bilmesi gerekenleri, hafızalarınızda en kolay şekilde yer edinebilmesi adına, püf noktaları halinde hazırladık.

Hadi o zaman buyurun UX analizi için kolları sıvamayalım.

UX Nedir?

Kelime karşılığı ”kullanıcı deneyimi” olan ve ”user experience” kelimelerinin kısaltılmış hali olan UX, web sitenizde gezinen kullanıcıların, bu gezintilerindeki sürece yön verme çalışmasıdır.

UX analizi ile, sitenizde gezinen kullanıcıların amacına daha kolay erişmesine olanak sağlarken, onların sitede daha uzun kalmasına da katkıda bulunarak, bir taşla iki kuş vurmanın keyfini sürersiniz.

Web sitenizde kullanıcı deneyimi, ziyaretçileriniz için uzun vadeli memnuniyetin temel taşlarındandır.

Peki, UX sadece web sitesi SEO çalışmaları için mi gerekli? Tabi ki değil.

Aynı zamanda, mobil uygulamalar ve markalar için de kullanıcı dostu çalışmalar arasında yer alır.

Google son güncellemeleri ile kullanıcı deneyiminin altını bir kere daha çizdi.

Hal böyleyken web siteleri için kullanıcı deneyimi olan UX, çıtayı yüksek tutmak için gözardı edilmemesi gereken uygulamalar arasında yerini aldı.

UX SEO için neden önemli?

Arama motoru devi olan Google, kullanıcılarının memnuniyetine büyük önem veriyor ve onların mümkün olan en iyi sonuca ulaşabilmeleri adına, algoritmalarını sürekli olarak yeniliyor.

Google tarafından yapılan her güncellemenin özünde; kullanıcı dostu sonuçlara ulaşma hedefi bulunuyor.

UX kullanıcı deneyimi bu nedenle, SEO çalışmalarında ilk sırada yer alması gereken unsurlar arasında yer alıyor.

Aslına bakarsanız SEO çalışmaları ile UX doğru orantılı olup, aynı hedef için yapılan uygulamalardır.

SEO ve UX, kullanıcıların Google’da aranan ilgili bilgileri sağlayarak, görevlerini tamamlamalarına yardımcı olurlar.

UX optimizasyon; web sitenizi ziyaretçilere odaklanmanın teorik adıdır. İnsanların arama motorlarında istediklerini bulmalarına yardımcı olan verileri toplar. Arama yapan kullanıcıların ihtiyaçlarının karşılanması konusunda, en iyi performansı gösteren web sitelerinin, arama sonuçlarında ilk sayfada olma şansını yakalarlar.

Google için kullanıcıya yanıt veriyor olmak, bir web sitesi için ilk sırada yer alamaya sebep olduğunu düşününce, UX çalışmalarını SEO çalışmaları ile aynı anda yapmak kaçınılmaz gibi görünüyor.

UX analizi yapmanız için nedenler

  • Sitenizin kullanılabilirlik sorunlarını çözmenize yardımcı olur.
  • Şirketinizin ürün ya da hizmet pazarında nerede durduğunu öğrenirsiniz
  • Sektörde rakibinizin güçlü ve zayıf yönlerini bilirsiniz
  • Çalışmalarınızı hedef pazara odaklamanızı sağlar
  • Kullanıcının sayfada kalma süresi artar
  • Sayfa görüntülenme sayısı artar
  • Sayfadan ayrılma süresi azalır

UX (KULLANICI DENEYİMİ) DENETİMİ PRENSİPLERİ

ux faktörleri
Tasarım
Kullanıcı deneyimini iyileştirmenin ilk basamağı, web sitenizin tasarımından geçer.

Ziyaretçiler, web sitenizde aradığı bilgiye ve sayfaya kolaylıkla ulaşabilmeyi hedeflerler.

Siz sitenizde kullanıcının kolaylıkla ulaşabileceği bir tasarım kullanıyorsanız ,UX için dev bir adım atmış olursunuz.

UX tasarımınızın, kullanıcılara en iyi deneyimi yaşatmak üzere odaklanmış olması gerekir.

Şunu unutmamak gerekir ki; kullanışlı ve kullanıcı dostu bir web site, sadece siteye gelen ziyaretçileri değil aynı zamanda arama motorlarını da etkisi altına alır.

Bu durumda sıralamalardaki yerinizi en üste çekmenizi sağlar.

Site Kimliği

Web sitenizde ziyaretçilerinizin ilk gördüğü şeylerden biri; site kimliğinizi ön plana çıkaran logo olacaktır.

Logonuz sade ve ilgi çekici olmalıdır.

Logonuzla birlikte kullanacağınız sloganınızın, ziyaretçilerinizin aradığı şeyler ile alakalı olmasına öze göstermelisiniz.

Sayfa Hızı

SEO çalışmalarında, kullanıcı deneyimini etkileyen kriterlerden biri de sayfa açılış hızıdır.

Kullanıcılar sürekli acele ederler ve aradıkları bilgiye biran önce ulaşma çabası içindedirler.

Bu nedenle yavaş açılan bir site için beklemeyi tercih etmezler ve hemen terk etmeye meyillidirler.

Eğer sayfanız yavaş açılıyorsa, bu durum kullanıcı deneyimini olumsuz etkile ve yapılan araştırmalara göre, çevrim içi tüketicilerin %88’i kötü bir deneyimden sonra siteye dönme olasılığının çok düşük olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

Analitik Testler

Google Analytics, önemi daha da artan ve sıkça kullandığımız testlerden oluşur.

Bu testler ile kullanıcıların sitenizde ne kadar süre kaldığı ve sitenizi hangi sayfada terk ettiği, yada hangi sayfada satın alma kararını aldığını takip edersiniz.

Analitik testler ile, sitenizde nelerin yolunda gidip gitmediğiniz kolaylıkla tespit edersiniz.

Kullanıcıya yol gösterin

Web sitenizdeki kullanıcı hedefe nasıl ulaşacağını bilmelidir.

Bu nedenle, kullanıcı yollarını daha anlaşılır ve açık eylem ögeleri ekleyerek onlara yardımcı olun.

Harekete geçirici mesajlarınız ile optimize ettiğiniz web siteniz ne kadar işlevsel olursa, kullanıcının bakış açısı ve memnuniyeti de artacaktır.

Mobil Dostu

Web sitelerine en çok mobil üzerinden ulaşıldığını düşünürsek, kullanıcınızın mobil deneyimine odaklanan bir SEO stratejisi geliştirmeniz kaçınılmaz.

Ziyaretçilerinize çevrim içi mobil deneyimlerinde yaşattığınız ayrıcalık, SEO başarınız için çok önemlidir.

SEO ilkelerini göz önünde bulundurarak UX’i geliştirmek için gerekli adımları atın ve sıralamalardaki yükselişinizi arkanıza yaslanarak izleyin.

Başlık etiketleri

Arama motorları fotoğrafları görüntüler, videoları izler ve sitenin değerini bu şekilde belirler.

Oysa kullanıcılar resim ve videoların yanında yazılı metin ve bilgilere göre değerlendirmede bulunur.

Dolayısıyla UX analizleri, SEO optimizasyonunda anahtar kelimeler ve meta etiketler ile kullanıcı deneyimini olumlu yönde etkiler.

Google’da arama sonucunda tıklanabilir bağlantılar olan başlık etiketleri dikkat çekici ve alakalı bilgilerden oluşmalıdır.

Yaklaşık 70 karakter kullanılan bu etiketlerde, akıllıca düşünmek gerekir.

Kullanıcının en çok tercih ettiği arama kelimeleri tercih edilmelidir.

Daha sonra, başlık etiketini güçlendirmek ve genişletmek için, 150 karakterlik kullanıcıyı cesaretlendiren meta açıklamaları ile kullanıcıya doğru yerde olduğunu hissettirmelisiniz.

Optimize edilmiş içerik

Web sitenizde yayınladığınız içeriklerin, H1 etiketleri ve anahtar kelimeleri özenle hazırlanmış olsun.

Konu başlığı içerik ile uyumlu olup, ziyaretçinize aradığı bilgiyi net şekilde cevaplama lüksünü yaşatırsınız.

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar gerektiğinde daha fazla bilgiye sahip olabilmesi için bağlantılar ekleyin.

Navigasyon

UX analizinde SEO için en önemli yollardan biri, web sitenizin navigasyonundadır.

Site haritaları, web sitenizin tıklanmasını kolaylaştırır ve Google’ın içeriği endekslemesini kolay hale getirir.

Böylelikle sıralama ve kullanılabilirlik açısından yararlı bir UX çalışması yapmış olursunuz.

Sonuç

Web siteniz için ziyaretçilerinize odaklanmak ve çevrim içi deneyimlerini göz önünde bulundurmak için, UX ve SEO çalışmalarınızı birlikte yürütmelisiniz.

SEO ilkeleri doğrultusunda UX’inizi geliştirmek için gerekli adımları attığınızda sıralamalarınızın arttığını göreceksiniz.

Kullanıcı deneyimi UX standartlarında bir web siteye sahip olmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 5 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 4,80. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

category url kaldırma

WordPress Category Yazısı Nasıl Kaldırılır?

WordPress category yazısını nasıl kaldırabilirsiniz? Kategori yapılarını değiştirmek için yapmanız gerekenler? Category yazısı isim değişikliği …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir