Home / SEO / Uzun meta açıklaması sıralamayı etkiler mi?
uzun meta açıklama

Uzun meta açıklaması sıralamayı etkiler mi?

Google geçtiğimiz günlerde arama sonuçlarında gösterilen meta açıklama sınırını artırdı. Bu değişiklik bir çok SEO analizi tarafından artık daha uzun meta açıklaması ekleyin gibi yorumlandı ancak uzun açıklama yazmak sıralamaları etkilemiyor!

Google meta açıklama sınırını 160’dan 320 karakter sınırına çıkarttığını resmi olarak açıkladı ama algoritma temellerinin değişmediğinin altını çizdi. Google sıralamalarda 320 karakter açıklama gösterebileceği gibi bazı durumlarda daha az gösterim yapabiliyor. İçeriklerinizin uzunluğu, vurgu alanları, meta etiketine yazılan içerik gibi kriterler bu sıralamayı etkiliyor.

Kısacası, meta açıklamalarınızdan memnunsanız değişiklik yapmanıza gerek yok ancak yeterli verim alamadığınız sayfalarınız varsa yenilenen açıklamalarla düzenlemeler yapabilirsiniz.

Uzun Meta Açıklamaları Sıralamaları nasıl etkiler

Meta açıklaması, arama sonuçlarında insanlara özet bilgi vererek ziyaret edecekleri sayfanın ne hakkında olduğunu göstermek içindir. Bu alana yazılanlar bilginin özeti olması gerekir. Siz, ziyaretçiye “aradığın bilgi bu sayfada yer alıyor” mesajı vermeniz gerekmektedir.

Kısa açıklama yazmak, sonuç ekranına bakan bir insan özetlerin kısa olmasını ister ve göz ucuyla yazanları okur, ikna etmeyi başarırsanız sayfanızı ziyaret eder. Başka biri ise yazılanları yeterli bulmaz ve aradığı bilginin sizde yer almadığını düşünerek diğer seçeneklere yönelir.

Uzun açıklama yazmak, sonuç ekranında 320 karaktere kadar konu özeti yazmak mümkün ancak kendiniz olarak düşünün bir bilgi ararken uzun yazıları mı okuyorsunuz yoksa kısa olanları mı? Sonuç ekranında daha fazla yer kaplayıp dikkat çekebilirsiniz ancak okunabilirlik olarak eksi puan alabileceğinizi unutmayın.

Özetle meta açıklamasının uzun veya kısa olmasını kategori, makale türü ve kitle olarak değerlendirin. Okumayı seven bir kitleniz varsa uzun açıklamalar daha iyi sıra almanızı sağlar ancak net ve kısa bilgileri okuyan bir kitleniz varsa sıralamanızın düşmesine neden olabilir. Bu nedenle kitlenizi iyi analiz ederek uzun veya kısa açıklama yazmaya dikkat ediniz.

Peki meta açıklamaları sıralamaları nasıl etkiliyor? Doğrudan bir etkisi yok demiştik ancak dolaylı etkileri bulunuyor. Örneğin, ayda 500 aranması olan “x” aramasında 1. sırada yer alan site 150 tıklama alırken 2. sıradaki site 200 tıklama alıyorsa, Google bir süre sonra 2. sıradaki daha iyi bir sonuç diye düşünüp 2. sırayı 1. sıraya getiriyor. Yani sizin yapmanız gereken sonuç ekranın ziyaretçinin ilgisini çekecek başlık ve meta açıklaması yazmak olmalıdır. Böylece organik tıklamalarla daha iyi sıralar elde edebilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars 8 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 4,88. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?
Loading...

İlginizi Çekebilir

alternatif arama motorları

En Kapsamlı 15 Arama Motoru

İnternet üstünden yapmış olduğumu aramalar doğrultusunda en doğru bilgilere ulaşmamızı sağlayan kaynaklar arama motorlarıdır. Bu …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir